2024-03-22, 20:38
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
En mycket bra poäng! Om det inte fanns nån planering, utan att något gick snett på platsen, så fanns ju ingen anledning för de att smyga på vägen dit.

Jag tror båda gått till detta rafflande ”ställe” utan baktankar eller intentioner.
Tim har haft cigg eller en starköl, flashat henne och Maja sade hon skulle skvallra och hej och hå så var de inte längre två.
Han har flippat på något liknande är min gissning.

Sedan kan det mycket väl finnas hur många ögonvittnen som helst som blir förhörda upplysningsvis i detta nu.
Citera
2024-03-22, 20:39
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Två anhållna, en släppt men fortfarande misstänkt.

Ytterligare tre misstänkta
Nu är ytterligare tre personer misstänkta i ärendet – för grovt skyddande av brottsling, enligt polis och åklagare. Två av dem har anhållits medan den tredje, som suttit gripen, försattes på fri fot under fredagskvällen. Personen är dock fortfarande misstänkt.

Varken polis eller åklagare vill gå in på några detaljer.
– Det är ingenting jag kan gå in på i dagsläget, säger August Brandt, presstalesperson vid polisen.

Och i ett pressmeddelande skriver polisen:
”Med anledning av att utredningen befinner sig i ett mycket känsligt skede har vi från polisen tillsammans med åklagare beslutat att vi inte kommer att lämna några mer uppgifter beträffande förundersökningen i dagsläget.”

Enligt handlingar från tingsrätten har minst en av de misstänkta förordnats en offentlig försvarare. Han vill inte lämna några kommentarer för tillfället.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ytterligare-tre-misstankta-efter-mordet-pa-maja/
Det finns en son i familjen också, lite äldre än Maja och systern. Kan vara han + föräldrarna som är misstänkta för grovt skyddande av brottsling.
Citera
2024-03-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det finns en son i familjen också, lite äldre än Maja och systern. Kan vara han + föräldrarna som är misstänkta för grovt skyddande av brottsling.

Vänta va? Varför skulle dom göra så mot sitt eget barn?
Citera
2024-03-22, 20:45
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Tror du på det själv? Lär ju vara han som skulle visa Maja något, men han säger motsatsen i förhör. Eller tror du hon hade för avsikt att klippa honom före han klippte henne? Hon kanske var trött på honom och flörtandet vilket jag gissar funnits

Ja visst tror jag det är ett alternativ. Tveklöst.
Jag tror inte Tim är mer ond än Maja.
Han har också …begränsningar?
Jag har jobbat med ett flertal i detta och liknande klientel.
Utåtagerande och inte.
Jag tror han flippat av endera anledning och sedan har han sprungit hem och gråtit varpå föräldrarna försöker hjälpa pojken och blir anmälda för grovt skyddande av brottsling.

Grovt skyddande av brottsling borde inte föräldrar kunna dömas till, precis som närstående inte kan tvingas vittna.
Same same but different.
Citera
2024-03-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Vänta va? Varför skulle dom göra så mot sitt eget barn?

Tankarna gick nog lite väl snabbt där ...
Citera
2024-03-22, 20:59
Medlem
Citat:

Finns det något namn på denna sonen?
Citera
2024-03-22, 21:10
Medlem
Fibonaccitals avatar
MaMaMia - jag var borta några timmar och nu är det full fart igen här inne.

Jag snappad allt.

Såg ingen länk till polisen så här den.

För övrigt kan jag inte tillföra något vettigt.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/mars/18/18-mars-12.58-forsvunnen-person-mark/

Uppdatering, klockan 19:50
Två av av de tre personerna som satt frihetsberövade är numera anhållna. Den tredje personen är försatt på fri fot men är fortsatt misstänkt.

Med anledning av att utredningen befinner sig i ett mycket känsligt skede har vi från polisen tillsammans med åklagare beslutat att vi inte kommer att lämna några mer uppgifter beträffande förundersökningen i dagsläget.

Uppdaterad
22 mars 19.54

Citera
2024-03-22, 21:10
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolliplutt
Finns det något namn på denna sonen?
Glöm vad jag skrev. Blandade ihop familjerna.

Maja och systern har en bror men vet ej namnet.
Citera
2024-03-22, 21:19
Medlem
Citat:
Glöm vad jag skrev. Blandade ihop familjerna.

Maja och systern har en bror men vet ej namnet.

Okay, ja de hade jag koll på
Citera
2024-03-22, 21:52
Medlem
Fibonaccitals avatar
Klubbens stora sorg efter Majas död: ”Vår solstråle”
Publicerad 22 mar 2024 kl 21.17
Uppdaterad kl 21.27

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/klubbens-stora-sorg-efter-majas-dod-var-solstrale/

Sorgen är stor i Kinna efter att 17-åriga Maja i måndags hittades död efter en stor sökinsats.
”Maja, vår solstråle. Full av energi, snabbast på plan”, skriver Majas basketklubb Marbo Basket.
Citera
2024-03-22, 22:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Håller med dig men det slog mig när jag såg bilder i tidningar när polisbilar stod på ICAs parkering, att det är typ gunnebostängsel/villa stängsel utmed den sidan. Så en kort person som Maja kanske ändå hade svårt att klättra över? Krypa under går ju inte. Men bakom Ica mot kohagen där är elstängsel med tråd som är lättare att krypa under eller mellan.
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jag observerade också typ gunnebostängsel. Men tog dem denna rutten och M och MGM inte var osams på parkeringen så räcker det ju att MGM gör ett fotstegsgrepp med sina händer och hon är över på 2 sekunder. Dessutom var detta staket något snedställt på sina ställen så jag ser inga hinder för dem så sett.
Var är den här bilden tagen. Gunnebostängslet har varit kvaddat länge ser man på gräset som har växt in i det.
Stängslet har legat ner minst sen förra sommaren då gräset har växt in i det när det ligger ner.
Troligen längre än så för den delen som ligger ner är helt invävd i gräs.
Lätt att bara kliva över.
https://imgur.com/ayKrvpk

Edit: Bilden kommer från Expressen premium som man måsta ha inloggning till.
Sökandet efter Maja – timme för timme
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sokandet-efter-maja-timme-for-timme/
Senast redigerad av Timeout 2024-03-22 kl. 22:33.
Citera
2024-03-22, 22:09
Medlem
T.A mamma har inte varit på jobbet sen han blev gripen för mordet, så antagligen sitter hon också i häktet nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in