2024-03-22, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Det har väl aldrig kommit nåt gott ur att gäddor har gått in här på Flashback och skrivit?

Jag tänker som medea1. Det är alltså nån som redan för åtta år sen planerade den här "Dumpen-kuppen" och skapade ett Kik-konto i gäddans namn och sen har lyckats komma över penisbilder? Och sammanträffandet att den här sluga fienden tog bort fiskaren från Snap strax efter att gäddan fått SMS från Dumpen? Låter fett skumt i mina öron.

Jääääävligt läskigt om det skulle vara en åtta år lång komplott dock! Men väldigt spännande! Skulle vara intressant att höra #394 berätta mer om vem vederbörande är och vilket motivet är.

Med tanke på det du skrev så måste ju den som kapat kontot också fått veta om sms:et som gäddan fick då kontot stängdes ner 2 min senare. DÄR avslöjade han sig. Hade kontot varit kvar uppe så hade hans story kunnat hålla men eftersom det stängdes ner så fort så är det enligt mig samma person som hade det kontot alltså gäddan.
Citera
2024-03-22, 11:43
Medlem
stureplan08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estag4354
Grävgrupp? Hur hittar jag den?

Det finns i min dotters journal och någon konferens har jag inte varit på. Min arbetsgivare har helt tagit avstånd och enligt mig kastar mig under bussen. Jag har några spekulationer som jag inte kan nämna då det fotfarande pågår en intern utredning.

Jag har funderat och funderat och jag kommer inte på någon som skulle vilja skada mig. Jag har haft väldigt bra relation med mina elever och kollegor.

Finns besvärande omständigheter.

Kukbilden på sjukhuset.

Det 6 år gamla kik kontot som stängdes ner efter Dumpen hört av sig till ditt nr.

Kamerabild tagen i Kik-appen (går förvisso att fake:a)

Hade du varit utsatt för en komplott hade du logiskt sett nog suttit hos polisen och startat en utredning i stället för att skriva här.

Förklaring?
Senast redigerad av stureplan08 2024-03-22 kl. 11:46.
Citera
2024-03-22, 11:44
Medlem
Citat:
394

Det finns mycket hål i storyn och dumpen väljer att skriva det på ett sätt som passar dom bäst såklart.

För det första finns det inget som bevisar att kontot är mitt. Jag har vid flera tillfällen kontaktat Sara och skolan och förklarat det. Även visat upp mail med kik supporten som bekräftar det. Sara menar att hon ser att min mailadress är kopplat till kik kontot. Vid två olika tillfällen har det även sagts att kik kontot tagits bort vilket supporten sagt inte stämmer, kontot är fotfarande aktivt.

Det finns tydliga inloggningsloggar som visar att någon annan loggat in på snapkontot flera gånger under det senaste året. Dessa har såklart ignorerats.

Dumpen säger att inloggning på snapkontot skett med min gamla telefon, vilket inte stämmer. Står även det tydligt i loggarna.

Man behöver kritiskt ganska texter på nätet och framför allt texter från dumpen. Hela härvan mellan etc och dumpen är ett exempel på det.

Ställ frågor istället för att anta så kanske vi kommer någonstans. Jag blir hotad hela tiden från olika håll för tillfället och försöker att minimera det så mycket som möjligt, men jag försöker svara så gott jag kan

Finns ju ett riktigt enkelt svar på detta! Lämna in alla dina datorer och mobiler till polisen och gör en polisanmälan om förtal eller bedrägeri eller kapning så rent år du dig själv.Men jag är tveksam eftersom du gjorde bort sig när du dumpade kontot 2 minuter efter att du fick sms från Dumpen.
Ska du verkar trovärdigt så lämna in allt du har ihop med användarnamn och lösenord så kan du bli rentvådd.
Citera
2024-03-22, 11:47
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Med tanke på det du skrev så måste ju den som kapat kontot också fått veta om sms:et som gäddan fick då kontot stängdes ner 2 min senare. DÄR avslöjade han sig. Hade kontot varit kvar uppe så hade hans story kunnat hålla men eftersom det stängdes ner så fort så är det enligt mig samma person som hade det kontot alltså gäddan.

Ja, men exakt! Det skulle vara intressant att höra #394 förklara detta för oss. Jag har svårt att få ihop storyn. Man vill ju också gärna veta vem det är som isf har utsatt honom för allt detta?
Citera
2024-03-22, 11:48
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterfis
Kollar man kukbilden och en annan bild från Mälarsjukhuset så ser man deras täcke längst ner.

https://i.postimg.cc/kGtFN8Yp/IMG-1803.jpg
Omöjligt att säga vad det är på den bilden som avger den där blurrade nyansen. Går inte hävda att det skulle vara ett täcke.

Dessutom måste det vara frun själv som försöker sätta dit sin man om hans historia ska gå ihop. Annars är det en extremt nära vän till Rami som dels vet om att han ligger på sjukhuset med sin dotter och dels får tag på dessa dickpics i princip samtidigt som de skickas till frun.

https://dumpen.se/wp-content/uploads/2024/03/IMG_1759.png

Även om frun bekräftar att bilderna föreställer Ramis kuk så bevisar det ingenting. Han kan ha skickat bilderna till både frun och ett barn ungefär samtidigt om han chattade med flera medan han låg på sjukhuset. Då har han dessutom skapat alibi åt sig själv genom att bilderna skickas till frugan samma tid som barnet får dom.

Hans försvar håller helt enkelt inte. Det är bra mycket större sannolikhet att det handlar om skademinimering av en chockad individ. Vi har sett det förr.
Citera
2024-03-22, 11:54
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Kik kontot är 6 år, det är dumpen som späder på. Jag skulle säga att det är en ren slump. Jag loggade in på snap runt kl 11 tiden.

Nja bra story fast den håller nog inte hela vägen riktigt. Förresten har impulskollen hört av sig?!
Citera
2024-03-22, 12:10
Medlem
Galejans avatar
OM det skulle vara så att Dumpen har låtit sig luras och #394 är så oskyldig som han påstår så innebär det nog slutet för Dumpen. I den här branschen finns inte utrymme för misstag och OM man varit för snabba och slarvat här så skulle jag säga att allt förtroende är förbrukat.

Den här utvecklingen följs med spänning.
Citera
2024-03-22, 12:12
Medlem
Citat:
Kik kontot är 6 år, det är dumpen som späder på. Jag skulle säga att det är en ren slump. Jag loggade in på snap runt kl 11 tiden.

Ok. 6 år.... förstår inte? menar du att det då blir mer trovärdigt eftersom den här personen började planera hämnd emot dig för 6 år sedan istället för 8?
Du måste ha jobbat på en riktigt lättsmickrad skola som så gärna vill hamna på dumpen... många skolor skulle nog se det som tveksam reklam för sin skola o snarare göra allt för att reda ut o hitta bevis på motsatsen innan det kom ut. Hur ser du på det?
Undrar också varför du den 24; e skapade ett Flashback konto? Om du nu är helt oskyldig kan du väl inte för din värld föreställa dig att det inte skulle redas ut med de bevis du ju har med sjukhusbesök, fruns messenger, osv? Antar att du också lämnat in detta till polisen att ngn vill dig så illa?
Och du fortfarande undrar jag hur du ser på att din fiende skulle ha stängt av fiskaren ifrån sit konto han haft i 6 år för att sätta dit dig 2 minuter efter att du fick ett sms? Undrar verkligen detta?
Måste ju fan finnas en oerhörd grymhet i din fiende som sätter dit dig när du ör på sjukhuset med ditt barn... eller kan det vara du som är oerhört grym o kåtar upp dig på barn när ditt barn i liknande ålder ligger på sjukhus?
Senast redigerad av medea1 2024-03-22 kl. 12:24.
Citera
2024-03-22, 12:21
Medlem
eldrattans avatar
#394 Gör nog bäst i att ta det lite piano och inte börja linda in dig i olika efterhandskonstruktioner. Brukar aldrig bli bra det där.

Däremot så ser jag gärna att du återkommer om du väljer att köra på en "behandling" av impulskollen. Vore fantastisk intressant att få förstahandsinformation om Knut och grabbarna där borta.
Citera
2024-03-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stureplan08
Finns besvärande omständigheter.

Kukbilden på sjukhuset.

Det 6 år gamla kik kontot som stängdes ner efter Dumpen hört av sig till ditt nr.

Kamerabild tagen i Kik-appen (går förvisso att fake:a)

Hade du varit utsatt för en komplott hade du logiskt sett nog suttit hos polisen och startat en utredning i stället för att skriva här.

Förklaring?

Skickad till min fru på messenger. Vi försöker hålla gnistan vid liv när vi är ifrån varandra. Dessa har såklart tagits bort efter en tid då vi använder messenger till det mesta i livet och inte vill att det ska råka ses av någon.

Kik kontot är inte nedstängt enligt kik supporten och fotfarande aktivt.

Live bilder går att fejka har en enkel googling och någon i tråden längre bak skrivit.

Det ligger en del processer igång som jag inte kan göra något åt just nu. Väntar på svar från flera instanser.

Som många har märkt har vi varit väldigt öppna med sociala medier och bilder etc på vårt liv innan allt detta. Många visste om att vår dotter låg på sjukhuset.
Citera
2024-03-22, 12:25
Medlem
Citat:
394

Det finns mycket hål i storyn och dumpen väljer att skriva det på ett sätt som passar dom bäst såklart.

För det första finns det inget som bevisar att kontot är mitt. Jag har vid flera tillfällen kontaktat Sara och skolan och förklarat det. Även visat upp mail med kik supporten som bekräftar det. Sara menar att hon ser att min mailadress är kopplat till kik kontot. Vid två olika tillfällen har det även sagts att kik kontot tagits bort vilket supporten sagt inte stämmer, kontot är fotfarande aktivt.

Det finns tydliga inloggningsloggar som visar att någon annan loggat in på snapkontot flera gånger under det senaste året. Dessa har såklart ignorerats.

Dumpen säger att inloggning på snapkontot skett med min gamla telefon, vilket inte stämmer. Står även det tydligt i loggarna.

Man behöver kritiskt ganska texter på nätet och framför allt texter från dumpen. Hela härvan mellan etc och dumpen är ett exempel på det.

Ställ frågor istället för att anta så kanske vi kommer någonstans. Jag blir hotad hela tiden från olika håll för tillfället och försöker att minimera det så mycket som möjligt, men jag försöker svara så gott jag kan

Vem har du som hatar dig så mycket som gör en sån här komplott?
Citera
2024-03-22, 12:32
Medlem
Citat:
Skickad till min fru på messenger. Vi försöker hålla gnistan vid liv när vi är ifrån varandra. Dessa har såklart tagits bort efter en tid då vi använder messenger till det mesta i livet och inte vill att det ska råka ses av någon.

Kik kontot är inte nedstängt enligt kik supporten och fotfarande aktivt.

Live bilder går att fejka har en enkel googling och någon i tråden längre bak skrivit.

Det ligger en del processer igång som jag inte kan göra något åt just nu. Väntar på svar från flera instanser.

Som många har märkt har vi varit väldigt öppna med sociala medier och bilder etc på vårt liv innan allt detta. Många visste om att vår dotter låg på sjukhuset.

Jag undrar om din fru verkligen gillar att du förklarar för oss hur ni sexar i erat privata liv.
Får jag börja skriva med henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in