2024-03-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Herregud, jag har aldrig varit woke och är i stort sett lika delar vänster som höger. Du ska nog hålla dig ifrån personporträtten.
Hmm, ja jag försöker placera dig i ett fack, men det går helt enkelt inte...
Citera
2024-03-23, 16:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Jag värderar tiktok-trend till samma värde som en twitterstorm. Svårt att uppskatta hur representativ åsikten som framförs är, och tenderar vara ganska övergående till förmån för nästa grej. Den nationella statistiken om att det i år beräknas födas färre barn än någonsin i Sverige, som SVT rapporterar om idag, ger minst sagt en annan bild än tradwives återkomst.

Vad gäller hemmafru-idealet som sådant är det efterblivet både ur ett samhällsperspektiv och för varje enskild kvinna som väljer att leva på någon annans nåder. Såklart får man leva som man vill, men statistiskt sett kommer den absoluta majoriteten så småningom välja att separera, och då är det inte kul för den som är utan inkomst, besparingar och arbetslivserfarenhet.

Som man skulle jag aldrig överväga att skaffa familj med någon som ser mig som en bankautomat snarare än en jämlike, oavsett hur mycket surdegsbröd jag får äta när jag kommer hem från jobbet.

Exakt, håller med.

Hade jag varit man hade jag inte heller velat leva med en kvinna som gick hemma hela tiden. Idag har vi dammsugare, tvättmaskin, diskmaskin. Det är inte som förr när hemmafruarna jobbade hemma på bondgården - odlade, la in, tvättade för hand, slaktade, mjölkade kor, hackade betor, fermenterade, strök, manglade, födde 5 ungar, ammade, uppfostrade barn, etc etc etc.
Citera
2024-03-23, 16:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Hmm, ja jag försöker placera dig i ett fack, men det går helt enkelt inte...

Helt rätt, det går inte : )
Citera
2024-03-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ska vi gå efter biologi så är kvinnan inte skapt för att ensam ta hand om sina barn.

Ska vi gå efter kvinnans natur är hon skapt för att arbeta och samla resurser. Ska vi gå efter mannens natur är han skapt för att arbeta och samla resurser.

Båda är skapta för att ta hand om avkomman. Bland annat så sjunker mannens testosteron-nivåer som nybliven pappa. Mannens biologi är således att ta hand om sina barn, liksom det är kvinnans biologi att ta hand om sina barn. Det är ett samarbete.

Kvinnor är inte skapta för att ensamma ta 80%-90% av barnen.

Däremot är kvinnors biologi som gjord för att knulla runt. 3-5 orgasmer per samlag och i genomsnitt är det kvinnan som tröttnar snabbast på att ha sex med samma man år efter år. Troligen hade det också varit bättre för arvsanlagen att ha barn med flera olika män, iallafall 2-5 stycken. Men det fungerade bara när människan levde i grupper om 2-100 individer.

Patriarkala könsroller är inte naturliga. Tvärtom.

99% av alla kärnfamiljer är inte lyckliga din dumme fan. Ca 50% av alla äktenskap slutar i skilsmässa. Hur dom andra 50% mår har jag ingen aning om och det har inte du heller.

Du behöver uppdatera dina kunskaper istället för att sitta och rapa efter hatpropagandan från manosfären.

bla bla bla. Patriark hit o dit. Snälla gör alla en tjänst och förändras aldrig så finns det ingen risk att du sprider dina gener vidare för allas skull.
Citera
2024-03-23, 17:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
bla bla bla. Patriark hit o dit. Snälla gör alla en tjänst och förändras aldrig så finns det ingen risk att du sprider dina gener vidare för allas skull.

Så jävla fattig du är.
Citera
2024-03-23, 17:00
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Medhåll.
Snackade med kollegorna om detta och det var fan inte en käft i åldersspannet 20-55 som ville ha nån jävla hemmafru som bara hade som ambition att måla naglarna och surfa facebook.
Du vill hellre ha en fru som är borta 8-10 timmar och jobbar för något annat än familjen?

Vad är felet med hemmafru? Hade jag haft råd hade jag lätt låtit min tjej bli det, vilket även hon uttryckt sig positivt till.
Citera
2024-03-23, 17:01
Medlem
Citat:
Så jävla fattig du är.

Sanningen gör ont. Ju tidigare du ser den desto bättre för ditt psykiska mående.
Citera
2024-03-23, 17:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstock
Feministerna kommer att ändra på sina åsikter nu: och helt plötsligt är man en stark, feministisk, kvinna om man är hemmafru.

Du missade nog att denna tiktok trenden inte är sprungen ur feminismen.
Citera
2024-03-23, 17:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Som stolt mansgris vill jag ändå framhålla att det sannolikt finns rätt stora nackdelar med att bli renodlad hemmafru, man lämnar över bestämmandet över sig själv till någon annan.

Med det sagt, så är det positivt ifall det är som det påstås och det sker en tillnyktring i familjefrågan.

Det är inte hållbart eller bra med två heltidsarbetande föräldrar, vi kan bl.a. se det på det låga barnafödandet. Utvecklingen med att kvinnor ska tryckas in överallt, gärna med hjälp av kvotering eller favorisering, är dålig. Det skapar spänningar mellan kvinnor och män, och det gör så att kvinnor mår dåligt.

Att sträva efter en lycklig familj är bland det mest meningsfulla man kan göra. Kärnfamiljen är också något som aggresivt motarbetats av rabiata feminister och vänsterliberaler.
Jag tycker folk ska få välja hur de lever sina liv, men det måste självklart också gälla för de som väljer att leva sina liv med fokus på barn och fanilj. Med hjälp av normkritik och värdegrunder har feminister satt sig till doms över vanliga människors önskan att bilda familj och leva sina liv som de själva vill.

Du har helt fel. Det är högern/de konservativa som motarbetat kärnfamiljen som fan.

Det var vänstern som gav oss en av världens mest generösa föräldraförsäkringar. 4-5 veckors semester. Subventionerad barnomsorg och skola. Rätt att gå ner i tid under småbarnsåren. Olagligt att diskriminera gravida kvinnor på arbetsmarknaden. En någorlunda bra mödravård. Gratis tandvård för barn och unga. Osv.

Hade högern fått bestämma så hade alla män fortfarande varit livegna soldater och kvinnor hade varit analfabeter varav hälften dött i barnsäng.
Citera
2024-03-23, 17:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Sanningen gör ont. Ju tidigare du ser den desto bättre för ditt psykiska mående.

Right 99-procents mannen
Citera
2024-03-23, 17:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Du vill hellre ha en fru som är borta 8-10 timmar och jobbar för något annat än familjen?

Vad är felet med hemmafru? Hade jag haft råd hade jag lätt låtit min tjej bli det, vilket även hon uttryckt sig positivt till.

En del kvinnor vill vara hemmafruar, andra vill det inte.
Citera
2024-03-23, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88

Precis, felet med att ha en hemmafru är att man blir utan en lön så man får mindre pengar att leva för. Sämst blir det för den som är hemma och inte får någon lön alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in