Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Instämmer till fullo där.
Och gällande din koppling till "de 43 sekunderna" så går dessa att förklara på andra och förmodligen också enklare sätt.
Att försöka finna stöd i dessa 43 sekunder för ett mötesscenario blir riktigt osäkert och lägg där till allt annat som måste "uppfyllas" för att möjliggöra scenariot.
Varför skulle Palme avtala ett möte mitt i natten, inne i stan?
Vad skulle vara så akut?
Varför ha med sig Lisbeth till ett sådant "akut" möte?
Vad hade hänt om Olof och Lisbeth inte fått biljetter till Bröderna Mozart på Grand?
Varför ljuger/tiger Lisbeth om ett samtal/möte?
O.s.v.
Mötesscenariot kräver sin förklaring för att vara sannolik... eller ens trolig.
Kuriosa:
Mötesscenariots tillkomst var väl genom Ingvar Heimer vars död varit en del i olika konspirationsteorier?
Heimer brukar anses som mötesscenariots fader..även om jag har för mig att hypotesen i riktigt original formades av annan..möjligen Krantz eller Aner förslagsvis.
Gällande Katarina L och Maria så förefaller det som om den kritiserade filmen "30 Sekunder" möjligen har rätt på en punkt.Den att Inge M har parkerat sig på Tunnelgatan på sådant sätt att det har påverkat ljusintervallerna på Sveavägen vid kritisk tidpunkt.
Jag kan inte frigöra mig från intrycket jag får när jag läser materialet att Anders Delsborn faktiskt är den ende som hinner över vid grönt i direkt samband med skotten emot Palme.
Via olika vittnesmål synes det inte orimligt att Hans J samt Leif L och Jan A får ett kort rött ljus emellan skotten samt grönt för dem.
Detta påverkar naturligtvis även röd-grön gubbe för tjejerna som ju skall korsa Sveavägen samt Tunnelgatan på sin väg till centralstation.
Vad det synes innebära praktiskt är således att någon vidare väntetid för att invänta grön gubbe för att korsa Sveavägen mittför mordplatsen inte har förelegat.
Detta avgränsar hur nära i tid som Katarina och Maria befinner sig vid brottsplatsen före mordet.
Vad jag kan utröna så verkar det sannolikt att de kunnat gå över Sveavägen samt Tunnelgatan i stort sett direkt.
Är detta riktigt resonerat så passerar de mittför den snart uppkomna mordplatsen inte mera än tjugo sekunder före det att skotten faller..med allt vad det innebär för mötesscenarios,Dekorimaman samt annat.