2024-03-20, 20:59
Medlem
immenhusens avatar
Politik handlar om kompromisser, om att ge och ta. Inga partier får igenom allt i ett partiprogram. Förstår man inte det, kanske man inte bör ha rösträtt.

/AI
Citera
2024-03-20, 21:10
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Är det inte väldigt mycket 1990 att gå på a-kassa mer än någon månad?
Minns folk som jobbade på något säsongsjobb som de tyckte var toppen, och sedan var det typ en deal mellan arbetsgivaren och arbetsförmedlingen att gubbarna skulle gå på a-kassa när det inte var säsong, och att man skulle lämna gubbarna ifred då, så att de kunde åka till Thailand eller jobba svart.
Jävligt väl spenderade skattepengar. Eller inte.
Citera
2024-03-20, 21:30
Medlem
[quote=Twitterturken|87724419]Är man inte nöjd med sin a-kassa så kan man testa att skaffa ett jobb istället, har hört att det betalar lite bättre.[/QUOTE

Hur gör du om du är cancersjuk eller fått en stroke då och har svårt att röra dig?????
Är det lika lätt då också????
Citera
2024-03-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
gick på akassa efter varsel, det är tufft.
Kan inte direkt säga att jag är nöjd med SDs politik eller nuvarande styre.
Hittils har inget hänt som gynnar mig, faktum är att jag på rak arm inte kan säga ett enda vallöfte som SD hållit vid.
Blir nog rösta på andra sidan nästa val.

Nja vi har ju reseavdraget som blivit mycket bättre som utlovat.
Så har vi ju reduktionsplikten som minskade förnuftigt nog.
Citera
2024-03-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Vem bryr sig om A-kassan, sköter man sitt jobb behövs den inte

Om du får en stroke då och inte kan varken gå eller prata!!!! Vad gör du då?????
Citera
2024-03-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Om du får en stroke då och inte kan varken gå eller prata!!!! Vad gör du då?????

Sjukskrivs. Något som verkligen borde stramas åt för dom sä är det år efter år.

Kan man inte gå, kan man jobba med att prata i telefon t.ex.
Citera
2024-03-20, 22:03
Medlem
Alla såna här diskussioner, vem fan tror på att nån annan sida av politiken hade hållit något jävla löfte?
Citera
2024-03-20, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Hur ska du göra det? Företagen betalar A-kassan med arbetsgivaravgifter.
får komma på någon smidig lösning. jobba mer svart etc. allt för att göra alla statslojala förbannade
Citera
2024-03-20, 22:55
Medlem
Ganonitos avatar
SD viker ner sig ännu en gång. Vad förvånande. Samtidigt går de med på att samtliga av deras förslag gällande invandringen ska utredas i flera år och eventuellt genomföras först 2027. Finns det något parti som i förhållande till sin storlek blivit rövknullade så mycket som SD?
Citera
2024-03-20, 22:57
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskjevel
hatar politikerhelvetena. nu blir det sluta betala skatt.

Äntligen börjar folk vakna, kul o se! Politiken har gått sönder jag tror inte politik kan fixas med politik längre. Politiken är inte vår, folkets, makt!
Citera
2024-03-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
SD lurade som vanligt Conny, Ronny och Johnny inför valet. Om Uffe rörde a-kassan skulle Jimmie gå i opposition minsann - a-kassan ansågs helig och ett rött skynke. Nu med facit på hand vet vi att det var något Jimmie fick kompromissa bort, kanske som en konsekvens för att få bygga fler fängelser man hoppas kunna fylla.

Om man lägger vänster höger åt sidan: Är du nöjd med detta? trumfar partiets invandringspolitik (där man fått gehör) din sänkta a-kassa eller är du besviken på att SD lurat dig?

(Om det finns en tråd om detta, klistra gärna in mod!)

Man röstar i mot manshatar blocket, för det är så mycket värre.

Jag röstade alltid vänster förut, men kommer kommer troligast att rösta på SD i resten
av mitt liv.
Feministernas mobbing hat och irrationella tänkande är så destruktivt, orättvist och ondskefullt.
Jag är glad att SD finns som ett alternativ.
Citera
2024-03-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
högre tak på ersättningen

Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck

Några hederliga långtidsarbetslösa svenskar kanske får lida när vi ska svälta ut babbarna. Ett pris värt att betala.

Det lär ju bli ett antal tusen Svenskar som drabbas. Kanske några gamla trotjänare till brevbärare som inte behövts när posten rationaliserat eller gamla snickare som drabbas av tvärniten inom bygg. Mycket folk i den situationen som är 62år och bor på Gotland eller i avfolkningsbygderna i Dalarna men ändå lyckats behålla sina hus och siktat på att försöka klamra sig kvar till ålderspensionen tar vid.

Hur många tror du det blir som knuffas över till soc i ett tidigare skede nu med nya reglerna och väl där möts av beskedet att huset måste säljas först och får hela tillvaron upp och ner vänd?

Jag antar att du räknat på hur många dom är eftersom du dragit slutsatsen att det är värt att betala priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in