2024-03-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Nr 2 betyder inte att kriget tar slut.
Det betyder att man flyttar fram kriget tills Ryssland har återhämtat sig.
Vilket Ryssland aldrig ska få göra.

Det är också viktigt att krossa fredsrörelsen eftersom den är ett hot mot varaktig fred.

Ja, jag ser det också som sannolikt och det är därför jag i första hand väljer alternativ 1.
Citera
2024-03-20, 17:33
Medlem
Silfverryggs avatar
Först var ryssen tidigare en av Ukrainas större vapenleverantörer när de flydde hals över huvudet,

Det skulle bli totalt ironiskt om ryssen även nu blir en av de större ekonomiska stöttepelare.

https://liveuamap.com/en/2024/20-march-prime-minister-of-ukraine-shmyhal-discussed-with
Citat:
Prime Minister of Ukraine Shmyhal discussed with the President of the European Council the use of frozen assets of the Russian Federation for Ukraine
Citera
2024-03-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Det var du som påstod något.
Jag har inte sett Zelensky uttala sig om att han vill ha trupp.
Zelensky vill ha vapen och ammunition.

Så kom igen nu och sitt inte och hitta på saker. Du är läskunnig? Länka till att Zelensky vill ha intervention av utländsk trupp!

Om du verkligen hade läst vad jag skrev i mitt ursprungliga inlägg så hade du sett att jag inte skrev så, men jag noterar att varken du eller flera andra här verkar förstå vad läsa mellan raderna betyder, utan ni är extrema bokstavstolkare (något som kan vara en indikation på en diagnos, men det är en annan diskussion).

Så jag tar och förklarar för dig så att du förstår.

Ukrainska militären, Zelensky och andra har sagt att det behövs mer manskap. Naturligtvis tänker han på ukrainska män i första hand, för att han inte kan (ännu) kräva BÅDE vapen och manskap, det skulle uppfattas som fräckt.

Men om något land, säg Frankrike, erbjuder trupper kommer han varmt välkomna dessa. Detsamma skulle hända om fler svenskar ställde upp som frivilliga än de hittills 400 som åkt ner.
Citera
2024-03-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ryssarnas pyramider var ihåliga. Ukrainas är fyllda. De är därmed lika hållbara som stora stenar.

Hur mycket tål då en "stor sten"?
Uppstår det sprickor i betongen när den setts under tryck, hur håller den ihop? Vill man ha någon form av armering när man gjuter bänkskiva vill man nog ha armering när man gjuter stridsvagnshinder tänker jag.
Citera
2024-03-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ja, exakt. Rysslands forna delrepubliker har att välja mellan att bli knullade eller att först få stryk och sedan bli knullade.

Så om Kina bestämmer sig för att de vill ha Ryssland så ska Ryssarna ge sig och underkasta sig kineserna? Eller om USA vill ha Ryssland. Eller gäller det bara om det är Ryssland som vill ha något?
Citera
2024-03-20, 17:44
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag såg en bild av ukrainarnas nya försvarslinje med draktänder, då var det även "rullar" med taggtråd längs med draktänderna.
Bra men tycks lite too little too late..
Citera
2024-03-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ryssland måste antingen stoppas, eller också sluter alla fred med Ryssland. Ett seriöst försök att stoppa Ryssland innebär kärnvapenkrig. Vilket väljer du?

Att stoppa Ryssland.
Citera
2024-03-20, 17:48
Medlem
Citat:
Så du menar att dessa länder föredrar att bli ruiner likt Ukraina framför att blomstra och utvecklas som en del av Ryssland?

Hahahah, blomstra som en del av Ryssland. Du måste bo i Ryssland för att tro på något sådant. Du kan aldrig ha lämnat Rysslands fastland om du tror att Ryssland blomstrar.
Citera
2024-03-20, 17:56
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
USA satte pris på Saddam Husseins huvud o motsvarande skedde väl även med Khadaffi.

Det fanns även pris på John Dilliinger (s huvud)

Varför finns inget officiellt pris på Putins huvud - är han snällare än de tre ovannämnda?

Det här är det närmaste man kan komma.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/putin-bounty-russia-ukraine-konanykhin-b2028301.html
Citera
2024-03-20, 18:12
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Så om Kina bestämmer sig för att de vill ha Ryssland så ska Ryssarna ge sig och underkasta sig kineserna? Eller om USA vill ha Ryssland. Eller gäller det bara om det är Ryssland som vill ha något?

Det gäller bara ryssen enligt ryssens fanboys. Alla andra får inte göra ett skit när ryssen begär något annars är det "russofobi" och/eller "nazism".

Snacket om "multipolär värld" betyder att det är kreml som bestämmer i världen och att alla andra ska bara först buga för låtsas-tsaren för att sedan vända sig om och ställa sig på alla fyra med häcken upp i luften.
Citera
2024-03-20, 18:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryska soldaterna är sura. Deras drönare har alla samma radiofrekvens och den byts inte, så Ukraina kan störa ut dem.
https://twitter.com/wartranslated/status/1770457765200240880
Citera
2024-03-20, 18:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Moskoviter vill anfalla rebellryssar, men en av dem kastar handgranat på sin kamrat, sedan blir de beskjutna och ger upp och går hem igen.
https://twitter.com/wartranslated/status/1770475220811333710
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in