Citat:
Vem kommer ersätta ssk? Knappast uskorna när ytterligare tusentals går i pension. Mot dumhet, okunskap och inbillad storhet kämpar också Gudarna förgäves.
Synen på sig själva som sjuksköterskorna besitter är utmärkt exempel på detta.
Just därför passar de inte inom sjukvården. Sjuksköterskorna har spelat ut sin roll och både ska och kan enkelt ersättas med betydligt förnuftigare, arbetsvilliga och anpassningsbara yrkesproffesioner.
Dit är sjukvården lyckligtvis på väg idag.
Synen på sig själva som sjuksköterskorna besitter är utmärkt exempel på detta.
Just därför passar de inte inom sjukvården. Sjuksköterskorna har spelat ut sin roll och både ska och kan enkelt ersättas med betydligt förnuftigare, arbetsvilliga och anpassningsbara yrkesproffesioner.
Dit är sjukvården lyckligtvis på väg idag.
Det här tjatet om att de inte är anpassningsbara är ju dravel. Du målar ut en hel yrkeskår efter hur individer beter sig. Det är lika korkat som att säga att alla svarta afrikaner är kriminella eller att alla som rökt en joint är nedknarkade pundare (eller vilket skituttryck man nu vill använda).
Är eet något vi i vården måste vara är ert anpassningsbara då det ständigt sker förändringar. Nya arbetssätt påtvingade av folk som inte jobbar i verksamheten. Nya regler, nya datorsystem, nya journalsystem och en massa annat som jag inte ids ta upp. Det är ständiga förändringar.
De har rätt omfattande medicinsk utbildning så jag skulle inte kalla ssk-utbildningen för "omvårdnadsutbildning". Däremot har jag hört från flera ssk:er att den moderna ssk-utbildningen innehåller mycket dravel också.
Man kan jämföra med usk-utbildningen. De av mina kollegor som är 60+ har en helt annan, bättre och mer gedigen usk-utbildning än dagens nyutbildade uskor. De hade fler delegeringar och fick träna mycket mer på praktiska moment istf en massa annat nonsens.
Idag dyker det upp personal som knappt vet hur man tar venösa prover, som inte kan sätta en KAD, som inte begriper att usk INTE får hålla på med cvk:er mm. Jag har mött en hel del inkompetenta, rentav stenkorkade uskor (och ssk:er) som har absokut noll koll på någonting men jag kan ju inte påstå att majoriteten är så och att det är någonting generellt. För det vore ren lögn.
Jag tycker dina inlägg stinker av förakt och det är svårt att ta dig seriöst. Jag har mött andra här på FB som betett sig som du och ni är knappt värda den uppmärksamhet ni får.
Senast redigerad av Cineasten 2024-03-23 kl. 15:40.
Senast redigerad av Cineasten 2024-03-23 kl. 15:40.