Citat:
Ursprungligen postat av
ArtificialElegance
Ok, vad bra. Vilka misstag rörde sig om?
Jag hör att du inte tror att du är autistisk. Finns det någon negativ konsekvens i att undersöka det, anser du? Jag uppmuntrar dig på fullaste allvar att försöka genomgå en utredning! Ju mer man vet om sig själv och sina eventuella begränsningar, desto större utvecklingspotential har man.
Okej, låter som det bästa för alla! Jag tolkar det som att du inte riktigt uppskattar att arbeta mot den här åldersgruppen och att det inte heller fungerar så bra. Vad ligger till grund för att du inte tagit dina kollegors råd?
När jag var yngre och oerfaren som lärare hade jag svårt med gränsdragningen med elever. Detta har hänt när jag pluggade på universitetet samtidigt som jag har jobbat som springvikarie. Gränsdragning är någonting som jag har blivit bättre på.
jag har gjort test om autism på Internet. Jag vet inte hur tillförlitlig det är, men jag har svarat ärligt och hemsidan bedömde att jag uppvisar några symtom på autism, men att jag förmodligen inte har diagnosen autism. Dessutom tror jag inte heller att jag har autism. Jag har kompisar som jag trivs med, jag har flickvän, jag förstår ironi, sarkasm och så vidare.
Det du skrev om mig stämmer. Jag fungerar inte i mellanstadiet. Jag har utbildat mig till gymnasielärare/högstadielärare för att jag gillar att lära ut mer än att uppfostra.
Orsaken till att jag inte har tagit mina kollegors råd var att jag kände mig stressad när jag var med en klass. Då hade jag tunnelseende och oron som jag kände gjorde att jag inte kunde ta in all input på ett optimalt sätt.