2024-03-22, 12:26
Medlem
Avayas avatar
Nu har tydligen Tyskland legaliserat cannabis.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1231602

Legaliseringen av cannabis har röstats igenom i det tyska förbundsrådet, rapporterar tyska Bild.

Det blir lagligt i landet från och med 1 april.

Vad tycker ni om detta?
Tror ni att Tyskland kommer att bli ett nytt Amsterdam dit folk vallfärdar ifrån världen över för att få röka lagligt?

Trevlig helg,
Avaya
Citera
2024-03-22, 12:32
Medlem
Sensiseedss avatar
En himla bra och mogen utveckling, Tyskland behöver detta precis som alla andra europeiska städer behöver det. Framförallt Sverige där kriminella har smutsat ner cannabisens rykte.
Så fort svenskar känner cannabis rök så börjar dom tänka att den som röker måste vara gängkriminell...
Den stämpeln måste bort snabbt!
Jag själv röker för att dämpa ångest och rastlöshet samtidigt som det smakar himla gott. Jag röker inte för att jag vill vara tuff eller kriminell....
Citera
2024-03-22, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avaya
Nu har tydligen Tyskland legaliserat cannabis.
Vad innebär det i praktiken? Att det blir legalt att sälja? Att det blir legalt att bruka? Var får man bruka det? Vilka får sälja? Kommer det finnas i den närmaste Lidl? Åldersgräns? Får man röka offentligt? Finns det begränsningar för hur mycket man får ha?
Citera
2024-03-22, 12:38
Medlem
Lungcancers avatar
Hur fan tänker Tyskland? Så nu om man går till läkaren och ska opereras så är all vårdpersonal höga? Om man flyger så är piloterna höga? Poliserna är höga? För det är ju det som händer om man legaliserar cannabis.
Citera
2024-03-22, 12:38
Bannlyst
Det är bra och positivt när ett av Europas starkaste länder legaliserar, nära Sverige så är det bara att en granne gör det också så kommer vi bli tvungna att vakna och se över vår narkotikapolitik som mördar 900 människor varje år och göder gängen.

Ett litet steg i rätt riktning!
Citera
2024-03-22, 12:39
Medlem
Mjälls avatar
How delightfully non-retarded
Citera
2024-03-22, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30DagarsKort
Det är bra och positivt när ett av Europas starkaste länder legaliserar, nära Sverige så är det bara att en granne gör det också så kommer vi bli tvungna att vakna och se över vår narkotikapolitik som mördar 900 människor varje år och göder gängen.
Med tanke på att vi inte ens får köpa mellanöl på ICA, så tror jag inte riktigt på att något kommer att ses över.
Citera
2024-03-22, 12:43
Medlem
Sensiseedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Hur fan tänker Tyskland? Så nu om man går till läkaren och ska opereras så är all vårdpersonal höga? Om man flyger så är piloterna höga? Poliserna är höga? För det är ju det som händer om man legaliserar cannabis.

Hur resonerar du nu? Väx upp. Ja men alkohol är lagligt då är ju läkaren full varje gång man går ditt och piloterna sitter och super innan flyg.....
Du är dummare en dummast.
Citera
2024-03-22, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Med tanke på att vi inte ens får köpa mellanöl på ICA, så tror jag inte riktigt på att något kommer att ses över.

Till slut så kommer omvärlden och våra grannar påverka oss, skulle Norge legalisera skulle vi i princip bli tvungna och göra det p.g.a gränsen

Vi skulle aldrig gå med i NATO heller, saker och ting händer som påverkar oss i slutändan.

Tids nog måste man agera, speciellt om svensken vaknar och börjar kravalla lite som man gör neråt i Europa
Citera
2024-03-22, 12:45
Medlem
Sensiseedss avatar
Citat:

Ett litet steg i rätt riktning!

Vi alla väntar på danskarna och norrmännen. Sen kanske men bara kanske Sverige gör likadant.
Citera
Medlem
så här skriver https://svenska.yle.fi/a/7-10051754

"Från och med början av april ska det i Tyskland vara tillåtet att inneha små mängder cannabis. Det blir nu lagligt att i privata rum inneha 50 gram cannabis för eget bruk. På offentlig plats är den tillåtna mängden 25 gram. Åldersgränsen för innehav ligger på 18 år."

Sedan vet jag inte vad svenska haschtomtar anser var "små mängder", inte heller vad gemene man anser vara "små mängder". Personligen anser jag 25 gram i offentlig miljö vara JÄVLIGT mycket mer än vad som skulle anses vara rimligt för personligt bruk. Kanske inte i närheten av vandrande apotek, men fortfarande långt mer än som "behövs" för att klara sitt bruk/missbruk över dagen.

Fler och fler länder ansluter sig ju till legaliseringsvågen, möjligtvis upphör illegal handel med den legaliserade drogen. Men det spelar ändå ingen roll. Nätverken byter bara produkt eller hoppar in i annan illegal verksamhet istället. Att tro att man tar levebrödet från kriminella för att man legaliserar en drog måste ju vara århundradets största bluff.
Citera
Medlem
Citat:
Till slut så kommer omvärlden och våra grannar påverka oss, skulle Norge legalisera skulle vi i princip bli tvungna och göra det p.g.a gränsen
Läste du det jag skrev om mellanöl på ICA?

Inget har påverkat sådan försäljning under hundra år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in