2024-03-21, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Hur många procent av Sveriges pappor gisssr du kollar på porrfilm, på ett ungefär bara?
Känns ju som lite gränslöst beteende i mina ögon som tonårsmorsa men vad vet jag.
Citera
2024-03-21, 13:04
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Kan inte annat än att hålla med Oisin här. Detta måste utredas ordentligt.

Verkligen. Angränsande till skandalöst, faktiskt. Jag utgår ifrån att polisen sedan dag ett blev varse att Maja var funktionsnedsatt, osv. Då bör man börja leta på momangen. Sorgligt. Hoppas på att de aktuella poliserna får en rejäl uppsträckning - eller avskedas.
Citera
2024-03-21, 13:06
Medlem
Citat:
Jag har barnbarn som är 10 och 11 år gamla, smarta, insiktsfulla och fullt kapabla att åka kommunalt och ta vara på både sig själva och barn och hund.

Något är galet i beskrivningen av Maja. Hon framställs som i princip hjälplös vilket inte rimmar med en 10-årings intellekt utan förutsätter ytterligare tillstånd och diagnoser.
Finns en skillnad , man ser att ett barn är ett barn och de kontaktar man inte som man kontaktar någon som man tror är tonåring eller vuxen , någon äldre tonåring eller vuxen blir inte kompis med ett barn eller visar annat intresse , det är det som är så farligt för de som har intellektuell funktionsnedsättning de kan utnyttjas på olika sätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
Det nämndes ganska tidigt i tråden att hon försvann när hon skulle ta bussen till någon närliggande ort där fritids låg. Att det fanns sådant i någon form för just personer som går särskola och liknande. Men kanske var det bara en trådsanning?

De måste de ju varit (trådsanning). Nu när hon hittats där hon hittats så kan man ju stryka de där med att hon tog bussen. Utan dom gick väl ner till brottsplatsen, skolan ligger ju i närheten. Om dom inte åkte hem till honom innan då, men då förstår jag inte varför dom åkte tillbaka till skolan och de området igen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Jag kan helt ärligt inte säga om det brukar vara poliser i området en fredagskväll eftersom jag inte bor där. Men att det nämns i artikeln såg jag som ett tecken på att det inte är brukligt.
Det jag kan säga med 100% säkerhet är att där jag bor åker inga poliser, oavsett veckodag.

Tilläggas bör också att om polisen på söndagen fick information som pekade i en viss riktning, och som innebar att dom kunde påbörja sin insats på måndagen, tyder på att polisen åtminstone gjort något under helgen, eller?

Ok, det beror såklart på var man bor. Ser dock poliser då och då trots min lilla håla. Men det skiljer sig såklart även på områden på en ort och sådant också.

Att polisen gjort något under helgen är ju fakta - tagit emot tips osv. Det jag personligen reagerar på är att man inte parallellt med dessa åtgärder startar någon form av sökinsats. Jag förstår att det inte finns oändliga resurser, men nog borde ett sådant här fall kunna prioriteras så pass att man kan inleda en sökinsats med en hundpatrull osv i tidigt skede? Tipsen är det väl PKC som tar emot antar jag och där behöver ju inte poliserna själva sitta och svara, så den åtgärden belastar ju inte patrullerna i trakten.

Som sagt, bara mina egna åsikter. Jag kvarstår i min kritik tills vidare, men jag ignorerar inte andras åsikter, utan läser även och funderar över kritikernas inlägg. Man får tycka olika.
Citera
2024-03-21, 13:07
Medlem
Kan bli väldigt intressant framöver. MGM som sitter häktad har ju någon form av intellektuell funktionsnedsättning. Antar att den stora anledningen till att han greps och sedermera häktades har att göra med att han pekat ut "den hemliga platsen", där Maja sedan hittades. Vad man har då är endast indicier vad vi vet om. MGM har pekat ut en plats, han var den sista person som sågs tillsammans med Maja när de gick från skolan. Ingen som håller för att fällas för mord. Om han fortsätter neka, säger att Maja endast visade honom "den hemliga platsen", och man heller inte hittar något som binder honom till mordet som blodiga kläder eller fingeravtryck/DNA på ett mordvapen, så finns det stora chanser att han går fri. Även om man hittar fotspår från honom så kan han hävda att han varit på platsen för att Maja visade honom den.
Citera
2024-03-21, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
"Varför tog det polisen fyra dygn att börja leta efter Maja?"

Oisin Cantwell om Majas försvinnande:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/pQJOqE/cantwell-varfor-tog-det-fyra-dygn-innan-polisen-borjade-leta-efter-maja

Ja, Cuntwell slår upp öppna dörrar, de undrar väl vi alla och är lika kritiska till de.
Citera
2024-03-21, 13:11
Medlem
RealTides avatar
Citat:
"Varför tog det polisen fyra dygn att börja leta efter Maja?"

Oisin Cantwell om Majas försvinnande:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/pQJOqE/cantwell-varfor-tog-det-fyra-dygn-innan-polisen-borjade-leta-efter-maja
Osande Skithög är en vänsterpopulist som inte har nåt att tillföra förutom infantila frågor.
Somliga tror att polisen har obegränsade resurser, folk tror på vad de ser i dåliga krimserier på TV?
Senast redigerad av RealTide 2024-03-21 kl. 13:18.
Citera
2024-03-21, 13:14
Medlem
Citat:
Hur många procent av Sveriges pappor gisssr du kollar på porrfilm, på ett ungefär bara?

Handlar väl egentligen inte om att han kollade på porrfilm eller ej, de får man ju göra om man vill. Men han hade ju tydligen spelat in egna och sen var väl hans sambo/fru konstig också. Möjligt att de bara är en trådsanning, men om de är så, då börjar man ju fundera på hur hemförhållandena för MGM var och om de har utvecklat någon ondska inom honom.
Citera
2024-03-21, 13:17
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Osande Skithög är en vänsterpopulist som inte har nåt att tillförs förutom infantila frågor.
Somliga tror att polisen har obegränsade resurser, folk tror på vad de ser i dåliga krimserier på TV?

Men står liv på spel så får väl idioterna prioritera för helvete. Polisen framstår ju som mer efterblivna än va flickan var.

Vad gäller Oisin så har han ju svängt ganska kraftigt i sina åsikter senaste åren, och framstår ju inte alls som det lallande västermongo som han en gång var.
Citera
2024-03-21, 13:19
Medlem
Citat:
Verkligen. Angränsande till skandalöst, faktiskt. Jag utgår ifrån att polisen sedan dag ett blev varse att Maja var funktionsnedsatt, osv. Då bör man börja leta på momangen. Sorgligt. Hoppas på att de aktuella poliserna får en rejäl uppsträckning - eller avskedas.

Men var ska man börja leta? Man måste ju skaffa sig ett underlag för att bedömma i vilka områden man ska söka.
Det blir ju lätt ineffektivt om man på måfå springer runt och planlöst letar. Om en person ofrivilligt försvunnit är det ju mer troligt att personen är inomhus och där kan man inte planlöst leta.

Om personen ofrivilligt försvunnit och man letar utomhus letar man isf efter en död person och det är ju då inte så bråttom då personen inte kan räddas.
Citera
2024-03-21, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Relevans?

Det aktuella fallet handlar om en 17-åring.
En 17 åring, som eligt tråden ligger på en 10-årings förmåga att förstå och navigera i livet.
En 10-åring naivitet gör dem till lätta byten, för den som onda planer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in