https://store.steampowered.com/app/2054970/Dragons_Dogma_2/
Bombas så in i helvete med steam reviews på grund av mikrotransaktioner som inte framkommit förrns nu när det släpptes.
Vet inte om jag bryr mig så mycket om sånt, kollade igenom listan och det mesta verkar vara pissgrejer som jag ändå aldrig skulle få för mig att köpa, typ ändra utseende, fast travel, och reviva sina pawns. Är ju ett Rollspel liksom, gubben man skapar är gubben man får köra med. Och Permadeath för pawns ser jag bara som något positivt, gör ju att man är mer omtänksam om dom.
Däremot sneakigt att inte vara tydlig från början med att det kommer att vara en massa mtx i spelet, överlag är det ju en cancer så jag förstår ändå folk som väljer att droppa en dålig review på grund av det, men personligen har jag inga problem med att bara spela spelet och skita i allt sånt.
FPS-problemen känns mer jobbiga då, men är nog mest om man sitter på en riktigt fet PC det känns så påtagligt, och man troligtvis förväntar sig "perfektion", men jag kör på PS5 och där är det ju inte så ovanligt att spel ligger runt 30-40, körde precis FFXVI i quality mode som är låst till 30 och tyckte det funkade bra. Verkar som att problemet inte beror på grafiken heller utan att spelet är så CPU-tungt, vilket förhoppningsvis går att förbättra genom senare patches.
Har skapat en kattkille nu och ser fram emot att börja köra!