2024-03-22, 21:15
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ja, hon har också blivit ett offer för vildsinta män i sin närmaste krets.
Börjar faktiskt ana att hennes polisanmälan mot Ako, istället kan ha varit ett försök att rädda hans liv, när hon förstod vad hennes närmaste planerade.
Hon kanske istället försökte stoppa Ako att möta upp de manliga hämnarna.
Ju mer man reflekterar o funderar så blir W, situation riktigt desperat, hon vill fly själv med knattarna, därav hennes gömda pengar. Och de här männen har inte tillåtit henne att fly ensam.
Hur än relationen med Ako varit, så kan hennes polisanmälan om kontaktförbud ha varit et syfte att hålla honom borta fr Farid o hans bihang.
Läser man hennes tankar på Facebook så har hon inte haft det lätt.

Men sluta nu, hon skulle aldrig pekas ut som "svarta änkan" om hon var det oskyldiga lilla lamm som flera här försöker få henne att framstå som. Hon är helt klart hjärnan bakom allt.
Citera
2024-03-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Detta stämmer inte.

19-åringen har tagit på sig faderskapet men avsagt sig vårdnaden om yngsta barnet.
Jag svarade på hur man kan begå bidragsbrott.
Vart har du fått infon ifrån?
Citera
2024-03-22, 21:18
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Om du kommer från "fin familj" lär du nog på något sätt haft hedern med dig även i Iran.

Men vad menas med "Fin familj"? Osama Bin Laden kom också från en fin familj. Vi pratar inte bara fin familj, utan en rejält förmögen "fin familj" med många högt uppsatta kontakter världen över.
Senast redigerad av mitutoyo 2024-03-22 kl. 21:21.
Citera
2024-03-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Försöker nu få grepp om informationsflödet.

När du skriver ”från två oberoende håll”, syftar du på information från media, tråden eller information som du fått via pm?

Det känns ändå anmärkningsvärt ( för vem som helst, men kanske särskilt i det här fallet?) att ändå vara i ett ” äktenskap”, leva som familj, ha en utomäktenskaplig relation med en person under detta äktenskap och på det få ett utomäktenskapligt barn (?) och ändå fortsätta att leva som familj?

Därefter mördas en av ( de två??)personerna i de utomäktenskapliga relationerna av familjerna?

På det allt annat vi läst om undanhållande av pengar mot maken och frågor om att låna pass, så måste denna WK vara unik

Här syfta jag på medie inslaget från ”Efterlyst” samt artikeln i DN.

Man kan nog lätt utgå ifrån att ”äktenskapet” är allt annat än lyckligt med otroheter och utomäktenskapligt barn.

Frågan är om hon är så jäkla unik? En svart änka eller en desperat utnyttjad afghansk kvinna som försöker bryta sig sig fri från ett kontrollerande ”äktenskap” imamen ej ens registrerat i Sverige fast det skett här?

Inga fäder i familjerna har kommit till i Sverige så äldsta sönerna kontrollerar situationen.
Citera
2024-03-22, 21:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Då har du riktig true crime afton framför dig.

Sorry ska vara WK och hon är inte juridisk gift i Sverige.

Kan undra om imamen medvetet håller i registreringspapperna här eller vad det islamska giftermålet handlar om?

Tack!

Ja, en hel del att ta igen i det röriga förhållandet.

För mig är det obegripligt hur WK kunnat ha olika ” älskare” utifrån den kultur/ religion de har.

Hon måste ju vara exeptionell.
Citera
2024-03-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Men vad menas med "Fin familj"? Usama Bin Laden kom också från en fin familj. Vi pratar inte bara fin familj, utan en rejält förmögen "fin familj" med många högt uppsatta kontakter världen över.
Vi i Sverige bryr oss faktiskt inte - för att vara ärlig. De båda småbröderna stjäl och knarkar och mamman har varit med på rättegång. Storebrodern uppges köra runt och leka "Allan" på stan och MGM 1 o MGM 2 är också dömda. Vad är det för "fint" med kriminella Kor*shi?
Citera
2024-03-22, 21:24
Medlem
Citat:
Vet inte var tidningarna fått sina uppgifter men
AWs barn är registrerade födda 2022 (SWs) och 2020 (FVs)
Tack! Då tror jag definitivt inte att AA är biologisk pappa till någon av dom så det kan nog uteslutas. När kom SW till Sverige?
Citera
2024-03-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Men sluta nu, hon skulle aldrig pekas ut som "svarta änkan" om hon var det oskyldiga lilla lamm som flera här försöker få henne att framstå som. Hon är helt klart hjärnan bakom allt.
Ja, hon har ju bidragit till det som hänt, men jag försöker se ur en annan vinkel.
Har ingen fakta kunskap.
Största bekymret är vart småttingarna tagit vägen.
Citera
2024-03-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Tack! Då tror jag definitivt inte att AA är biologisk pappa till någon av dom så det kan nog uteslutas. När kom SW till Sverige?
2018
Citera
2024-03-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Jag svarade på hur man kan begå bidragsbrott.
Vart har du fått infon ifrån?

Man kan få ut de flesta handlingar i Sverige som är offentliga. Tidigare hade jag en lathund som Föreningen Grävande Journalister hade gett ut, ett fint litet häfte exakt vart man vände sig med sina frågor och vad myndigheterna var tvungna att lämna ut. Så det finns ju uppenbarligen folk som orkar begära ut upplysningarna som vi sitter och mal här dag efter dag vem som är gift med vem och vem som är far till vilket barn, och det är väl skönt, med fakta.
Citera
2024-03-22, 21:30
Medlem
Citat:
För att blod är tjockare än vatten?

Lillebrodern har avsagt sig all vårdnad om barnet.

Jag misstänker att SW och WK varit ratade av FV och därför har WK sökt en väg ur ”äktenskapet” via AA.

AA visste förmodligen hur allt låg till men var rädd för utgången.

Med tillägg om att bröderna förmodligen haft en tyst överenskommelse om hela arrangemanget.

Så du menar att FV flytt till systern berodde på en paus i förhållandet snarare än eventuellt bidragsfusk?
Citera
2024-03-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ja, hon har ju bidragit till det som hänt, men jag försöker se ur en annan vinkel.
Har ingen fakta kunskap.
Största bekymret är vart småttingarna tagit vägen.
Om det nu är en "oäkting" som vi sa förr borde det barnet inte vara vid liv om de nu följer sina sedvänjor från hemlandet här i Sverige. Användaren som sa "jag tror inte barnen lever" har inte svarat mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in