Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-03-22, 15:50
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Den som anförde mötesscenariot först torde vara Erik Amkoff. Vill minnas ett tidigt TV-program lett av Lars Aduktsson att Amkoff där framförde sin teori inför en måttligt road Aduktsson.

Gällande Ingvar Heimar är hans död i Vårby Gårds tunnelbanestation omgiven av märkliga omständigheter, med avseende på de tillfogade skadorna. Utredningen gällande misstanke om brott lades rätt omgående ner.

Heimar ägnade avsevärd tid med att skicka brev till Lisbet Palme med frågor. Breven lämnades obesvarade.

Just ja. Amkoff var ju också en förespråkare av mötesscenariot.
Vem som egentligen var först håller jag för osagt.
Tror Heimer i.a.f fått "äran".

Angående Heimers dödsfall så får jag det till Vårbergs T-banestation utifrån uppgifterna..
Citera
2024-03-22, 19:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Citerar dig igen:
"Jag skulle nog snarare säga så här, att antingen ljuger Skelleftehamnsmannen eller också talar han sanning. Något tredje alternativ finns det väl inte riktigt något utrymme för här. "
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Där du med sanning också drar slutsatser kring att allt han sett och hört också är korrekt!

"Antingen har han alltså sett och hört en schweiz-tysktalande man kommunicera med flyktbilen (troligen den blå Opeln på Snickarbacken), eller också ljuger han väl av någon anledning som en häst travar."

Jag tänker ingenting annat än det jag skrivit. Läs igen.
Ser fler alternativ än dig.
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Denna diskussion kan du ta i tråden om SE. För det är från det perspektivet du gör dina tolkningar. Dina högst subjektiva argument hör inte hemma i den här tråden.

Och ditt modus operandi lyser alltid igenom. Påstå att det bara finns två alternativ. Det ena framställer du med flit som otroligt och osannolikt genom att använda motstridiga uppgifter, det andra framställer som vettigare genom att utesluta motstridiga uppgifter - och det passar alltid ihop med SE som GM.
Det börjar bli svårt att följa era resonemang nu. Menar ni att de här sk. WT-uppgifterna (och särskilt då Skelleftehamnsmannens uppgifter) är brus/ointressanta, eller är ni (som granskningskommissionen och palmekännarna) inne på att det här är pusselbitar som nog hör till pusslet?
Citera
2024-03-23, 00:21
Bannlyst
Citat:
Vem är vittnet som stannar Söderströms radiobil vid Mon Cheri? Har man hittat något vittnesmål?

Bra fråga !
Citera
2024-03-23, 04:05
Medlem
All this talk about a Swiss-German speaking person. I hope all on this flashback thread that have been reading my posts realize B. Svanberg who had a S&W and ammo is also Swiss-German fluent.

Take a good guess where his wife moved to when he died in ‘87 -Davos-Dorf, Switzerland.

Where do you think she hid the S&W and ammo? - My guess south of Stockholm at the summer house…

I doubt she was dumb enough to travel across Country lines with an illegal handgun.

The son, Filip Svanberg needs to come clean, stop hiding the truth.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det börjar bli svårt att följa era resonemang nu. Menar ni att de här sk. WT-uppgifterna (och särskilt då Skelleftehamnsmannens uppgifter) är brus/ointressanta, eller är ni (som granskningskommissionen och palmekännarna) inne på att det här är pusselbitar som nog hör till pusslet?
Citera
2024-03-23, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
All this talk about a Swiss-German speaking person. I hope all on this flashback thread that have been reading my posts realize B. Svanberg who had a S&W and ammo is also Swiss-German fluent.

Take a good guess where his wife moved to when he died in ‘87 -Davos-Dorf, Switzerland.

Where do you think she hid the S&W and ammo? - My guess south of Stockholm at the summer house…

I doubt she was dumb enough to travel across Country lines with an illegal handgun.

The son, Filip Svanberg needs to come clean, stop hiding the truth.

Ge dig nu.
Citera
2024-03-23, 08:27
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Jag förstår det.
Och det blir inte lättare för dig att förstå när du endast kan se 2 alternativ.
Nu är det antingen ointressant eller har med mordet att göra.

Så länge det inte är helt klarlagt vem Skelleftehamnsmannen skulle ha iakttagit eller vad som sagts och varför så är inte jag beredd att helt avfärda detta.
Om det sedan hänger ihop med mordet är ju en fråga man får gå till botten med när man har mer information.
Uppgiften ligger Ad Acta för min del.
Citera
2024-03-23, 08:35
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Att vittnesmålen till viss del skiljer sig åt skänker ytterligare ökad trovärdighet åt dem.
Som du påpekar så hade det varit mycket tveksamt om de skulle ha överensstämt till punkt och pricka,vilket de nu inte gör.

Jag vet inte någon som hittills ifrågasatt Katarinas och Marias vittnesmål.
Den som gör det,gör detta utan någon rimlig grund.
Att de inte inkommer med sina viktiga observationer förrän 1997 är naturligtvis beklagligt,men tyvärr inte svårförklarligt.

Förklara gärna ändå, för min och kanske även andras förståelse.
Citera
2024-03-23, 08:47
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Vem är vittnet som stannar Söderströms radiobil vid Mon Cheri? Har man hittat något vittnesmål?

Ja, EAE-621.
https://drive.google.com/file/d/1qTrbuSb8JEgkdYzqpoc0IKBJ3eAMsoIX/view
Citera
2024-03-23, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, EAE-621.
https://drive.google.com/file/d/1qTrbuSb8JEgkdYzqpoc0IKBJ3eAMsoIX/view

Finns även ett vittne som sett honom stoppa polisbilen. EAE-5173 https://www.google.com/url?q=https://drive.google.com/file/d/11s3U_zqk7tKTa8NaGQNOgN_lDpjPdIco/view?usp%3Ddrive_link&sa=D&source=editors&ust=1711 184185178762&usg=AOvVaw0GpBTv-JkhNgx7SXX1D2zr
Citera
2024-03-23, 09:01
Bannlyst
Klart intressant vore det att veta vem mer om den mannen....
Citera
2024-03-23, 09:05
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkeponken
Finns även ett vittne som sett honom stoppa polisbilen. EAE-5173 https://www.google.com/url?q=https://drive.google.com/file/d/11s3U_zqk7tKTa8NaGQNOgN_lDpjPdIco/view?usp%3Ddrive_link&sa=D&source=editors&ust=1711 184185178762&usg=AOvVaw0GpBTv-JkhNgx7SXX1D2zr

Stort tack! Detta har jag faktiskt helt missat.
Citera
2024-03-23, 09:14
Medlem
Gösta Söderström berättar om mordkvällen.

https://www.youtube.com/watch?v=HcMajJd38Jc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in