2024-03-22, 18:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det ska vara WK såklart! Uppgifterna kommer från säker källa, SKV.

Tack… 19-åringen far alltså..?

Vilken månad 2022?

Stämmer september 2020 på den äldre?
Senast redigerad av Lonnrot 2024-03-22 kl. 18:13.
Citera
2024-03-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Jag tror det är en felaktig uppgift som sagt

Ja du får tro vad du vill men SW har tagit faderskapet på sig men avsagt sig vårdnaden. 100%, registrerat på SKV.
Senast redigerad av viperstyle 2024-03-22 kl. 18:23.
Citera
2024-03-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag uppfattade det som att det var den förra arbetsgivaren som pratade om den dolda graviditeten och den korta anställningen pga att hon var så långt gången.

Expressen:

”Tidigare arbetade paret på ett annat hemtjänstföretag.”

Företagets chef säger vidare enligt artikeln:

” - Det var hon som styrde. Farid var en väldigt artig kille, mjuk. Men Wajiha hade attityd, från början.
Wajiha Korashi slutade snart eftersom det visade sig att hon inom kort skulle föda barn – något hon hemlighållit för arbetsgivaren.
– Hon visste exakt hur hon skulle gömma sin mage. Hon var ganska långt gången när hon blev anställd hos oss, säger chefen.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/efterlysta-parets-chef-var-hon-som-styrde/

Den senaste anställningen gällde typ timmar och gällde även den en kortare tid som anställd:

”Wajiha Korashi började i februari 2023 och jobbade senast i november 2023”

Men som du ser är tiden mellan febr- nov mellan 9-10 månader. Det betyder ju att WK knappast kunde ha varit ”långt gången” då de anställde henne och fick sluta snart pga av att hon skulle föda.

Jag uppfattar det alltså att det ska handla om det första barnet.

Är det möjligt med tidslinjen såhär…?
Från februari 2023 och senast november 2023 blir svårt att tyda men…

Om WK fick barn runt våren 2022, så var hon förmodligen mammaledig fram till februari 2023 och började då på ny arbetsplats och sen eventuellt mammaledighet igen under sommaren 2023 och arbetade kanske sen på hösten igen fram till november 2023 och då sökte hon förmodligen jobb på sin gamla arbetsplats som arbetsledare nov 2023?

Det står ju lite knasigt i artikeln så det blir svårtolkat
Citera
Medlem
Citat:
Detta stämmer inte.

19-åringen har tagit på sig faderskapet men avsagt sig vårdnaden om yngsta barnet.

När gjorde han det? Är det han som våldtagit henne då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Vet du var barnen är nu?

Nej men varför skulle jag det?
Citera
2024-03-22, 18:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nej men varför skulle jag det?

SKV vet allt… ;-)
Citera
2024-03-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Det stod väl att hon började i februari 2023 och slutade kort därefter eftersom hon väntade barn, ändå stod det att hon arbetade fram till november och ska ha sökt ett jobb som arbetsledare som hon inte blev erbjuden.

Nånting är ju helt fel här tidsmässigt.
Mest troligt är det väl ändå att pressen skrivit fel årtal och att WK fick barn runt våren 2022 och var mammaledig minst ett år, alltså en bit in på 2023 och i november 2023 sökte jobbet som arbetsledare på samma arbetsplats?

Ja något är helt fel med pressens uppgifter i detta. 202207 är barnet fött för att vara mer exakt.
Citera
2024-03-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag förstår fortf. inte… Död? Bidragsbrott?

Menar du att FV skulle behövt döda sin bror pga sharia?

Att hennes bror måste döda hans bror ja.

Så någon har inte tittat i Skatteverkets register. Eller någon har medvetet uppgett fel uppgifter för att begå bidrags brott.

Eftersom brodern lever förutsätter jag att antingen han våldtagit henne o smyg eller att de kommit överens under bordet utan att blanda in hennes släktingar iallafall
Citera
2024-03-22, 18:19
Medlem
Nytt från krimrummet;
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sista-livstecknet-efter-ako-hittades-mordad-i-vaska-/
Citera
2024-03-22, 18:19
Medlem
Sayed Korashi, 25, misstänks för att tillsammans med sin lillasyster Wajiha Korashi och hennes sambo Farid Vaziri ha mördat 37-årige Ako.

– Det finns uppgifter som pekar på att de inte är i Sverige, säger åklagare Cecilia Tepper.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sayed-korashi-25-jagas--for-vaskmordet-pa-ako-37/
Citera
2024-03-22, 18:22
Medlem
Citat:
Tack… 19-åringen far alltså..?

Vilken månad 2022?

Stämmer september 2020 på den äldre?

Ja det innebär att SW var då 17 år när det hände men sen det här med registrerade åldrar vs verklighet är ett kapitel för sig.

Juli på det yngsta sen FVs har har jag ingen koll på mer än årtalet 2020.

AA kan vi iaf stryka.
Senast redigerad av viperstyle 2024-03-22 kl. 18:26.
Citera
2024-03-22, 18:24
Medlem
Citat:
SKV vet allt… ;-)

Min förra flickvän hade en mamma hon hjälpte vars barn var registrerat på farfar och familjen tyckte det var helt ok (men det var inte farfar som var far till barnet utan pappan). När de då skulle resa någonstans kunde de inte ta med alla barn utan att farfar följde med till borgmästaren och skrev på ett tillstånd. "Kontroll" eller "säkerhet" från båda föräldrars sida. Pappan kunde inte ta med barnen själv. Mamman kunde inte ta med barnen själv. Dessutom kan du få underhåll för barnet vars pappa du ej bor tillsammans med. Det finns fler skäl än att det är sant som kan vara orsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in