Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-25, 19:10
  #23329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joanna88
Är lite nyfiken...

Nu kanske jag postar fel men varför kommer folk upp på tinder igen som man redan svajpat vänster på?

Enligt tinder så är det antingen så att personen har raderat sitt konto och sedan startat nytt eller så har det med internetuppkopplingen att göra.

Varför ljuger dom?

Det har absolut inte med internetuppkopplingen att göra eftersom det är 2024. Sen vet jag med säkerhet att personen som kom upp nu inte har raderat sitt konto men han dök upp ändå trots att jag svajpade bort honom för några veckor sen. Och det är inte bara han. Det är många som återkommer.

Kan det vara så att den här personen inte svajpar vare sig vänster eller höger på en själv och att det är därför de finns kvar även om jag svajpar vänster?

Någon som kan förklara varför det här sker?


Har ingen förklaring, men kan säga att samma fenom drabbar även mig. FB-dejting (som dessutum är helt gratis) och Badoo beter sig inte likadant och har iallafall gett mig fler matchningar. Tinder Platinum (Premium?) har med sina dryga 500 spänn blivit oskäligt dyrt...
Citera
2024-02-25, 19:40
  #23330
Medlem
Dulces avatar
Har använt Tinder till och ifrån i 10 år och aldrig hänt mig.
Men det låter antingen som bottar eller att personen har 2 konton.
Citera
2024-02-25, 19:42
  #23331
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joanna88
Är lite nyfiken...

Nu kanske jag postar fel men varför kommer folk upp på tinder igen som man redan svajpat vänster på?

Enligt tinder så är det antingen så att personen har raderat sitt konto och sedan startat nytt eller så har det med internetuppkopplingen att göra.

Varför ljuger dom?

Det har absolut inte med internetuppkopplingen att göra eftersom det är 2024. Sen vet jag med säkerhet att personen som kom upp nu inte har raderat sitt konto men han dök upp ändå trots att jag svajpade bort honom för några veckor sen. Och det är inte bara han. Det är många som återkommer.

Kan det vara så att den här personen inte svajpar vare sig vänster eller höger på en själv och att det är därför de finns kvar även om jag svajpar vänster?

Någon som kan förklara varför det här sker?

Så har Tinder fungerat under den tiden jag använde appen. Såg kanske inte riktigt vad det spelar för roll, man kan ju faktiskt dessutom swipa fel och då är det ju rätt synd om profilen är borta.
Citera
2024-02-25, 20:12
  #23332
Medlem
Antagligen för att personen betalar en förmögenhet för att boosta sin profil. Eller så har du svajpat slut på alla rimliga förslag i din närhet och appen har hamnat i ett evighetsflöde och cirkulerar samma stackare i din "nivå" tills du betalar för att få se profiler med högre status.
Citera
2024-02-25, 22:37
  #23333
Moderator
Maviels avatar
Tråd infogad.

Moderator
Citera
2024-03-05, 20:46
  #23334
Medlem
Vad använder ni för chatt sidor/appar för att få kontakt med brudar/killar?

Jag har använt mig av en del genom åren.
Bodycontact, klubb6, pedo sidan kamrat, Lunarstorm, Tinder, Facebooks egna. När man var ung fungerade kamrat riktigt bra, fått en hel del kompisar där ifrån. Men nu på senare år så tycker jag det är svårt att få till det med konversationer som dör ut.
Citera
2024-03-09, 21:15
  #23335
Medlem
AbsolutAlkohols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfetenMuhammedd
Ingen sida alls?
Visst finns det dejtingsajter men inga där någon användare tänker tillföra dig mer än vad du får betala. Du går aldrig med känslomässig vinst eller på något annat sätt om du är seriös. Det är folk som vill att du ska fixa och klara upp deras liv. Därefter kommer din välvilja vara glömd.

Den enda är väl tex HappyPancake där du skriver, gammal fet generös och snäll gubbe söker sexig tjej då och då.
De som svarar på en sån annons vet vad saken gäller.
Citera
2024-03-16, 11:50
  #23336
Medlem
2n00b4Us avatar
Är Badoo något att ha?
Citera
2024-03-16, 15:17
  #23337
Medlem
CC75s avatar
Intressant klipp om dejting och nätdejting med en therapist. Hon säger bl.a.

- Folk idag inte ger varandra en ärlig chans utan väljer bort potentiella partners både via swipe men även efter en dejt av helt absurda anledningar. T ex en tjej som på fotot på en kille i bakgrunden såg att han hade några lådor stående på en bokhylla och då rök han p.g.a. det.

- Män och kvinnor har olika ingångar i en dejt. En man vill veta om han är attraherad av kvinnan medan kvinnan tänker längre fram, kan jag tänka mig gifta mig med honom.

- Kvinnor begär i högre grad att det ska finnas "kemi" och "fjärilar". Gör det inte det spelar det ingen roll hur bra han är i övrigt. Om det inte finns med en gång då väljs han bort. Kopplat till detta tar hon upp en studie som följde par från första början och fram till 20 år. Studien visade bl.a. att par som blir tillsammans och lyckliga ihop tenderar att säga att de redan från början kände "kemi" men det är inte sant. Det är en påhittad historia (ibland omedvetet). Det var snarare tvärtom. Kemin utvecklades. Likaså tvärtom om. De som det parmässigt inte gick bra för hävdar senare att det inte fanns kemi, det fanns red flags m.m. vilket också är lögn för det är inte vad de uppgav i början av relationen. Då sa det att det fanns fantastisk kemi. M.a.o. de par som det gått bäst för är de som inte kände kemi på de första dejterna - lite ironiskt kanske.

-Seriedejtare blir sällan nöjda (inget nytt under solen där... ) Dessa människor hoppar bara runt runt och lär aldrig riktigt lära känna någon och därmed förblir de singlar. Rådet hon ger är att fråga sig själv efter en dejt, hade jag kul? Om ja, gå då på en andra dejt även om dejten i sig inte var omvälvande.


Summerat av det hon säger även om hon inte medger det så är det kvinnorna som dissar män av absurda anledningar och som i mindre utsträckning är beredda att ge män en andra chans.

THIS Is The Biggest Problem With Dating Apps... | No.1 Couples Therapist (15 min lång)

https://www.youtube.com/watch?v=1DHSjMEx9r8

// CC
Citera
2024-03-23, 03:17
  #23338
Medlem
Finns det öht ngn dejtingsida som är helt gratis? Spelar ingen roll om det är för seriösa förhållanden, KK eller bara ett ligg.
Citera
2024-03-23, 14:29
  #23339
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudeheaven
Finns det öht ngn dejtingsida som är helt gratis? Spelar ingen roll om det är för seriösa förhållanden, KK eller bara ett ligg.

Bodycontact är väl gratis? Krävs registrering med mobiltelefonen bara om jag inte minns fel. 🙄
Citera
2024-03-23, 21:43
  #23340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Bodycontact är väl gratis? Krävs registrering med mobiltelefonen bara om jag inte minns fel. 🙄
Nej, dom ska en sms-betalning för att registrera sig. Det finns mao ingen gratis datingsida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback