Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-22, 20:35
  #85
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Ja han tränade och dopade mycket smartare än de flesta andra i branschen, eftersom han lever och är frisk nu när han närmar sig 80.

Arnold började med AAS redan som 15åring. Därifrån 100mg deca i veckan och 3 dbol om dagen kommer från.

Här berättar Kurt Marnul som var hans tränare hur Arnold kurade när han var 15år. På tyska men är bara läsa texten
https://youtu.be/A098zfffVQA?t=325

Hans kurande var nog aldrig speciellt smart. Inför filmer när han blev äldre så kurade han smartare än när han var bodybuilder.
Citera
2024-03-22, 21:26
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Jag är lat men att testosteron sjunker är inte en åsikt, utan är helt normalt.

"Testosteron, det manliga könshormonet, spelar en viktig roll i kroppen. Det påverkar bland annat sexuell funktion, muskeltillväxt och energinivåer. Låt oss titta närmare på hur testosteronnivåerna förändras med åldern:

Vid 30 års ålder: Mängden testosteron hos män minskar med cirka 1-2 procent per år 1. Detta är en naturlig process och kallas ibland “manlig klimakterium” eller “andropaus”. Minskningen sker gradvis, och män upplever sällan stora problem.
Nu, låt oss räkna ut hur mycket testosteronnivån minskar från 30 års ålder till 60 års ålder:

Startnivå vid 30 år: Låt oss anta att den genomsnittliga testosteronnivån hos en 30-årig man är 100 enheter (detta är en fiktiv siffra för illustration).
Minskning per år: Med en minskning på 1-2 procent per år, minskar testosteronnivån med 1-2 enheter per år.
Vid 60 års ålder: Efter 30 år har passerat minskar testosteronnivån med totalt 30-60 enheter (beroende på individuella variationer).
Så om vi jämför en 30-årig man med en 60-årig man, kan vi säga att testosteronnivån hos den äldre mannen är ungefär 30-60 procent lägre än hos den yngre mannen. Kom ihåg att detta är en förenklad approximation och faktorer som hälsa, livsstil och genetik kan påverka individuella variationer."

Oavsett vad du gör när du är 50-60 år så kommer du inte ha samma nivåer av testo som en frisk 30 åring. Jag är i 30 års åldern och har inga låga nivåer av testo för tillfället. Men jag kommer till 100% använda mig utav trt i äldre dar. Förhoppningsvis så har Sverige utvecklats fram till dess, annars är det lätt att få tag i det på andra håll.
Problemet är folk som tar Trt inte gör det utan tar betydligt större doser men kallar det trt.
Vidare så återigen så beror problemen pga. Livsstilen inte att testosteron skulle blivit mindre.

Finns gott om exempel på män i 60 års åldern som är starkare och har bättre kondis än många tränade 20 åriga män trotts att de inte dopar sig.
Citera
2024-03-22, 21:38
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Problemet är folk som tar Trt inte gör det utan tar betydligt större doser men kallar det trt.
Vidare så återigen så beror problemen pga. Livsstilen inte att testosteron skulle blivit mindre.

Finns gott om exempel på män i 60 års åldern som är starkare och har bättre kondis än många tränade 20 åriga män trotts att de inte dopar sig.


Men för helvete människa. Vi pratar inte om outliers här. Vi pratar om skillnaden i testo nivåer mellan en 30 åring och en 60 åring och i 99% av fallen så har 60 åringen oavsett vad han gör mycket mindre nivåer av testosteron jämfört med 30 åringen. Detta är helt naturligt och 100% vetenskapligt. Om vi istället pratar om d-vitamin skulle du vara för eller emot att 60 åringar borde ta d-vitamin tillskott eller bara acceptera sina låga nivåer av d-vitamin? Sverige ligger 30 år efter när det kommer till testosteron. Här är allt dödsknark och doping. Testosteron är extremt viktigt för män och vi kan 2024 motverka dom negativa effekterna av åldersrelaterade låga nivåer av testosteron. Trt skulle göra underverk för många medelålders män.
Jag vet inte ens varför jag argumenterar här eftersom jag skiter i om du kommer välja att påbörja trt på äldre dar eller inte. Jag kommer absolut göra det oavsett om det är olagligt eller ej.
Citera
2024-03-22, 22:15
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Men för helvete människa. Vi pratar inte om outliers här. Vi pratar om skillnaden i testo nivåer mellan en 30 åring och en 60 åring och i 99% av fallen så har 60 åringen oavsett vad han gör mycket mindre nivåer av testosteron jämfört med 30 åringen. Detta är helt naturligt och 100% vetenskapligt. Om vi istället pratar om d-vitamin skulle du vara för eller emot att 60 åringar borde ta d-vitamin tillskott eller bara acceptera sina låga nivåer av d-vitamin? Sverige ligger 30 år efter när det kommer till testosteron. Här är allt dödsknark och doping. Testosteron är extremt viktigt för män och vi kan 2024 motverka dom negativa effekterna av åldersrelaterade låga nivåer av testosteron. Trt skulle göra underverk för många medelålders män.
Jag vet inte ens varför jag argumenterar här eftersom jag skiter i om du kommer välja att påbörja trt på äldre dar eller inte. Jag kommer absolut göra det oavsett om det är olagligt eller ej.
Vad är det du inte förstår?
Bara för att testosteronet sjunker så betyder inte att nivåerna skulle vara så pass låga att det har någon reell effekt.

Att män mår dåligt och har problem beror väldigt sällan på att testosteronet har sjunkit utan det är kopplat till livsstilen som övervikt, alkohol, inaktivitet, dålig kost mm.

Många unga män mår dåligt, tror du det beror på de skulle ha lågt testosteron eller kan det vara kopplat till livsstilen?
Beror impotensen, tröttheten pga. Porr, datorspelande, stillasittande, snabbmat, alkohol mm eller är det kroniskt låg testo?
Samtidigt som det återigen är män i 60 års åldern som är i betydligt bättre form än många 20 åriga män och stortrivs med livet.

Detta är något läkare tar upp, det kommer in patienter som tror att läkare ska skriva ut vad som helst och att lösningen är utskrivet trt.
Personen får sitt trt, mår temporärt bättre.
Sen vänjer sig kroppen vid den nya nivån och man är tillbaka till ruta 1.

Det kommer ju inte som någon överraskning att psykisk ohälsa är vanligt bland folk som dopar sig.
Citera
2024-03-22, 22:34
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vad är det du inte förstår?
Bara för att testosteronet sjunker så betyder inte att nivåerna skulle vara så pass låga att det har någon reell effekt.

Att män mår dåligt och har problem beror väldigt sällan på att testosteronet har sjunkit utan det är kopplat till livsstilen som övervikt, alkohol, inaktivitet, dålig kost mm.

Många unga män mår dåligt, tror du det beror på de skulle ha lågt testosteron eller kan det vara kopplat till livsstilen?
Beror impotensen, tröttheten pga. Porr, datorspelande, stillasittande, snabbmat, alkohol mm eller är det kroniskt låg testo?
Samtidigt som det återigen är män i 60 års åldern som är i betydligt bättre form än många 20 åriga män och stortrivs med livet.

Detta är något läkare tar upp, det kommer in patienter som tror att läkare ska skriva ut vad som helst och att lösningen är utskrivet trt.
Personen får sitt trt, mår temporärt bättre.
Sen vänjer sig kroppen vid den nya nivån och man är tillbaka till ruta 1.

Det kommer ju inte som någon överraskning att psykisk ohälsa är vanligt bland folk som dopar sig.


Din sista kommentar visar din mentalitet. Jag vet inte ens varför du pratar om folk som dopar sig när jag pratar om trt vilket ger dig normala nivåer av testosteron. Doping är testo nivåer som är mer än normalt. Som sagt, gör vad du vill med din kropp och jag gör vad jag vill med min kropp oavsett vad Sveriges primitiva lagar säger om ämnet. Detsamma gäller cannabis, och detta kommer från någon som aldrig skulle röra cannabis även om det blev lagligt som i andra civiliserade länder. När vi endå är i ämnet om civiliserade länder så kan vi ju även se till så att man kan köpa vin och öl i vanliga butiker också. Men det är klart, ett land som runkar till klimatpolitik tycker att det är bra att jag ska behöver åka 40 minuter med min bil för att ha lite rödvin i min gryta jämfört med 5 minuter från min närmsta butik eftersom vi alla skulle bli alkolister om inte systembolaget hade monopol.
Sverige är ett extremt efterblivet land. Varför flyttar jag inte? Tack för att du frågar, jag har planer på att dra från detta efterblivna land i framtiden.
Citera
2024-03-22, 23:37
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Du lider av psykisk ohälsa va?

För att jag ogillar mycket med Sverige eller tänker du på att jag svarar på vanliga motfrågor utan att dom behöver ställas eftersom jag är så van med sagda motfrågor så jag svarar på dom innan dom ställs för att spara tid, eller hur kommer det det sig annars att du ställer frågan?
Citera
2024-03-22, 23:41
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
För att jag ogillar mycket med Sverige eller tänker du på att jag svarar på vanliga motfrågor utan att dom behöver ställas eftersom jag är så van med sagda motfrågor så jag svarar på dom innan dom ställs för att spara tid, eller hur kommer det det sig annars att du ställer frågan?
Sättet du skriver på och hur lätt provocerad du blir.

Låt mig gissa du är någon snubbe som går omkring och oroar dig över saker, det är samhällets fel att ditt liv suger, ångest för saker har skitit sig osv.

Buhu det är min rättighet att få substanser för att självmedicinering, jag vet bättre än läkare, det är en konspiration jada jada.
Citera
2024-03-23, 00:09
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Sättet du skriver på och hur lätt provocerad du blir.

Låt mig gissa du är någon snubbe som går omkring och oroar dig över saker, det är samhällets fel att ditt liv suger, ångest för saker har skitit sig osv.

Buhu det är min rättighet att få substanser för att självmedicinering, jag vet bättre än läkare, det är en konspiration jada jada.

Mitt liv suger inte, jag är runt 5 år ifrån att nå mitt mål med att bli ekonomiskt oberoende. Därför kan jag med med lätthet lämna detta land som jag ogillar så mycket och inte behöva riskera att gå på gatan i ett annat land. Du är så typiskt svensk så det finns inte. Jag pratar om saker som är självklara i andra länder och du pratar om doping och självmedicinering. Du frågar mig om min psykiska hälsa för att jag ogillar saker i landet jag föddes och bor i. Kanske borde jag fråga dig detsamma, men som jag har sagt tidigare. Jag skiter faktiskt i vad du tycker. Jag tänker placera mig själv i ett land som lirar mer med demokratisk frihet. Är du nöjd över Sverige så behöver jag egentligen inte ens ställa frågan om ditt psykiska välmående. Till det sistnämnda du sade. Det handlar inte om att veta bättre än läkare. Det handlar mer om att det även finns läkare utanför Sveriges gränser.
Citera
2024-03-23, 00:19
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Mitt liv suger inte, jag är runt 5 år ifrån att nå mitt mål med att bli ekonomiskt oberoende. Därför kan jag med med lätthet lämna detta land som jag ogillar så mycket och inte behöva riskera att gå på gatan i ett annat land. Du är så typiskt svensk så det finns inte. Jag pratar om saker som är självklara i andra länder och du pratar om doping och självmedicinering. Du frågar mig om min psykiska hälsa för att jag ogillar saker i landet jag föddes och bor i. Kanske borde jag fråga dig detsamma, men som jag har sagt tidigare. Jag skiter faktiskt i vad du tycker. Jag tänker placera mig själv i ett land som lirar mer med demokratisk frihet. Är du nöjd över Sverige så behöver jag egentligen inte ens ställa frågan om ditt psykiska välmående. Till det sistnämnda du sade. Det handlar inte om att veta bättre än läkare. Det handlar mer om att det även finns läkare utanför Sveriges gränser.
Ja vi säger så va
Trt finns i Sverige för de som faktiskt behöver det inte sojapojkar som inte kan ta tag i sig själva.

Jag slår vad om du är ytterligare någon snubbe av sojapojkar generationen som går runt med ångest och får panik av saker.
Citera
2024-03-23, 00:34
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Ja vi säger så va
Trt finns i Sverige för de som faktiskt behöver det inte sojapojkar som inte kan ta tag i sig själva.

Jag slår vad om du är ytterligare någon snubbe av sojapojkar generationen som går runt med ångest och får panik av saker.

Vadå ja vi säger så? Syftar du på min kommentar om ekonomisk oberoendehet? Då kan jag säga att från 2024-01-01 så har jag inkasserat 250 tusen på börsen. Min lön dessa månader är 100% borträknade. Ställ inte frågan om varför jag inte redan är ekonomiskt oberoende om jag har tjänat detta på cirka 4 månader för då vet du ingenting om börsen. Sojapojke verkar vara ett av dina favoritord. Jag äter kött, jag har ingen ångest. Du verkar mer vara väldigt tribal som inte kan tänka utanför stammen du föddes i och din shaman har alla svar. Varför är du ens så upprörd över mig? Jag har ju redan sagt att jag ska lämna din stam eftersom jag inte gillar den. Du får vara kvar i den hur länge du vill, jag tänker inte göra någon skada i din stam. Gå till bolaget på fredagar om du vill. Passa på att köpa det du vill om du bor långt ifrån och tänk även på att det är stängt på söndagar!
Citera
2024-03-23, 03:38
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Du tror det var partyknarkandet som förstörde honom och inte 25 års bruk av veterinärmedicin och ryssfemmor?
Betydligt hårdare än partyknarkare.
Karln sköt i sig sög i sig allt som fanns på en gång i massor av år i sträck
.
Ryssfemmor o clenbuterol vs 1 liter t doja var o varannan dag.
Du skojar haha
Citera
2024-03-23, 08:36
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Vadå ja vi säger så? Syftar du på min kommentar om ekonomisk oberoendehet? Då kan jag säga att från 2024-01-01 så har jag inkasserat 250 tusen på börsen. Min lön dessa månader är 100% borträknade. Ställ inte frågan om varför jag inte redan är ekonomiskt oberoende om jag har tjänat detta på cirka 4 månader för då vet du ingenting om börsen. Sojapojke verkar vara ett av dina favoritord. Jag äter kött, jag har ingen ångest. Du verkar mer vara väldigt tribal som inte kan tänka utanför stammen du föddes i och din shaman har alla svar. Varför är du ens så upprörd över mig? Jag har ju redan sagt att jag ska lämna din stam eftersom jag inte gillar den. Du får vara kvar i den hur länge du vill, jag tänker inte göra någon skada i din stam. Gå till bolaget på fredagar om du vill. Passa på att köpa det du vill om du bor långt ifrån och tänk även på att det är stängt på söndagar!
Haha 250 tusen? Oj oj.
Ska jag va helt ärlig så tror jag faktiskt att du tjänar mindre än genomsnittet men tror att du kommer bli ekonomiskt oberoende för att du lagt in 250 tusen i sparpengar på börsen inom ett par år för att du sätt aktier som ökar si och så mycket i procent under ett par år.
Nu tror du själv att du givetvis kommer göra samma resa.

Jag är inte upprörd jag har bara konstaterar att du bara är ytterligare en i ledet av sojapojkar generationen som tycker sig förtjäna saker på ett silverfat.
Det där med stammen blir nog bra det bubben👍
Sen gråter du ut över systembolaget, buhu jag får inte köpa billigt skit i någon lokal butik.

Du kan ju faktiskt ta och bemöta mig kring trt som tråden handlar om.
Trt ges ut till de som verkligen behöver det, det är inget som skrivs ut för att man känner sig ner för att man inte kan ta hand om sig själv eller inte får samma resultat på gymmet som influencers.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback