Citat:
Ursprungligen postat av
Framgaffel
Jag kan helt ärligt inte säga om det brukar vara poliser i området en fredagskväll eftersom jag inte bor där. Men att det nämns i artikeln såg jag som ett tecken på att det inte är brukligt.
Det jag kan säga med 100% säkerhet är att där jag bor åker inga poliser, oavsett veckodag.
Tilläggas bör också att om polisen på söndagen fick information som pekade i en viss riktning, och som innebar att dom kunde påbörja sin insats på måndagen, tyder på att polisen åtminstone gjort något under helgen, eller?
Ok, det beror såklart på var man bor. Ser dock poliser då och då trots min lilla håla. Men det skiljer sig såklart även på områden på en ort och sådant också.
Att polisen gjort något under helgen är ju fakta - tagit emot tips osv. Det jag personligen reagerar på är att man inte parallellt med dessa åtgärder startar någon form av sökinsats. Jag förstår att det inte finns oändliga resurser, men nog borde ett sådant här fall kunna prioriteras så pass att man kan inleda en sökinsats med en hundpatrull osv i tidigt skede? Tipsen är det väl PKC som tar emot antar jag och där behöver ju inte poliserna själva sitta och svara, så den åtgärden belastar ju inte patrullerna i trakten.
Som sagt, bara mina egna åsikter. Jag kvarstår i min kritik tills vidare, men jag ignorerar inte andras åsikter, utan läser även och funderar över kritikernas inlägg. Man får tycka olika.