Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det var inte en mordutredning förrän på måndagen - det var ett försvinnande. Ett lyckat resultat på det är att finna personen vid liv och det minsta man kan begära är att polisen gör någonting mer än att luta sig tillbaka i fyra dagar.
Det här var bra. Det pratas om hur duktigt och snabbt polisen hittat kroppen och häktat MGM - i MORDutredningen. Självklart var det ingen MORDutredning direkt, men däremot en anmäld försvunnen person med IF som inte klarade sig utan stöd någon längre tid + alla andra omständigheter som diskuterats. Som man inte började söka efter förrän på måndagen.
Det är nog DÄR den största kritiken ligger vad gäller polisens arbete, inte vad som skett sen de inledde själva mordutredningen. Tror jag i alla fall. Men en del fortsätter påpeka att det minsann är bra jobbat för just en MORDutredning.
I mina egna ögon ligger problemet från föräldrarnas anmälan på torsdag kväll fram till förundersökningen om människorov + sökinsats startades vid lunchtid på måndagen. Därefter tror jag polisen gjort allt man kan begära, har då inte sett att det framkommit tecken på annat.
Ingen sökinsats på 4 dagar. Inte ens misstanke om brott på hela lördagen, fast hon ännu inte hörts av/setts - en hel natt har gått.
På söndag kväll börjar man misstänka brott = förhör med MGM. Trots att man då börjar misstänka brott, så tar det ändå från sen söndagkväll till 12:58 innan en förundersökning om människorov inleds och ordentliga resurser sätts in. Jag kan bara inte se hur man tycker att polisen gjort allt de kan!