2024-01-06, 09:21
Medlem
jesussugers avatar
Aldrig hört talas om detta spel, men av en slump så poppade den upp i min youtubekanal och jag tog en titt. Inget spel jag brukar spela då jag mer är en FPS spelare men måste säga att det såg jävligt snyggt ut.
Funderar på om man ska köpa när det släpps.
Vad jag ogillar med såna där spel ( rätta mig om jag har fel ) är att man ska kombinera denna kristall med den kristallen för att få den kraften osv. Alltid haft svårt för såna spel men som sagt det såg jävligt bra ut spelet.
Citera
2024-01-06, 10:29
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Aldrig hört talas om detta spel, men av en slump så poppade den upp i min youtubekanal och jag tog en titt. Inget spel jag brukar spela då jag mer är en FPS spelare men måste säga att det såg jävligt snyggt ut.
Funderar på om man ska köpa när det släpps.
Vad jag ogillar med såna där spel ( rätta mig om jag har fel ) är att man ska kombinera denna kristall med den kristallen för att få den kraften osv. Alltid haft svårt för såna spel men som sagt det såg jävligt bra ut spelet.

Hmm? Vad menar du?
Citera
2024-01-06, 12:34
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Hmm? Vad menar du?
Uppgradering av vapen och utrustning, att man Ska kombinera olika saker för att få maximal skada. Lite som diablo eller final fantasy så måste man placera vissa saker ihop för att få ut max av skada eller magi. Sorry om det blir otydligt
Citera
2024-01-06, 21:37
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Uppgradering av vapen och utrustning, att man Ska kombinera olika saker för att få maximal skada. Lite som diablo eller final fantasy så måste man placera vissa saker ihop för att få ut max av skada eller magi. Sorry om det blir otydligt
Jaha, material för att uppgradera.

Nu var det jävligt länge sen jag spelade Dragon's Dogma 1 men minns inte att det var någon större del i denna serien, utan du får främst vapen genom att döda saker och köpa från vendors.

Sen helt ärligt, om du inte är nån minmaxxer som planerar att speedrunna spel så spelar det ingen roll om du har det bästa vapnet. Det gäller oavsett vilket RPG man spelar. Alternativt om man vill spela på absolut svåraste svårighetsgraden.

Är det den enda tröskeln som håller dig från att spela RPGs så behöver du inte vara orolig. Spelen är ofta designade för att kunna klaras av med startvapnet om det skulle vara så. Systemen finns där, men de är (oftast) inte obligatoriska om man inte känner för det.
Citera
2024-02-26, 09:47
Medlem
Platinumade ettan för någon månad sedan. Fuck va bra det är! Taggad som fan för 2an
Citera
2024-03-20, 08:54
Moderator
^Eazs avatar
2 dagar kvar till release?
Folk peppade?
Vilken klass ska ni börja med?
Citera
2024-03-20, 11:02
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Folk peppade?

Är "typ" peppad men har undvikit det mesta av infon om spelet eftersom jag minns att jag hade väldigt roligt med ettan när det kom. Jag såg att det var en klass som hade nåt slags spjut/stav så kommer nog börja med den eftersom jag gillar insect glaive i MH och bara tycker att det ser ballt ut. Har mer eller mindre slutat kolla på trailers och sånt om det gäller nya spel i serier jag redan gillar, föredrar att bara köpa och upptäcka saker på egen hand. Men har varit sugen på nåt bra open world RPG ett tag, så tror jag kommer ha mycket roliga timmar i det här i helgen
Citera
2024-03-20, 11:21
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Folk peppade?
Ajjamen, ska bli skoj! Kan inte bestämma mig in i det sista om det blir archer eller thief, men mage blir min pawn i alla fall, med inclination på utforskande.

Sen när man låser upp mer lutar det åt Magick Archer. Ricochet-pilen ser riktigt rolig ut i grottor.

Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Är "typ" peppad men har undvikit det mesta av infon om spelet eftersom jag minns att jag hade väldigt roligt med ettan när det kom. Jag såg att det var en klass som hade nåt slags spjut/stav så kommer nog börja med den eftersom jag gillar insect glaive i MH och bara tycker att det ser ballt ut. Har mer eller mindre slutat kolla på trailers och sånt om det gäller nya spel i serier jag redan gillar, föredrar att bara köpa och upptäcka saker på egen hand. Men har varit sugen på nåt bra open world RPG ett tag, så tror jag kommer ha mycket roliga timmar i det här i helgen
Mystic Spearhand är tyvärr en advanced vocation, så det är något du låser upp.
Du börjar med Archer, Thief, Mage och Fighter.
Citera
2024-03-20, 16:16
Medlem
Nihennas avatar
Recensionerna har börjat komma nu. Nästan bara massa 8or, 9or, och 10or. 91 på OpenCritic just nu

Den mest negativa recensionen jag såg var att det kändes för mycket som förra spelet. Det är inget negativt i min mening. Jag vill bara ha mer Dragon's Dogma med nya klasser, och större värld. Detta spel är mer eller mindre vad Itsuno ville göra 2014, men inte kunde pga. budget.
Citera
2024-03-21, 10:35
Medlem
Lurigfaxs avatar
Sugen på detta, men måste bli färdig med Unicorn Overlord först känner jag. Kommer nog köra på en Mystic Spearhand sen när det är dags.
Citera
2024-03-21, 11:25
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ajjamen, ska bli skoj! Kan inte bestämma mig in i det sista om det blir archer eller thief, men mage blir min pawn i alla fall, med inclination på utforskande.

Sen när man låser upp mer lutar det åt Magick Archer. Ricochet-pilen ser riktigt rolig ut i grottor.

Mystic Spearhand är tyvärr en advanced vocation, så det är något du låser upp.
Du börjar med Archer, Thief, Mage och Fighter.

Blir en Thief för mig, mest för att jag kommer lira med controller och då är melee smidigt i början (sen blir det nog Magick Archer framöver oavsett för de var OP i första).
Dock ska det sägas att trickstern ser ju djävligt skoj ut också.

Pawn blir en mage (kommer inte ihåg vad jag hade för pawn i första) men hade en Magick Archer själv iaf och gjorde massiv skada.
Citera
2024-03-21, 23:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Recensionerna har börjat komma nu. Nästan bara massa 8or, 9or, och 10or. 91 på OpenCritic just nu

Den mest negativa recensionen jag såg var att det kändes för mycket som förra spelet. Det är inget negativt i min mening. Jag vill bara ha mer Dragon's Dogma med nya klasser, och större värld. Detta spel är mer eller mindre vad Itsuno ville göra 2014, men inte kunde pga. budget.
Ja detta blir grymt. Det enda negativa jag läst som är en negativ för egen del är väl att kameran kan bli rörig. Annars som du säger. Mer av det som gjorde första så bra. Sett en del klagomål om att det känns utdaterad. Återigen plus för mig. Känner igen detta från Team Icos spel och snarare något jag uppfattade som positivt. Lite old school och inte moderniserat.

Sen det vanligt gnället om FPS. Aldrig påverkat mig i andra spel likt SMTV som får samma hat storm kring FPS.

Nä detta låter som en dröm. Och som väntat har den öppna världen inte förpestats av Ubisoft syndromet som Rise of the Ronin verkar ha gjorts.
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Sugen på detta, men måste bli färdig med Unicorn Overlord först känner jag. Kommer nog köra på en Mystic Spearhand sen när det är dags.
En till som har Unicorn Overlord. Hur gillar du det? Plockade upp collectors edition häromdan och är i samma läge. Ska hinna dra igenom det innan Dragons Dogma 2. Vanillawawares spel tilltalar alltid.
Citat:
Folk peppade?
Har läst så lite om spelet då jag vill spara allt eller det mesta för när jag själv ska dra igång. Så visste inte ens klasserna. Men utifrån Nihennas tidigare kommentar. Ja kanske Thief. Fighter är ju för standard. Mage brukar vara bättre som vocations. Så är väl ranger som utmanar. Men tycker pilbåge kan vara lite trist såvida man inte satsat helhjärtat på just den typen av combat. Thief gissar jag snabba daggers. Kanske några bra lockpicking eller steal skills kan komma till hands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in