2024-03-20, 15:06
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Tycker inte man skall utesluta rasistiska motiv faktiskt, med den risk som finns i svenska samhället, nu två gripna terrorister i Tyskland, kan de möjligen ha med dådet att göra. Uteslut inget, utan ”hålla spår öppna” brukar det heta, eller hur?
Är jag polis aktiv i utredningen eller är jag en skribent på flashback som uttalar sig om vad som är troligt?
En massa ufo förklaringar är säker kul att skriva om men det är inte sannolikt att de som producerar dem får rätt.
Citera
2024-03-20, 15:07
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Det är klart det är extremt ovanligt. Likaså är det extremt ovanligt att särskoleretarder under 18 begår bestialiska mord. Måste vara långt under ett fall om året.

Jag kan tänka mig att straffet i det här fallet kommer landa på ungefär samma som för Abushi, alltså "rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning".

Mord överhuvudtaget är ju extremt ovanligt.
Men jag skulle tro att den här gruppen är överrepresenterad när det gäller våldsbrott.
Retards är inte alltid gulliga.
Mins sambo jobbade inom psykiatrin och en babbe retard högg en vårdare i levern med en kniv och det blev inget som hamnade i media.
Citera
2024-03-20, 15:09
Medlem
WhereIsRussias avatar
gäng som dödat hade väckt folks radar måste va hans föräldrar. enkelt å snabbt att ensam döda nån också
Citera
2024-03-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasma80
Haha, det finns så många korkade individer i det här forumet, men han syftar nog på personer med grav intellektuell funktionsnedsättning som t.ex. Downs syndrom. Men han drar i vanlig ordning alla Npf-are över en kam. Han verkar inte heller ha koll på att tvångssterilisering inte existerar längre. 🤦🏼‍♀️ Vore kul om ICA-Jerry ligger runt! 🙌🏻😅

Hoppas inte att det där abret har relationer som leder till förökning. Sicket kvastskaft.
Citera
2024-03-20, 15:10
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Kroppen låg i grunt vatten precis vid strandkanten och hade skador som visade att hon utsatts för kraftigt våld, erfar Expressen. Vid brottsplatsen hittades också flera tillhörigheter undangömda.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstankta-tonaringens-egna-ord-om-majas-dod/

Hur fan fixade han till det, kan det vara sparkar, stenar eller knytnävar.
Hade han med sig saker från slöjden?
Typ hammare, mejsel, fogsvans...

Var hon i ett stycke, tro...
Brrr....

Ur artikeln:

”Det var i torsdags som Maja lämnade skolan i sällskap med bland andra den nu mordmisstänkte 17-åringen.”

Är väl dessa ”bland andra” som nu är misstänka förutom 17åringen.

Otroligt dåligt av polisen att det tog så lång tid att hitta flickstackarn.
Citera
2024-03-20, 15:15
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så är det, problemet är att hunden inte vet vilket spår som är Majas.

Att ta en hund till skolan och låta den ta upp ett spår går bra, men vems är spåret hunden tar upp, det kan man inte veta eftersom att många fler än Maja rört sig vid skolan.

Nej, att använda hund för att ta reda på var Maja gick när hon lämnade skolan fungerar inte.

Hunden får lukta på något som tillhör(t) Maja och kan sedan hitta hennes spår. Vet man t.ex. åt vilket håll Maja brukade gå från skolan så låter man hunden korsa hennes förmodade riktning. När/om hunden känner rätt doft bland spåren så reagerar den på ett sätt som föraren kan tyda. Det vanliga är att hunden blir livligare och mer målmedveten i söket.

Hundar kan spåra upp både människor och djur bland många spår från andra, ett spår som t.ex. överkorsats av många andra brukar inte vara något större problem då hunden genom t.ex. ringning kan få upp rätt spår igen om den råkat tappa bort det den ska följa. En koncentrerad hund med normalt luktsinne är en stor tillgång och rasen spelar ingen större roll. Det svåra är att hålla hunden fokuserad, den måste också vara envis och inte ge upp om den råkat tappa spåret. Jag har haft hundar som har klarat bortåt 4 dygn gamla spår i varierad terräng korsad med både vatten, trafikerade vägar samt djur- och människospår. De har inte varit unika.
Citera
2024-03-20, 15:25
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ur artikeln:

”Det var i torsdags som Maja lämnade skolan i sällskap med bland andra den nu mordmisstänkte 17-åringen.”

Bra uppmärksammats, den missade jag.

Det var i torsdags som Maja lämnade skolan i sällskap med bland andra den nu mordmisstänkte 17-åringen.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstankta-tonaringens-egna-ord-om-majas-dod/
Publicerad 20 mar 2024 kl 11.52, uppdaterad kl 15.02

Jag läste det som bland annat... Sedan uppdaterades för 20 min sedan.

Men, att hon lämnad skolan då kan det vara så att hela klassen/andra klasser gick ut då.
Frågan är, vem följde med henne vidare mot ICA hållet?
Citera
2024-03-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Mord överhuvudtaget är ju extremt ovanligt.
Men jag skulle tro att den här gruppen är överrepresenterad när det gäller våldsbrott.
Retards är inte alltid gulliga.
Mins sambo jobbade inom psykiatrin och en babbe retard högg en vårdare i levern med en kniv och det blev inget som hamnade i media.

Rasistiskt motiv rankar jag tyvärr som 90%, relationsdrama 7%, mobbning 3%. Har hört att skolan de går på är drabbat.

Hur gick det med lärar-ryktet? Läraren som hade nån info, inte kan väl läraren följt med ut i bushen??
Citera
2024-03-20, 15:28
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Rasistiskt motiv rankar jag tyvärr som 90%, relationsdrama 7%, mobbning 3%. Har hört att skolan de går på är drabbat.

Hur gick det med lärar-ryktet? Läraren som hade nån info, inte kan väl läraren följt med ut i bushen??

Du rankar dåligt helt enkelt det finns inte nmmycket mer att säga.
Dont quit your dayjob.
Citera
2024-03-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Bra uppmärksammats, den missade jag.

Det var i torsdags som Maja lämnade skolan i sällskap med bland andra den nu mordmisstänkte 17-åringen.

Publicerad 20 mar 2024 kl 11.52, uppdaterad kl 15.02

Jag läste det som bland annat... Sedan uppdaterades för 20 min sedan.

Men, att hon lämnad skolan då kan det vara så att hela klassen/andra klasser gick ut då.
Frågan är, vem följde med henne vidare mot ICA hållet?

Har de ändrats igen? För läser inget om "bland andra" ?
Citera
2024-03-20, 15:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Hunden får lukta på något som tillhör(t) Maja och kan sedan hitta hennes spår. Vet man t.ex. åt vilket håll Maja brukade gå från skolan så låter man hunden korsa hennes förmodade riktning. När/om hunden känner rätt doft bland spåren så reagerar den på ett sätt som föraren kan tyda. Det vanliga är att hunden blir livligare och mer målmedveten i söket.

[. . .]

Mm, har Polisen ID-sökhundar, visa det, annars är det inte relevant.

Polisen har säkert anledning att granska hur man hanterat fallet och kommer enligt media också göra så.

Därmed inte sagt att man begått några formella fel eller frångått fastställda metoder och rutiner kring försvinnanden.
Citera
2024-03-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ur artikeln:

Ingen idé att hänga upp sig på tiden det tog art hitta henne

Hon dog säkerligen rätt snabbt efter skolan slutade

Tydligen var det kraftigt våld eller vad det stod ?

Hon var mest sannolikt ihjälslagen max 1 timme efter skolans avslut

Det som är bra med utredningen är väl att man har gripit GM och hittat flickan för att kunna säkra spår ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in