Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.KlockRingare
Hur går din forskning till?
Vilka hypoteser har du forskat i?
Presentera gärna dina resultat.
Någon fråga har jag inte ställt till dig på sistone. Däremot en anmodan om en vetenskaplig undersökning.
Eftersom jag även har annat att göra sitter jag inte och läser här hela tiden. Jag dyker in ibland, när jag inte har viktigare saker för mig.
Ok.. Förstår det. Dyker jag å.
Så snabbt nu.
Hur den går till är att jag samlar in olika synvinklar och förklaringar, blandar det med mina observationer tills det bildar ett mönster.. Och jag är hård mot mig själv. Kan jag inte förklara min hypotes för mig själv, som nu är att jorden inte är en glob, så tror jag inte på mig själv eller andra.
Det viktigaste är väl att utgå från att man inte vet nånting sen jobba sig därifrån..
Och att hitta sanningen handlar inte om att '"hitta" sanningen. utan att skala av lögner. Kommer aldrig förstå motiv el liknande på riktigt..
Om vi ska snacka om fysisk forskning kan man inte göra så mycket mer än att bevisa att man ser för långt. Och förstå hur vi ser saker. Sen är det väl klart när man förstår det tillsammans med hur vatten fungerar egentligen.
Sen gör världen mycket forskning för mig. Som att en dag om året är typ 70% av jorden upplyst, och det passar mer med en sol utanför en kupol, el iaf nåt emellan ljuskällan. En glob kräver en sida mot solen hela tiden.. Så det är mycket dessa små upprepningar av anomiliteter som pekar åt ett håll..
Lägg en glasskål över nåt du ser skugga på och använd en ficklampa utanför och mönstret som bildas liknar väldigt mycket hur solsken beter sig..
Har inte så mycket tid nu men allvarligt tror jag mycket hänger på ego, om man vågar ha sjukt fel och kolla vidare eller om man e nöjd..
Men, jag var som dig så jag förstår vad du inte förstår, jag bara hoppas jag förstår snart..