2024-03-20, 16:46
Medlem
AttCzas avatar
Jag har haft mötet idag. Det kom fram att jag skriker på eleverna och att jag inte alltid tar mina kollegors råd. Jag fick en lista på saker som jag behöver förbättra. Vad som händer efter påsklovet är att jag börjar jobba på min förra skola igen. Då blir jag fast vikarie tills nästa läsår.
Citera
2024-03-20, 18:09
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag har haft mötet idag. Det kom fram att jag skriker på eleverna och att jag inte alltid tar mina kollegors råd. Jag fick en lista på saker som jag behöver förbättra. Vad som händer efter påsklovet är att jag börjar jobba på min förra skola igen. Då blir jag fast vikarie tills nästa läsår.
Så hur känns det nu då? Gick mötet bättre än du befarat eller är du besviken över utfallet?
Citera
2024-03-20, 18:13
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Så hur känns det nu då? Gick mötet bättre än du befarat eller är du besviken över utfallet?

Det känns bättre. Jag fungerade betydligt bättre på högstadiet och trivdes bättre där även om det fanns stora utmaningar där också.

Att jag är fast vikarie kan vara bra för mig, eftersom jag får kanske mer tid för återhämtning efter min sejour i mellanstadiet.
Citera
2024-03-20, 21:15
Medlem
Citat:

"Skriker på eleverna" kan i stort sett betyda vad som helst. Är rektorn konflikträdd och har en vårdnadshavare som är otroligt jobbig?
Citera
2024-03-20, 22:37
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:

Låter inte så farligt. Varför skulle du ha med dig facket för det där? Låter mer som " konstruktiv kritik", åtminstone om de visar dig på konflikthantering.
Citera
2024-03-21, 00:21
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Jag har begått misstag förut, men inget av de misstagen kommer jag att göra om en gång till.

Nu vill jag fokusera på att sköta mitt jobb.

Sedan tror jag inte att jag är autist. Jag fungerar i sociala samspel och har fungerat på högstadiet tidigare. Visst hade jag stökiga lektionerdär också, men i nte lika ofta. Jag skrek till exempel mer sällan på högstadiet och jag upplevde att eleverna lyssnade mer på mig.

Ok, vad bra. Vilka misstag rörde sig om?

Jag hör att du inte tror att du är autistisk. Finns det någon negativ konsekvens i att undersöka det, anser du? Jag uppmuntrar dig på fullaste allvar att försöka genomgå en utredning! Ju mer man vet om sig själv och sina eventuella begränsningar, desto större utvecklingspotential har man.

Citat:

Okej, låter som det bästa för alla! Jag tolkar det som att du inte riktigt uppskattar att arbeta mot den här åldersgruppen och att det inte heller fungerar så bra. Vad ligger till grund för att du inte tagit dina kollegors råd?
Citera
2024-03-21, 06:23
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Låter inte så farligt. Varför skulle du ha med dig facket för det där? Låter mer som " konstruktiv kritik", åtminstone om de visar dig på konflikthantering.

Jag antar att fackets närvaro handlar om huruvida jag godkänner förslaget att bli förflyttad tillbaka och vilka rättigheter jag har i en sådan situation. Men jag kan ha fel.

Det var mer konstruktiv kritik. Det handlar om bemötandet gentemot elever och kollegor med mera.
Citera
2024-03-21, 06:30
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Ok, vad bra. Vilka misstag rörde sig om?

Jag hör att du inte tror att du är autistisk. Finns det någon negativ konsekvens i att undersöka det, anser du? Jag uppmuntrar dig på fullaste allvar att försöka genomgå en utredning! Ju mer man vet om sig själv och sina eventuella begränsningar, desto större utvecklingspotential har man.

Okej, låter som det bästa för alla! Jag tolkar det som att du inte riktigt uppskattar att arbeta mot den här åldersgruppen och att det inte heller fungerar så bra. Vad ligger till grund för att du inte tagit dina kollegors råd?

När jag var yngre och oerfaren som lärare hade jag svårt med gränsdragningen med elever. Detta har hänt när jag pluggade på universitetet samtidigt som jag har jobbat som springvikarie. Gränsdragning är någonting som jag har blivit bättre på.

jag har gjort test om autism på Internet. Jag vet inte hur tillförlitlig det är, men jag har svarat ärligt och hemsidan bedömde att jag uppvisar några symtom på autism, men att jag förmodligen inte har diagnosen autism. Dessutom tror jag inte heller att jag har autism. Jag har kompisar som jag trivs med, jag har flickvän, jag förstår ironi, sarkasm och så vidare.

Det du skrev om mig stämmer. Jag fungerar inte i mellanstadiet. Jag har utbildat mig till gymnasielärare/högstadielärare för att jag gillar att lära ut mer än att uppfostra.

Orsaken till att jag inte har tagit mina kollegors råd var att jag kände mig stressad när jag var med en klass. Då hade jag tunnelseende och oron som jag kände gjorde att jag inte kunde ta in all input på ett optimalt sätt.
Citera
2024-03-21, 07:10
Medlem
Citat:
När jag var yngre och oerfaren som lärare hade jag svårt med gränsdragningen med elever. Detta har hänt när jag pluggade på universitetet samtidigt som jag har jobbat som springvikarie. Gränsdragning är någonting som jag har blivit bättre på.

jag har gjort test om autism på Internet. Jag vet inte hur tillförlitlig det är, men jag har svarat ärligt och hemsidan bedömde att jag uppvisar några symtom på autism, men att jag förmodligen inte har diagnosen autism. Dessutom tror jag inte heller att jag har autism. Jag har kompisar som jag trivs med, jag har flickvän, jag förstår ironi, sarkasm och så vidare.

Det du skrev om mig stämmer. Jag fungerar inte i mellanstadiet. Jag har utbildat mig till gymnasielärare/högstadielärare för att jag gillar att lära ut mer än att uppfostra.

Orsaken till att jag inte har tagit mina kollegors råd var att jag kände mig stressad när jag var med en klass. Då hade jag tunnelseende och oron som jag kände gjorde att jag inte kunde ta in all input på ett optimalt sätt.

Fy fan för att vara högstadietjej och ha dig som lärare. Men det kommer nog att lösa sig snart. De är uppenbarligen redan dig på spåren.
Citera
2024-03-21, 07:24
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Fy fan för att vara högstadietjej och ha dig som lärare. Men det kommer nog att lösa sig snart. De är uppenbarligen redan dig på spåren.

Vad pratar du om? Jag har inte gjort någonting som du tar upp sedan länge. Ingenting om gränsdragning togs upp igår under mötet.

Jag har tagit till mig kritiken som jag har fått och kommer att utvecklas.
Citera
2024-03-21, 07:27
Avslutad
Citat:

Så du går från en tillsvidareanställning till ett vikariat?
Citera
2024-03-21, 08:13
Medlem
Citat:
Oj oj oj. På 90-talet fick jag en örfil av min mellanstadielärare för att jag inte kunde sitta still och lyssna. Tiderna förändras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in