Citat:
Ursprungligen postat av
Fyrhjulingen
Ok, det beror såklart på var man bor. Ser dock poliser då och då trots min lilla håla. Men det skiljer sig såklart även på områden på en ort och sådant också.
Att polisen gjort något under helgen är ju fakta - tagit emot tips osv. Det jag personligen reagerar på är att man inte parallellt med dessa åtgärder startar någon form av sökinsats. Jag förstår att det inte finns oändliga resurser, men nog borde ett sådant här fall kunna prioriteras så pass att man kan inleda en sökinsats med en hundpatrull osv i tidigt skede? Tipsen är det väl PKC som tar emot antar jag och där behöver ju inte poliserna själva sitta och svara, så den åtgärden belastar ju inte patrullerna i trakten.
Som sagt, bara mina egna åsikter. Jag kvarstår i min kritik tills vidare, men jag ignorerar inte andras åsikter, utan läser även och funderar över kritikernas inlägg. Man får tycka olika.
Ja jag vet ju inte heller vilken typ av insatser som gjorts, om polisen varit aktiva genom spaning, dörrknackning, informationsinhämtning, kanske kollat eventuella kameror eller dylikt.
Jag är böjd att hålla med, att en aktiv sökinsats ute i fält hade kanske varit på sin plats, men jag är ju ganska naiv och tror att polisen sköter sitt arbetet och gör de avvägningar som behöver göras, betydligt bättre än både du och jag sammantaget.
Jag förmodar att polisen gjort bedömningar utefter vad som framkommit i samtal med anhöriga. Med tanke på att (enligt rykten) Maja avvikit från sina rutiner tidigare och att systern uppgav på Fejjan att hon kunde befinna sig i Stockholm, så antar jag att det är utgångsläget polisen hade i inledningsskedet. Sedan att utgången blev väldigt tragisk och att man med facit i hand kanske skulle ha agerat annorlunda råder det ju inga tvivel om.