Citat:
Ursprungligen postat av
CalzoneItalia
När jag var liten så minns jag att min morfar alltid köpte läskedrycker på glasflaskor. Han hade alltid en plastback med läsk hemma. Så var man snäll fick man gå och ta en läsk i kallförrådet och så drack man läsk med sugrör. Fanns många olika sorter Loranga minns jag och någon med krusbärsmak som jag inte minns namnet på. Pommac fanns även på flaska.
Men idag finns det knappt ingen läsk på flaska längre i drickesbackar,,. jag saknar det.
Minns att det var mycket godare dessutom att dricka ur flaska än som idag när allt är på PET-flaskor.
Varför försvann glasflaskorna och drickesbackarna? Var inte det mer miljövänligt? Morfar pantade ju tombackarna med flaskor i och så köpte han ny back med nya läskedrycker.
Nostalgi! När man på somrarna låg i hammocken och surplade läsk i sugrör och läste serietidningen Tarzan.

Hette inte den med krusbär bara krusbärssoda? Som liteb hade man alltid en back med krusbärssoda, fruktsoda, hallonsoda, cola och typ fanta.
Dricker inte läsk nu förtiden men behöver ibland en fruktsoda till vissa drinkar. De som säljs nu är någon skit på oss pet med mindre socker. Helt värdelöst.