Citat:
Ursprungligen postat av
Pkdkkd
1. Det mest troliga är att hon mördades direkt. Eller skulle MGM ha hållit henne fången och därefter dumpat liket 100 meter från platsen där hon försvann menar du?
Det hade inte gjort någon skillnad om någon letat efter henne tidigare utan hon hade varit lika död i vilket fall som helst.
2. De flesta försvinnanden är frivilliga och inget brott ligger bakom. Då är det inte rimligt att lägga resurser på att leta efter alla människor som försvinner så länge det inte finns klara indikationer på brott.
3. Leta efter henne hur? Då förstår väl vilket enormt stort sökområde vi pratar om. Att gå ut och på måfå leta efter någon utan något konkret spår att gå efter är bara onödigt. Som du ser på rapporteringen i det här fallet var det uppgifter i förhör från gärningsmannen som gjorde att man kunde snäva av sökområdet och spåra kroppen på ett framgångsrikt sätt.
4. Detta är bara vanligt gnäll från journalister. När polis och åklagare är förtigna behöver journalister hitta andra saker att skriva om och då passar det bra att börja gnälla om tidigare sökinsatser osv.
1. Även om det var så (det vet vi inte än) så kunde inte polisen ha vetat detta när de mottog anmälan. D.v.s.: de kan inte ha pausat ärendet med motiveringen "äsch hon är säkert ändå redan död, vi väntar till måndag". (Hoppas jag...)
2. Sant, men nu var det en a) begåvningshandikappad, b) 17-årig, c) tjej. Vilket var TRE starka anledningar att börja söka på en gång.
3. De kunde väl åtminstone ha letat i närområdet... Då hade de ju hittat henne, också.
4. Ja, fast i det här fallet är det berättigat. Jag har själv två barn, de är vuxna nu. Jag kan känna med dessa föräldrar - så FASANSFULLT hemskt om polisen inte gjort något, och timmarna bara gått förbi och man hade varit helt hjälplös!