2023-10-25, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slitochslang1
Familjens advokat. Vill du ha en källa du kan läsa själv föreslår jag https://www.legis.state.pa.us/cfdocs/legis/LI/consCheck.cfm?txtType=HTM&ttl=75&div=0&chpt=37&sct n=32&subsctn=0&mobile_choice=suppress

Det där var ingen länk till advokatens uttalande om det var det du menade eller till något som handlar om detta fall. Jag vidhåller att domaren kan döma till precis vad som helst.
Citera
2023-10-25, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Det där var ingen länk till advokatens uttalande om det var det du menade eller till något som handlar om detta fall. Jag vidhåller att domaren kan döma till precis vad som helst.

Skämtar du? Det var en länk till Pennsylvanias lagstiftning om vehicular homicide, där det står att det är en felony 3 (vilket i Pennsylvania betyder fängelse i upp till sju år) och att domaren kan lägga till upp till fem år om föraren vid tillfället saknar giltigt körkort. Det är _bokstavligen_ den mest auktoritära källa som finns.

https://www.legis.state.pa.us/cfdocs/legis/LI/consCheck.cfm?txtType=HTM&ttl=30&div=0&chpt=9&sctn =23&subsctn=0 (källa på att maxstraffet för felony 3 är sju års fängelse)
Citera
2023-10-25, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slitochslang1
Skämtar du? Det var en länk till Pennsylvanias lagstiftning om vehicular homicide, där det står att det är en felony 3 (vilket i Pennsylvania betyder fängelse i upp till sju år) och att domaren kan lägga till upp till fem år om föraren vid tillfället saknar giltigt körkort. Det är _bokstavligen_ den mest auktoritära källa som finns.

https://www.legis.state.pa.us/cfdocs/legis/LI/consCheck.cfm?txtType=HTM&ttl=30&div=0&chpt=9&sctn =23&subsctn=0 (källa på att maxstraffet för felony 3 är sju års fängelse)

Det är alltid från ”fall till fall”, man lägger till och drar av för förmildrande och försvårande omständigheter och i slutänden är det domaren som dömer precis hur den vill. Jag har följt så många rättegångar i olika stater under 15 års tid att jag är säker på min sak.
Citera
2023-10-25, 18:07
Medlem
whack-a-moles avatar
För en vecka sedan i Kalifornien, 4 tjejer omkom, dom promenerade. Ung förare i en BMW.
Tragiskt.

https://nypost.com/2023/10/24/news/driver-who-mowed-down-pepperdine-seniors-charged-with-murder/

”22-year-old driver who mowed down 4 Pepperdine sorority sisters rearrested, charges upgraded to murder: police”
Citera
2023-10-27, 14:29
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Man får köra med sitt hemlandskörkort i tre månader, amerikanskt körkort krävs därefter. Körkortet utfärdas enligt reglerna i den delstat där du bor. I några stater måste körkortet tas relativt snart efter ankomsten.Så han kan ha haft ett UAE körkort som "gått ut" och han har därefter inte ansökt om ett amerikanskt.

Nix. Efter att ha läst nyare inlägg i tråden så ser vi att Pennsylvania har ett år och om du inte har ett körkort från ditt hemland så får man istället ett Learners permit som Ahmad hade.
Citera
2023-10-29, 01:01
Medlem
Nu har Lovisa blivit begravd i Sverige.
Citera
2023-11-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan
”Hon bar för utmanande kläder” som svar på våldtäkt är ungefär vad du nu skriver.

Lovisa sprang inte mitt i vägen utan på trottoaren och hur i helvete skall hon kunna undvika att bli påkörd när någon kommer i sådan fart att denne inte kan hålla sig kvar på vägen?
Håller med!

Någon som sett/vet nått om det juridiska efterspelet i detta fall?
Citera
2023-11-04, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gusbero
Håller med!

Någon som sett/vet nått om det juridiska efterspelet i detta fall?

GM är ute, med GPS-övervakning och beslagtaget pass efter att ha betalat 3 miljoner dollar i borgen. Åtal före nyår. Något slags "för-rättegång" den 15 september.
Citera
2023-11-29, 08:00
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja faktiskt. Om du vill misstänkliggöra den unge bilföraren så har du valt fel taktik.
Nej jag vill inte misstänkliggöra honnom. Jag bara acceptera fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du verkar nästan anse att det är en nackdel att köra bil nykter och drogfri som den unge mannen? Samtidigt kan väl detta styrka min teori om att fordonet kan ha drabbats av tekniska problem eftersom föraren ej var påverkad?
Nej det står ingen stans i det jag skrivit. Du kan inte läsa en enkel text och fårstå vad det står i den. Varför hänger du på ett diskussionsforum när du saknar så otroligt grundläggande språkliga färdigheter. Allt du skriver blir meningslöst.
Citera
2024-01-01, 16:34
Medlem
whack-a-moles avatar
Några nyheter? Jag hittar ingenting.
Citera
2024-01-01, 19:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Några nyheter? Jag hittar ingenting.

Vore intressant läsa vad straffet blev. 12 år vore lämpligt. Eller stolen.
Citera
2024-03-22, 02:52
Medlem
Centre County President Judge Jonathan Grine sentenced Alqubaisi to a maximum of 23 1/2 months in the county jail, followed by five years of probation. Due to time served, he is expected to be immediately paroled, but not freed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in