Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag har ställt nedanstående fråga i tråden för cirka tio timmar sedan, fortfarande inget svar från någon som kritiserat Polisen, oklart varför.
Kan du ge ett bra svar, varför sökte inte den närmsta kretsen vid järnvägsbron redan under torsdag kväll och natt, Maja låg kanske där och kunde frysa ihjäl. Det är väl bättre att en handfull nära och kära är ute och söker än ingen alls?
Jag personligen har i alla fall helt missat den frågan, men jag har inget emot att besvara den.
Jag håller absolut med dig, det är bättre att en handfull nära och kära är ute och söker än ingen alls. Varenda person, oavsett relation, är väl bättre än ingen alls?! Vet du om de har varit ute och sökt eller inte? Jag har då ingen aning. Jag känner dem inte personligen och har inte läst något om det. Däremot tvivlar jag ju på att alla anhöriga och bekanta suttit och rullat tummarna hela torsdag kväll och natt... men jag har inget bevis för varken det ena eller det andra. Inte du heller antar jag. Men huruvida anhöriga har varit ute och sökt tycker jag inte förtar polisens ansvar i detta fallet, om det är dit du vill komma.
Sen exakt VAR anhöriga skulle sökt - självklart tycker jag ju att även de borde utgått från skolan. Men de har absolut inte samma resurser som polisen (ex sökhundar, antal personer, drönare, värmekamera - whatever), så att begära att de skulle hunnit komma ända till just den bron är väl lite magstarkt, tycker du inte? INGEN utom MGM visste ju att hon fanns precis där. Det är såklart inte säkert att polisen hade hunnit hitta henne just under torsdag kväll/natt heller - men de hade haft betydligt större chans, om de åtminstone hade försökt...