Citat:
Ursprungligen postat av
Ballcancer
Det sjukaste är att alla i den här situationen har varit barn vid tillfället.
Att man tjatat på henne är ju våldtäkt. Att hon haft sex med mindreåriga är våldtäkt. Det är ju fel från alla håll. Också uppenbart att de troligtvis varit med om sexuella övergrepp i ung ålder (innan händelsen) då de ens visste vad sex var och NEJ. En 15 årig flicka vill inte ha sex med flera samtidigt. Det är inte normalt. Sen vet vi inte om pojkarna eller flickan haft någon annan diagnos som kan ha bidragit till situationen.
Att Dogge inte har reflekterat över detta är obehagligt.
Sjukare än detta är din reflektion över detta. Tack och lov är du inte domare eller nämndeman. Eller är du det?
Du har fel på alla punkter här.
Vill en 15-årig flicka ha sex med flera samtidigt? Nej säger du. Kan du tala för alla flickor? Eller pratar du utifrån vad du tycker är "moraliskt"? "Det är inte normalt". Exakt, normalt enligt den gängse moralen och vad vi vuxna i Sverige vet. Men är det onormalt som i att det är skadlig, mentalt eller fysiskt. Eller är det moralen som tar skada? Flickan var äldre än pojkarna och verkar inte lidigt men under själva akten så det finns ingen indikationen att nåt varit "onormalt". Annat än att din egen moral blev kränkt. Jag underkänner detta helt och hållet! Sök efter mitt inlägg där jag sade att kompisar hade "klumpesnusk" (är det ett riktigt norsk ord, eller svorska) i 12-13-åldern.
"Sen vet vi inte om pojkarna eller flickan haft någon annan diagnos som kan ha bidragit till situationen." Detta är det värsta. När du inte fick till det med moral-anklagelsen, så går du till den psykiska hälsan. Diagnoser. Sjukdomsförklara alla. Eller som den värsta myndighetspersonen någonsing, Dan Eliassonn sade:
"vad har den personen varit med om för någonting, vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig"
Skyll hela tiden på omständigheterna.
Dogge är uppenbarligen väldigt vettig och modig nog att dela med sig av sin barndom.
Lättkränka utan förmåga att tänka och förstå människor kommer inte förstå honom, liksom majoriteten. Han delade med sig nåt från barndomen. Grymt att han gjorde det. Jag har lika pinsamma sexuella händelser från dagisåldern som jag kan dela med mig av om nån vill höra.