2024-03-22, 18:56
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Hur kan du ens anse att hon gjorde fel när han klart och tydligt berättar att dom tjatade på henne att dom ville ha sex med henne? Så du menar att det är den som blir övertygad genom tjat är den som gör fel? Du har inte många högskolepoäng va?

Åldersskillnad, din obotligt korkade amöba. Men det är väl för mycket begärt att förstå för mindre begåvade. Du har inte ens lyckats förstå berättelsen utan enbart snappat upp delar av händelseförloppet och dessutom fått det fel. Det är så patetiskt att läsa det du skrivit att jag skäms för din skull.

Dogge och hans kompisar var 7-8 år och hon 15, byxmyndig.

Utifrån berättelsen var hon villig med alla men dom tjatade för att deras kompis skulle få delta också, enda anledningen att han inte skulle få delta var kompisens gips. Hon var äldre, hade makten och höll i trådarna. Att ge en grupp 7-8 åringar skulden i detta är skrattretande.

Sen att hennes pappa misshandlade den gipsade 7-8 åringen så att han bröt armen på det är en del i historien som fått allt för lite plats. Helt jävla galet.

Vänd på könen och fråga dig själv hur du skulle se saken då. Hycklare.
Citera
2024-03-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är väl snarare du som är lätt utvecklingsstörd om du inte förstår att alla sjuåringar inte kastar sig över luren och ringer BRIS eller som vuxna går nio år i terapi för saker som då på den tiden, i förorten, sågs som vardagsmat mer eller mindre och det är väl så Dogge återger händelsen om jag förstått rätt.
Vad fick du luft ifrån? Tror inte ett skit på att Dogge var 7 år och tjejen 15. Han ljuger och föskönar så det ska låta bättre endast. Han har ju i vuxen ålder fortsatt att begå övergrepp så det finns nog mycket som Dogge inte har berättat om. När man till och med ger sig på en gammal kärring som han gjorde 2013 visar bara att han tar det han kommer över. Äcklig människa. Och ful.
Citera
2024-03-22, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Ja detta är ju viktigare än de miljontals barn som lever i fattigdom varje dag.
Bra jobbat Aftonbladet.
Självklart, alla ska stanna och göra stopp med allt tills världens fattigdom är borta.
Citera
2024-03-22, 19:01
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Vad fick du luft ifrån? Tror inte ett skit på att Dogge var 7 år och tjejen 15. Han ljuger och föskönar så det ska låta bättre endast. Han har ju i vuxen ålder fortsatt att begå övergrepp så det finns nog mycket som Dogge inte har berättat om. När man till och med ger sig på en gammal kärring som han gjorde 2013 visar bara att han tar det han kommer över. Äcklig människa. Och ful.
Är det specifikt fula människor som inte får tala om sex? Eller invandrare? Eller män?

Får invandrarmän varken vara med unga eller gamla kvinnor?

Bygger din åsikt om att han ljuger på att han är man, invandrare, eller har du fakta?

Notera att han själv skapat historien. Vilken våldsman gör det.
Senast redigerad av Barents 2024-03-22 kl. 19:03.
Citera
2024-03-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Pojkarna gned sig väl bara mot tjejen.. Till och med han med gipset fick gnida lilla snoppen mot tjejen..
Jag tycker den biten är extra generös. T.o.m. en gipsad dude fick vara med. Jag tycker bruden och pojkarna verkar haft en generös och trevlig sammankomst.
Citera
2024-03-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så är det säkert.
Personligen har jag dock i min närmsta krets pojkar som blivit utsatta - så just det biaset hittar du inte hos mig.
Ingen av dem jag känner skulle dock berätta om sin utsatthet som "något ballt man gjorde förr .. hehe"

Det jag reagera på när Dogge sitter och ljuger i hop sin historia är just hans dåliga omdöme med hänsyn till hur barn utsätts och att de flesta barn ser det inte som "en ball grej".

Vi låtsas att det han berättar är sant.

1) Hur upplever de andra barnen incidenten nu i efterhand?
2) Om tjejen tjatades till att vara med killen med gips - hur frivillig var hon då?
3) Hur känner sig killen med gips som först ratas, sedan utsätts för ett övergrepp som framtjatats av hans kamrater - trots att tjejen inte ville ha honom i närheten. Hur upplever han ett övergrepp som framtvingats av hans kamrater?
4) Dogge kallar tjejen "lösaktig" - vad ger det för signaler till barn och unga som har Dogge som idol? Vad säger det om hans kvinnosyn? "Lösaktig" var inte ett ord man använde om tjejer på 80-talet, sexuellt var vi mycket friare i synen på att ligga än man är idag - även om tjejer sällan hade så många många olika ligg (tydligen är 100 och fler inte onormalt) som tydligen är vanligt idag.
Så vad förmedlar han med det uttrycket om kvinnor och om sin syn på kvinnor.

Om hans story är sann så riskerar ju han att riva upp ett rejält trauma hos övriga - i synnerhet för pojken i gips.

Det hans dåliga omdöme jag vänder mig emot - alldeles oavsett om storyn är sann eller inte. Inte hans roll i det hela.

2) Helt frivillig.
4) Att kalla någon som ligger med allt och alla för lösaktig är helt korrekt användning av ordet. Vill du inte kallas för lösaktig så sluta vara lösaktig helt enkelt.

Det rivs nog inte upp något "trauma" hos någon här för något trauma finns inte.
Citera
2024-03-22, 19:04
Medlem
kyrkstockens avatar
Får jag en cykel på köpet om jag trycker på länken?
Citera
2024-03-22, 19:04
Medlem
Sjukt kul att han var 8 år då han fick knulla för första gången. Vid den åldern visste jag själv nog inte vad knulla var.
Samtidigt har jag minnen från 11 års åldern där liknade händelser ägde rum.
Lite moralpanik att hänga ut Dogge även om han borde varit tydligare om vad han tycker idag om vad som hände
Citera
2024-03-22, 19:06
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMXXIII
No way att folk försöker cancela Dogge för något han gjorde som 8 åring.. Alla lekte väl sjuka lekar i den åldern? Free Dogge!
Åtta bast, har du dragit den siffran ur ditt eget hål där solen aldrig skiner?
Citera
2024-03-22, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Känns som han blir yngre och yngre varje gång han berättar den här historien.
Men oavsett hur det ligger till. Är han efterbliven som sitter och drar den som en kul historia och inte har någon slags omvärlds kännedom?

Det är ju det som gör Dogge så älskvärd.. Han saknar kännedom om vad feminister och liknande tycker är okej för tillfället...
Citera
2024-03-22, 19:10
Medlem
MMXXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Åtta bast, har du dragit den siffran ur ditt eget hål där solen aldrig skiner?
nej han säger ju det själv.
Citera
2024-03-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag kanske har missat men var ifrån har du fått att Dogge var 7 och flickan 15?

Vad förskönar han? Angående detta? Du är väldigt otydlig då du forsätter in på andra saker som inte har med detta fall att göra.

Men svara på: Om Dogge var 7 år, vilken är din källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in