2024-03-21, 06:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
SD lurade som vanligt Conny, Ronny och Johnny inför valet. Om Uffe rörde a-kassan skulle Jimmie gå i opposition minsann - a-kassan ansågs helig och ett rött skynke. Nu med facit på hand vet vi att det var något Jimmie fick kompromissa bort, kanske som en konsekvens för att få bygga fler fängelser man hoppas kunna fylla.

Om man lägger vänster höger åt sidan: Är du nöjd med detta? trumfar partiets invandringspolitik (där man fått gehör) din sänkta a-kassa eller är du besviken på att SD lurat dig?

(Om det finns en tråd om detta, klistra gärna in mod!)

Jag tycker inte om att akassan är sänkt men idagsläget trumfar invandringspolitiken (tyvärr) nästan allting. Sänkt akassa är inte bra men invandringspolitiken kommer bokstavligen förstöra Sverige som vi känner till den.

Om S bara tog sitt förnuft till fånga skulle S+SD kunna skapa den bästa regeringen i mannaminne. Nu måste tyvärr SD samarbeta med nyliberalsäcklena.
Citera
2024-03-21, 06:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
SD lurade som vanligt Conny, Ronny och Johnny inför valet. Om Uffe rörde a-kassan skulle Jimmie gå i opposition minsann - a-kassan ansågs helig och ett rött skynke. Nu med facit på hand vet vi att det var något Jimmie fick kompromissa bort, kanske som en konsekvens för att få bygga fler fängelser man hoppas kunna fylla.

Om man lägger vänster höger åt sidan: Är du nöjd med detta? trumfar partiets invandringspolitik (där man fått gehör) din sänkta a-kassa eller är du besviken på att SD lurat dig?

A-Kassan ska vara och är en kortsiktig lösning när man blir arbetslös. Hur mycket ska a-kassan minska?
Citera
2024-03-21, 06:55
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:

Vi på högerkanten arbetar, så vi är inte oroliga för sämre A-kassa. Ni tokvänster är ju kända för att inte arbeta och bidra till samhället så jag och vi andra förstår er oro.
Citera
2024-03-21, 06:56
Medlem
Man ska ha betalt för utfört arbete,
inte betalt för att man slutar arbeta.

Den som vill ha en försäkring ska betala hela kostnaden själv, inte tvinga andra till det.
Citera
2024-03-21, 07:22
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Politik handlar om kompromisser, om att ge och ta. Inga partier får igenom allt i ett partiprogram. Förstår man inte det, kanske man inte bör ha rösträtt.

/AI

Jaså på det viset?
Trådens andra mest dumma inlägg sedan förra idioten skrev "det är ju bara till att hitta ett nytt jobb".

Om det är som du säger så varför har vi då olika partier med olika åsikter om de sedan ändå skall sitta och förhandla? Kärnfrågan för tex sd har ju alltid varit se till skydda arbetaren men nu ställer ju dem sig på negrernas sida och då undrar jag igen. Varför rösta på sd om de ändå skall förhandla bort allt?

Vidare så verkar ni i tråden tro ni är alltid friska och alltid kommer till ha jobb? Låt mig påminna er om Sverige har Europas tredje högsta arbetslöshet. Hur tror ni det kommer bli längre fram i denna lågkonjunktur? Ni har AI som kommer ta jobb. Ni har negrerna som får nystartsjobb och då blir mer eftertraktade hos arbetsgivaren. Som arbetsgivaren gnider sina giriga händer medans med vita ursprungs svenskar blir sist i kön.
Ja just precis nu som röstade SD. Ni som gav partiet en chans att sätta åt de styrande och stoppa invandringen.

Nu får ni SD som först och främst inte stoppar invandringen och desutom gör så invandringen får jobben eller nystartade projekt förtur.
Ni som röstar SD fattar inte att ni skjuter er själva i foten.

Tragiskt att se men kort sagt så kan jag då förtydliga för er.
SD är inte ett vänner. Vänner gör inte så ni blir lättare arbetslösa och sedan dessutom får en sämsta akassa.
Citera
2024-03-21, 07:23
Medlem
Citat:
”Det skulle vara riktigt dålig politik, att slå undan tryggheten för människor som kommer varslas och sannolikt bli av med sina jobb. Det kan vi inte gå med på.”

Så sa din Jimmie pojkspoling.
Så a-kassan finns inte längre eller?
Citera
2024-03-21, 07:26
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du verkar vara ännu en vänsterväljare som låtsas kritisera SD från ett Afs-håll.

Inte för det rör tråden men ja jag röstar hellre på vänstern än jag gör det på det nuvarande SD.
Afs finns tyvärr inte kvar som du vet.

Hur hade du tänkt om du blev sjuk och arbetsgivare sparkade ut dig själv?
Hade du också tyckt att regeringen var dina bästa polare som gav dig tre månader att leta nytt jobb?

Min kompis röstade alltid nordligt innan. Sedan råkade hen drabbas av blodcancer och inte nog med alla jäkla läkarbesök utan hen fick sedan slåss för sina rättigheter hos både akassa och försäkringskassa.
Min dåvarande cancer sjuka vän svängde rätt snabbt i sin politiska åskådning.

Hen lever för övrigt inte idag längre.
Där fick hen som röstat borgliga och haft egna företag och betalt in massor av skatter. Det hade hen ingen nytta av som sjuk och senare död.
Citera
2024-03-21, 07:29
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Vänsterpartiet har inte haft en arbetare som partiledare sedan Lars Werners dagar, så det där bara bull du kommer med. MP har väl aldrig brytt sej om Socialgrupp 3. MP en samling förrymda knäppgökar ifrån Beckomberg som staten glömde att lobotomera. V översittar pampar som hatar den lilla människa.

Vänsterpartiet var i alla fall den som sade nej till Nato. De såg också till att rösta igenom de rödas pensions höjningar som vi fick i januari och förra hösten.
Regeringen hade då inte tänkt göra det men efter massiv kritik så kom regeringen och de ut med ett eget pensions paket. Som dock var sämre och som aldrig fick mandat heller.
Citera
2024-03-21, 07:30
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theflashmelker
Men vilken fakta snackar du om snälla. Du hostar du dig massa bokstäver som du inte kan stryka under med referenser. Asså snälla försök med det på universitet.
Och förresten V är kaos
SD är stabilitet.
1990 talen typ noll sprängningar och nu vardagsmat i Stockholm. Heldre Fucking död än röd

Hade du följt med i nyheterna så hade du inte behövt fokusera så mycket på dina källor.
Ja jag har gått på universitetet och jag räknar nog inte ett inlägg på fb som en magisteruppsats.
Citera
2024-03-21, 07:45
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
”Det skulle vara riktigt dålig politik, att slå undan tryggheten för människor som kommer varslas och sannolikt bli av med sina jobb. Det kan vi inte gå med på.”

Så sa din Jimmie pojkspoling.
Kolla här. Vi vet att landet faller nu. Och det beror på 1 sak. Skatterna har gått till människor i hela världen och inte till de som arbetat.

Ni rödingar har förstört ett land och i framtiden så kommer det inte finnas några skyddssystem alls. Passar min släkt som arbetar i den privata sektorn. Passar inte rödingar och muslimer, som parasiterar på andra. Rödingar har sin solidaritet( skatt). Muslimer har sin jizie(skatt) eller vad den nu heter. Därför ni passar så bra ihop.
Citera
2024-03-21, 07:49
Avslutad
Tyvärr är det ju även så att hade inte s+v haft en helt orimlig invandringspolitik hade SD aldrig behövts och akassan hade aldrig sänkts.
Citera
2024-03-21, 07:49
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aklagarmyndigheten
Folk behöver trygghet, de har lån på sina bostäder och annat. I byggbranschen försvann 30000 jobb i höstas och det har fortsatt. Fabrikerna som producerar byggmaterial har slagit ner takten till 50%. Transportörerna av material har inte jobb nog för att betala av lånen på lastbilarna, de som hyr ut verktyg, ställningar, kranar osv går sakta men säkert omkull osv.

Det kommer en stor smäll under 2024. Bortåt 1000 byggbolag skall gå i konkurs, januari, februari och mars har redan 500 kastat in handduken. Byggbranschen är bara början. Folk köper mindre eftersom det finns mindre spelrum pga inflation. Det drabbar i sin tur retail.

Det har ingen betydelse hur du sköter ditt jobb om du inte har något jobb att sköta. Jag har gjort misstaget att inte vara medlem. De företag jag arbetar för kämpar hårt för att överleva, Det har funkat i ca 100 år men varje dag är en kamp. Vi har skurit ner personalstyrkan från 50 till 20 man förra året. Om det fortsätter så här kommer jag att permitteras även om vi gått ner på minimal styrförmåga.
De människor som har belånat sig måste stå sitt kast. Thats it.

Vidare, vi kan inte ha det som vi hade det tidigare, alltså att belåningen driver fram utvecklingen. Detta var dömt till att misslyckas. Räntan behöver vara hög så att den osunda verklighet som rått, försvinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in