2024-03-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
Skärp dig nu

Snubben har en diagnos , och därför ser han rätt tom i hjärnan ut
Du kan inte blunda att man ser att de kommer ske något.
Citera
2024-03-20, 19:34
Medlem
Citat:
Skärp dig nu

Snubben har en diagnos , och därför ser han rätt tom i hjärnan ut
Alla med diagnos ser inte ut som mördare. Den här varelsen gör det, neka det inte.
Citera
2024-03-20, 19:35
Medlem
Kan någon lägga upp bild från insta på gm?
Citera
2024-03-20, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggoFunderingar
Du kan inte blunda att man ser att de kommer ske något.
Okej då, Flashbacks egna GW
Citera
2024-03-20, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4X8
Kan någon lägga upp bild från insta på gm?
Öppen Instagram, jag skickade den för en liten stund sedan
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Är ganska säker på att det är på detta inzoomade område (där den vita bilden är parkerad).
https://earth.google.com/web/@57.495013,12.67608484,37.97172014a,127.74199457d, 35y,3.28664486h,0.42449921t,0.00000001r/data=OgMKATA
Ett par hundra meter från fyndplatsen men enklast att parkera buss och lirka ner en båt. Resterande del av ån är snårig och jävlig att komma till och få ner en båt i.
Tack. En bra bit nedanför fyndplatsen alltså.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pkdkkd

1. Det mest troliga är att hon mördades direkt. Eller skulle MGM ha hållit henne fången och därefter dumpat liket 100 meter från platsen där hon försvann menar du?

Det hade inte gjort någon skillnad om någon letat efter henne tidigare utan hon hade varit lika död i vilket fall som helst.

2. De flesta försvinnanden är frivilliga och inget brott ligger bakom. Då är det inte rimligt att lägga resurser på att leta efter alla människor som försvinner så länge det inte finns klara indikationer på brott.

3. Leta efter henne hur? Då förstår väl vilket enormt stort sökområde vi pratar om. Att gå ut och på måfå leta efter någon utan något konkret spår att gå efter är bara onödigt. Som du ser på rapporteringen i det här fallet var det uppgifter i förhör från gärningsmannen som gjorde att man kunde snäva av sökområdet och spåra kroppen på ett framgångsrikt sätt.

4. Detta är bara vanligt gnäll från journalister. När polis och åklagare är förtigna behöver journalister hitta andra saker att skriva om och då passar det bra att börja gnälla om tidigare sökinsatser osv.

1. Även om det var så (det vet vi inte än) så kunde inte polisen ha vetat detta när de mottog anmälan. D.v.s.: de kan inte ha pausat ärendet med motiveringen "äsch hon är säkert ändå redan död, vi väntar till måndag". (Hoppas jag...)

2. Sant, men nu var det en a) begåvningshandikappad, b) 17-årig, c) tjej. Vilket var TRE starka anledningar att börja söka på en gång.

3. De kunde väl åtminstone ha letat i närområdet... Då hade de ju hittat henne, också.

4. Ja, fast i det här fallet är det berättigat. Jag har själv två barn, de är vuxna nu. Jag kan känna med dessa föräldrar - så FASANSFULLT hemskt om polisen inte gjort något, och timmarna bara gått förbi och man hade varit helt hjälplös!
Citera
2024-03-20, 19:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Som normalbegåvad förstår du säkert det orimliga i om polisen skulle dra igång en sökinsats varje gång någon ringde och sa att min dotter, som är så pålitlig, har inte kommit hem i tid till middag.

Som sagt: i min erfarenhet så känner föräldrar nästan alltid sina barn rätt väl. De känner på sig om något inte stämmer, om det avviker från mönstret.
Citera
2024-03-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, men saken är den, att polisen inte kunde veta detta när de fick larmet. Utredningen får vissa hur länge hon levde.

Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Som normalbegåvad förstår du säkert det orimliga i om polisen skulle dra igång en sökinsats varje gång någon ringde och sa att min dotter, som är så pålitlig, har inte kommit hem i tid till middag.

Exakt så.

En normalbegåvad person inser också att gärningsmannen förmodligen inte har låst in brottsoffret och torterat henne i flera dagar innan han slutligen mördade henne och dumpade kroppen i anslutning till försvinnandeplatsen.

Det troliga är att hon dog samma dag som hon försvann.
Citera
2024-03-20, 19:40
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
Citat:
Varenda fiskare har såna bilder

Någon som kan ladda up bilder? Jag kan endast se småbilder utan konto om detta nedan är GM:s instagram?
https://www.instagram.com/timandersson8/
Citera
2024-03-20, 19:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Tack! Jag såg detta också när jag läste ikapp. Pinsamt misstag av rätten. Men också intressant att se processen här på FB - från två misstänkta till att det var två 17-åringar till diskussioner om att det var fyra personer på plats när hon dog... Det är ju ganska typiskt FB att några hela tiden försöker föra fram de värsta tolkningarna.
Ja det är precis som vanligt här. Ju jävligare det går att få till det desto bättre tydligen.
Väntade bara på spekulationer om att hon skulle vara styckad... och dom finns redan. Sjuka människor.

Det är i nuläget 1 MT GM och eventuellt 2 personer för skyddande av brottsling. Har inte fått riktig klarhet i om det är så än.
Såna där fel ska inte en Tingsrätt göra.
Citera
2024-03-20, 19:42
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ur artikeln:

”Det var i torsdags som Maja lämnade skolan i sällskap med bland andra den nu mordmisstänkte 17-åringen.”

Är väl dessa ”bland andra” som nu är misstänka förutom 17åringen.

Otroligt dåligt av polisen att det tog så lång tid att hitta flickstackarn.
Det reflexmässiga och alltid närvarande skuldbeläggandet av polisen - framförallt avseende våldsbrott - är synnerligen tröttsamt.
Citat:
Cirka 25 000 personer anmäls försvunna varje år i Sverige. De flesta kommer snabbt tillrätta men cirka 400 personer bedöms vara i livsfara och blir föremål för efterforskning enligt Lagen om skydd mot olyckor, varav 25 procent hittas i dåligt skick och 11 procent hittas döda.
https://liu.se/artikel/carer-projekt-efterforskning-av-forsvunna-personer
Skulle dom resurser, vilka efterfrågats, (hundförare och hans moster) satts in tidigt efter förvunnen person som i Maja,s fall så behövs inte ett matematiskt snille för att inse att resurserna skulle belastas så pass att färre mord skulle klaras upp - om ens något. Att skuldbelägga polisen är ett missledande syndabocksbehov ångesten av bestialiska våldbrott är drivande till.
Senast redigerad av Taggad 2024-03-20 kl. 19:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in