Citat:
Ursprungligen postat av
Carmanato
Kenedy är bra, men har inte orkat lyssna på hans kraxande röst

Synd, men i alla fall så tror jag vare sig det är Trump, Biden eller rfk jr som lyckas vinna så tror jag gränskontrollen kommer skärpas igen kort efter valet. Men chanserna för det är ju klart större med Trump eller rfk jr. (Gissar jag)
Det har funnits flera kända hål längs gränsen sedan länge som man valt att inte täppa till m.m.
Minst någon av kartellerna i Mexiko har det tydligen som ny stabil inkomstkälla att göra reklam för och ta pengar för att föra folk från världens hörn fram till gränsen i USA. En del rånas och våldtas på vägen...
Gränsvakterna i usa får inte göra sitt jobb utan hjälper snarare till att slussa folk vidare in i landet. En viss % tar sig över för att gå in i kriminella kretsar och begå brott, (låter det bekant) men allt för otryggheten och valboskapen så att man säkrar röster och säkrar opinion för digitalisering av valuta och än mer övervakning och kontroll av medborgarna utöver det.
Det börjar bli för känt hela soppan, många independent/oberoende journalister gör repotage om gränsen, det snackas på podcasts, det snackas om fentanylet som flödar in och dödar mängder av amerikanare, osv. och missnöjet börjar bli för stort hur dåligt det hela hanteras av regeringen som skulle kunna lösa majoriteten av den illegala invandringen på några dagar om man velat. Det startades väl till och med en konvoy i Texas för några veckor sen.