Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-23, 19:10
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Tog alla möjliga lån jag kunde, köpte saker på avbetalning osv..
Sparade pengarna, och investerade dom.
Lever idag jävligt bra på räntor och bidrag.

Vad för bidrag?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Nja, att TS parasiterar på samhället är väl inte helt sant va?
Vart får du det ifrån?

Han har ju pengar. Då har man inte rätt till bidrag. Du kan inte ha en miljon på banken och hämta ut socbidrag.
Citera
Citat:
Nej! Jag vill leva ett bra liv utan att bidra med pengar till en statsmakt jag anser är totalt idiotisk. Jag känner mig fri eftersom jag kan göra ungefär det jag vill, när jag vill och hur jag vill.

Jag funderade ett längre tag på bästa sättet att "blir rik fort" och kom på planen. Skulle nog säga att jag lever rätt vanligt förutom att gå till jobbet i skrivande stund. Umgås, lagar mat, städar, tränar och allt det vanliga.

Jag kan skita i böter exempelvis, jag deklarerar inte osv..

Du kan ju aldrig äga ett hus, dyr bil eller en massa prylar. Då kommer knullkalle och tar det.

Ärver du nåt? Ja då kommer knullkalle och tar allt.

Du kan inte leasa en bil, hyra en lägenhet,

Ibland samarbetar polis och kronkalle och stoppar bilar.
Då tar dom allt som finns i bilen som tillhör sig.

Etc etc
Citera
2024-03-23, 19:13
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Du kan ju aldrig äga ett hus, dyr bil eller en massa prylar. Då kommer knullkalle och tar det.

Ärver du nåt? Ja då kommer knullkalle och tar allt.

Du kan inte leasa en bil, hyra en lägenhet,

Ibland samarbetar polis och kronkalle och stoppar bilar.
Då tar dom allt som finns i bilen som tillhör sig.

Etc etc

Nej jag äger ingenting på papper. Däremot bor jag i en fin villa och kör en lyxig mercedes, spelar det då så stor roll vad jag äger och inte äger? Allt handlar om att ha grejerna skriven på någon anna, eller det absolut bästa företag!

Jag har redan besvarat din fråga om utmätning per distans, fungerar inte på mig.
Citera
2024-03-23, 19:18
Medlem
Citat:
Nej jag äger ingenting på papper. Däremot bor jag i en fin villa och kör en lyxig mercedes, spelar det då så stor roll vad jag äger och inte äger? Allt handlar om att ha grejerna skriven på någon anna, eller det absolut bästa företag!

Jag har redan besvarat din fråga om utmätning per distans, fungerar inte på mig.
Har du funderat på skuldsanering, har du inget att ta och stora skulder ,och du inte är alldeles för ung så borde du kunna få det.
Citera
2024-03-23, 19:19
Citat:
Ursprungligen postat av Friggis
Har du funderat på skuldsanering, har du inget att ta och stora skulder ,och du inte är alldeles för ung så borde du kunna få det.

Nej jag kommer inte att ansöka om skuldsanering, jag vill vara skuldsatt.
Citera
2024-03-23, 19:22
Medlem
_killahs avatar
Citat:

Så du hyr en villa av ett företag som köpt en villa åt dig, ett företag som inte är ditt eget. Risk för förmånsbeskattning för ägarna om fastigheten inte inbringar vad någon annan skulle betalat för den. Sådan kommer även revisorer ifrågasätta.

Säg att du lyckades låna 2 miljoner blanco(vilket ja tvivlar om du ej jobbat) så skulle det inte låta dig leva på sådant sätt du beskriver.
En merca för 700K och en "lyxig" villa i en pisstad 600k.

Då har du en halv mille kvar. 1600:-/mån i ränta.
Citera
2024-03-23, 19:23
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Nej jag kommer inte att ansöka om skuldsanering, jag vill vara skuldsatt.

Varför vill du det?

Din livsstil ändras ju inte bara för att du inte är skuldsatt

Du kan ju göra allt en gång till och få ännu mer pengar. Du låter inte så smart nu.
Citera
2024-03-23, 19:25
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Så du hyr en villa av ett företag som köpt en villa åt dig, ett företag som inte är ditt eget. Risk för förmånsbeskattning för ägarna om fastigheten inte inbringar vad någon annan skulle betalat för den. Sådan kommer även revisorer ifrågasätta.

Säg att du lyckades låna 2 miljoner blanco(vilket ja tvivlar om du ej jobbat) så skulle det inte låta dig leva på sådant sätt du beskriver.
En merca för 700K och en "lyxig" villa i en pisstad 600k.

Då har du en halv mille kvar. 1600:-/mån i ränta.

Jag kommer självfallet inte gå in närmare på hur konceptet ser ut som sådant. Det som stämmer är i alla fall att ett företag äger mycket av min egendom på papper, ja.

Jag lånade totalt 4,3 miljoner. Jag jobbade och skötte mig exemplariskt i 3 år innan jag satte planen i verket.
Citera
2024-03-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ungefär 8 år har jag varit grovt skuldsatt. Jag insåg att det var det absolut bästa och lättaste alternativet att leva ett gott liv. Jag är smart och har noll intresse "att göra rätt för mig"

Vänta lite nu allt som landar på ditt konto som är deklarerad som inkomst tar ju fogden så du lever på nudlar idag?
Citera
2024-03-23, 19:28
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Vänta lite nu allt som landar på ditt konto som är deklarerad som inkomst tar ju fogden så du lever på nudlar idag?

Varför skulle någonting landa på mitt konto, är du korkad?
Citera
2024-03-23, 19:29
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Klart ni vill att det ska vara en trolltråd. Fan vad hemskt om någon lever gott genom att bara vara smart

Genom att vara skuldsatt behöver jag inte bry mig om någonting.

Det behöver du väl inte som icke skuldsatt heller?

Du har ju din villa o din merca o dina bidrag.
Om allt är så bra som du hävdar finns det ingen anledning att inte söka sanering.

Du kan då leva "lika gott" som nu, fast utan skulder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in