2024-03-22, 21:24
Medlem
AirKoryos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Gäddor som tar sej till mötesplatser för att utnyttja barn sexuellt är barnknullare och ska hängas ut.

Nä, har man bara försökt och misslyckats så har man inte fullgjort kraven för att vara en utförare av en handling.
Citera
2024-03-22, 21:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirKoryo
Nä, har man bara försökt och misslyckats så har man inte fullgjort kraven för att vara en utförare av en handling.
Vi vanliga människor tycker det.
Citera
2024-03-22, 21:29
Medlem
Citat:
Vilka ni pratar du om? Det är bara jag som skriver detta inlägg, tokstolle.

Ni har exakt samma autistiska cirkeltänk och letar halmstrån för att misskreditera dem.
Men det ni inte begriper är att 95% av befolkningen vill se er bestraffade och gärna uthängda så att de slipper ha er i sin närhet.
Har du missat att ingen vill ha er på jobbet? Och att de flesta nära och kära tar avstånd?
Det är ingen som bryr sig om hur ni blir framdragna, det viktiga är att ni kommer ut så att vanliga människor kan hålla er på avstånd
Citera
2024-03-22, 21:33
Medlem
Citat:
Gillar inte du heller logik?
Jodå, särskilt mängdlära. Vi har här en mängd med allt som är lagligt. Inom denna finns en delmängd med allt som är normalt. Du och dina vänner försöker begränsa den mängd som är laglig. En handling som är laglig men inte normal ska inte bestraffas.

Varje gång personer på forumet blir anklagade eller misstänkta för något så är det för att de betett sig på ett sätt som håller sig inom den lagliga mängden men utanför den normala delmängden. Du och alla andra försöker begränsa den lagliga mängden så mycket att man inte ska få agera på något annat sätt än det som ryms inom den 'normala' delmängden. Och misstankarna om brott baseras uteslutande på att man rört sig utanför den normala delmängden men inom den lagliga mängden. Fattar du, eller blev det för mycket logik?
Citera
2024-03-22, 21:42
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om dom nu har inhyrd kompetens, varför ger de inte kontaktuppgifter till dessa så ETC kan kolla upp deras kompetens? Gör de inte det så finns all rätt att ifrågasätta.

För att avgör vilken vård som behövs en väldigt kunnig, vad har denne för utbildning- doktorsbricka. Vid första kontakt borde gäddan hänvisad dit innan kontrakt om vård skrivs, då ingen kan veta vilken vård som behövs, självmordsbenägen eller inte gör stor skillnad, eller hur Bertil.

"Det är sådana legitimerade som härjat, Processtrappan är skapad för alkoholister, Dumpenfolk tror att det kan användas rakt av, då är man "OPROFERSONELL""

Röstlund verkade inte ens intresserad av att kolla upp det, han verkar mer drivas av något hot mot dumpens verksamhet där han vill sänka dom på alla sätt han kan komma på

Något objektiv journalistik där han lyfter flera olika perspektiv och väger för och nackdelar med dumpen, vad konsekvenserna kan bli på samhällsnivå....finns så otroligt mycket han skulle kunna göra om han bara la ner lite mer tid än att göra några dagars arbete och sen slänga ihop en artikel

Det är ett jävligt dåligt jobb röstlund har gjort
Citera
2024-03-22, 21:43
Medlem
AirKoryos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Ni har exakt samma autistiska cirkeltänk och letar halmstrån för att misskreditera dem.
Men det ni inte begriper är att 95% av befolkningen vill se er bestraffade och gärna uthängda så att de slipper ha er i sin närhet.
Har du missat att ingen vill ha er på jobbet? Och att de flesta nära och kära tar avstånd?
Det är ingen som bryr sig om hur ni blir framdragna, det viktiga är att ni kommer ut så att vanliga människor kan hålla er på avstånd

Nu gaggar du om något slags 'ni' igen, utan att specifiera vad det handlar om. Det är bara jag som står för det jag skriver, och bara det jag skriver står jag för. Om någon annan tycker att man ska få ragga på barn, är det deras problem, inte mitt.

Du skrev något om att känna ånger i ett tidigare inlägg, vad är det du menar att jag ska känna ånger för?

Vad är det för handlingar du anser jag har gjort mig skyldig till som du vill att jag ska bestraffas och hängas ut för?
Citera
2024-03-22, 21:56
Medlem
jenniferruless avatar
Hahaha det är tema svartskalle på Dumpen.

Antagligen för att reta ETC.

underbart, jag poppar popcorn
Citera
2024-03-22, 21:59
Medlem
AirKoryos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Röstlund verkade inte ens intresserad av att kolla upp det, han verkar mer drivas av något hot mot dumpens verksamhet där han vill sänka dom på alla sätt han kan komma på

Något objektiv journalistik där han lyfter flera olika perspektiv och väger för och nackdelar med dumpen, vad konsekvenserna kan bli på samhällsnivå....finns så otroligt mycket han skulle kunna göra om han bara la ner lite mer tid än att göra några dagars arbete och sen slänga ihop en artikel

Fast de här två hästskojarna har nog inte heller gjort så bra jobb:
https://imgur.com/a/MpzyYa4

Barndomspolarna Michael Strandberg och Mikael Johansson har bland annat haft travhästar ihop. Här, på en bild från 2020, firar de två i ett konfettiregn att deras pålle Belker vunnit ett lopp. När Ivo nekade deras MM Framtid AB att starta stödboende – eftersom företagets ekonomi är ett pandemonium – startade de istället en hjälplinje
Citera
2024-03-22, 22:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Tråden handlar, vad jag kan se, om Dumpen och deras verksamhet, inte om ekonomisk redovisning för vårdföretag.
Känns som att moderatorn borde vakna.
Och Dumpen nämner aldrig Impulskollen?
Citera
2024-03-22, 22:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det finns ju en liten skara av oss som tror att SKV kan bli en hård nöt för S&P att knäcka... men vi får se. Ingen annan myndighet har ju velat lägga sig i, så kanske SKV tar samma spår...
Fast om gäddan nämner att denne inte fått kvitto på 135 t måste de väl agera, det är moms på privat vård. 25 % tror jag.
Citera
2024-03-22, 22:15
Medlem
AirKoryos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Jodå, särskilt mängdlära. Vi har här en mängd med allt som är lagligt. Inom denna finns en delmängd med allt som är normalt. Du och dina vänner försöker begränsa den mängd som är laglig. En handling som är laglig men inte normal ska inte bestraffas.

Varje gång personer på forumet blir anklagade eller misstänkta för något så är det för att de betett sig på ett sätt som håller sig inom den lagliga mängden men utanför den normala delmängden. Du och alla andra försöker begränsa den lagliga mängden så mycket att man inte ska få agera på något annat sätt än det som ryms inom den 'normala' delmängden. Och misstankarna om brott baseras uteslutande på att man rört sig utanför den normala delmängden men inom den lagliga mängden. Fattar du, eller blev det för mycket logik?

Fast jag fattar inte vad det här har med mig att göra, vilka är mina vänner här, är det den där Karlsson05?

Logiken fattar jag, men jag har inte pratat om några begränsningar alls.
Citera
2024-03-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987

Tycker du nivån på dumpens journalistik är bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in