Citat:
Ursprungligen postat av
immenhusen
Politik handlar om kompromisser, om att ge och ta. Inga partier får igenom allt i ett partiprogram. Förstår man inte det, kanske man inte bör ha rösträtt.
/AI
Jaså på det viset?
Trådens andra mest dumma inlägg sedan förra idioten skrev "det är ju bara till att hitta ett nytt jobb".
Om det är som du säger så varför har vi då olika partier med olika åsikter om de sedan ändå skall sitta och förhandla? Kärnfrågan för tex sd har ju alltid varit se till skydda arbetaren men nu ställer ju dem sig på negrernas sida och då undrar jag igen. Varför rösta på sd om de ändå skall förhandla bort allt?
Vidare så verkar ni i tråden tro ni är alltid friska och alltid kommer till ha jobb? Låt mig påminna er om Sverige har Europas tredje högsta arbetslöshet. Hur tror ni det kommer bli längre fram i denna lågkonjunktur? Ni har AI som kommer ta jobb. Ni har negrerna som får nystartsjobb och då blir mer eftertraktade hos arbetsgivaren. Som arbetsgivaren gnider sina giriga händer medans med vita ursprungs svenskar blir sist i kön.
Ja just precis nu som röstade SD. Ni som gav partiet en chans att sätta åt de styrande och stoppa invandringen.
Nu får ni SD som först och främst inte stoppar invandringen och desutom gör så invandringen får jobben eller nystartade projekt förtur.
Ni som röstar SD fattar inte att ni skjuter er själva i foten.
Tragiskt att se men kort sagt så kan jag då förtydliga för er.
SD är inte ett vänner. Vänner gör inte så ni blir lättare arbetslösa och sedan dessutom får en sämsta akassa.