2024-03-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetade, detta måste väl gälla det nu försvunna paret för vad jag förstått är det inte BO och kvinnan gift sig enligt deras kultur utan det som kontaktpersonen refererar till är det s.k. giftemålet mellan man/kvinna i paret som är de huvudmisstänkta och på flykt. Tycker det skiner att BO och kvinnan bara hade ett "kort" förhållande efter eller ikring årsskiftet, möjligen tid andra halvan på 2023, det borde ge vid hand att BO knappast kan vara far till det yngre barnet men inte helt uteslutet.

Troligtvis är det så att A*o är far till det yngre barnet eftersom hon var långt gången i graviditeten då hon började att arbeta i februari 2023 på hemtjänstföretaget.
Citera
2024-03-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Du har nog missuppfattat detta om giftermål.
Det är Farid Vaziri och Wajiha Korashi som är gifta kulturellt och det gäller inte alls *ko H*meed *bb*s.

Ingen missuppfattning.

Det var precis det jag skrev, paret är äkta makar.
Citera
2024-03-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Om hennes man bara är far till det äldsta barnet enligt uppgift, vem tror du är far till det yngsta barnet?

A*o det vill säga brottsoffret som blev mördad.

Hemskt att göra så!!!
Citera
2024-03-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ingen missuppfattning.

Det var precis det jag skrev, paret är äkta makar.

Vem syftar du på är äkta makar?

Så uttryckte du inte dig i det som du faktiskt skrev.
Citera
2024-03-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetade, detta måste väl gälla det nu försvunna paret för vad jag förstått är det inte BO och kvinnan gift sig enligt deras kultur utan det som kontaktpersonen refererar till är det s.k. giftemålet mellan man/kvinna i paret som är de huvudmisstänkta och på flykt. Tycker det skiner att BO och kvinnan bara hade ett "kort" förhållande efter eller ikring årsskiftet, möjligen tid andra halvan på 2023, det borde ge vid hand att BO knappast kan vara far till det yngre barnet men inte helt uteslutet.

Jag anser också att detta med giftermål gäller FV och WK som är försvunna och inte alls *ko H*meed *bb*s. och WK.
Senast redigerad av Braskamin58 2024-03-22 kl. 13:45.
Citera
2024-03-22, 13:48
Medlem
Citat:
Vem syftar du på är äkta makar?

Så uttryckte du inte dig i det som du faktiskt skrev.

Hela inlägget var mer kommentar till postarn på det som framkom i DNs artikel idag. Det var mycket som blev bekräftat så intressant.

Paret är äkta makar, alltså WK och FV.

Och citering från FVs gode man som uttala sig ännu en gång om deras giftemål, ingen annans.
Citera
2024-03-22, 13:50
Medlem
Citat:
A*o det vill säga brottsoffret som blev mördad.

Hemskt att göra så!!!

Ok då tror vi olika här. Återstår och se hur det hänger ihop när svaret förhoppningsvis kommer!
Citera
2024-03-22, 14:01
Medlem
Visst har jag läst uppgifter om att familjen Korashi kom hit från Afghanistan? Men sökte på deras efternamn och det verkar finns flest med det efternamnet i Egypten men inget i Afghanistan. Så de kanske kan komma från ett helt annat land egentligen?
https://forebears.io/surnames/korashi
Citera
2024-03-22, 14:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Verkligen, de förtjänar inte att komma undan detta.

Ja klart vi spekulerar inom lösa ramar tills vi har mer fakta på bordet.

Tycker ändå det trillar in nya uppgifter från media som bidrar till utvecklingen här. Det är bara åklagaren och polisen som är väldigt tysta.

Ja uppgifterna kommer litegrann i skov. Det blir en hel del att ta in o sen är det tyst ett tag. Och vilt spekulerande. För att inte säga rena rama kafferepet.

Fem är på flykt.
Citera
2024-03-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Visst har jag läst uppgifter om att familjen Korashi kom hit från Afghanistan? Men sökte på deras efternamn och det verkar finns flest med det efternamnet i Egypten men inget i Afghanistan. Så de kanske kan komma från ett helt annat land egentligen?
https://forebears.io/surnames/korashi

Efternamnets härkomst är redan utrett och framkommer i sammanfattning två
Citera
2024-03-22, 15:03
Medlem
Citat:
Hon missa jag! Håller med att de bör nogare granska nätet efter släktingar. Det kan vara uppenbart förhålla sig precis hur som helst med släktskapen här.
Finns i sammanfattning två och tre och fyra
Citera
2024-03-22, 15:04
Medlem
Citat:
Om hennes man bara är far till det äldsta barnet enligt uppgift, vem tror du är far till det yngsta barnet?

Det borde vara samma pappa till barnen alternativt bidragsbrott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in