2024-03-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Vad är problemet?
Putin & Co hotar med kärnvapen mest hela tiden. Har du ett bekymmer med detta?
Skriv och klaga till ryska ambassaden.

Visst är det otrevligt. Från väst sida har man sagt att om Putin kliver över den gränsen, kommer man att slå ut ryssarna med hjälp av konventionella vapen.

Vi får väl se vad Putin hittar på.
Min killgissning är att det är bara snack från Putin och hans springpojk, fyllot.

det kursiva.
Mycket dålig retorik instämmer, men det är skillnad på vad politiker kastar på varandra i deras forum och vad en enskild individ kläcker ur sig i en diskussion på ett forum för privatpersoner där alla ventilerar sina åsikter och kritiserar det man tycker är fel.

fetade
Samma kommentar som det kursiva. Kolla upp uttrycket konventionella vapen. men jag förstod vad du menade.

understruket
ja det är väl vad jag oxå tror/hoppas.

Men när en människa tycker att, eller utrycker att det är helt ok med att detta krig mynnar ut i användandet av kärnvapen, och dessutom föreslår ett agerande som är omöjligt att begränsa och då menar jag biologisk krigsföring, förlaget med mygg som smittbärare för dom ska väl inte förses med kulsprutor(myggorna).
Då hör man hemma i en annan tråd eller avdelning.
Citera
2024-03-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Va?!?!?!? Är det inte du som pratar om fred? Skulle vi få fred om militärer leder länderna? En massa militärer som sitter på sina höga poster år ut och in är nog de allra sista som borde ha makt i ett samhälle. Vill man ha verklig fred är det väl snarare så att alla vapen tyngre än pistoler och jaktgevär borde vara förbjudna.

Jag har varit megatydlig vad jag förespråkar, men jag tar det en gång till och förhoppningsvis kan du och andra här i tråden (som Jack och Attog) till slut förstå logiken.

Alternativ 1: man går genast all in och visar att det Ryssland gör är totalt oacceptabelt. Kriget är slut inom 30 dagar, troligen mycket mindre. Många dör inom en kort period men det dör färre än om man låter kriget pågå i 3+ år.

Alternativ 2: man söker fred här och nu. Kriget är även då slut snabbare.

Det innebär att man undviker vägen man tar just nu, dvs att man går "försiktigt framåt" eller skickar lite robotar och granater, men inte tillräckligt, dvs halvhjärtat. Du har ju användare som Jack som gärna diskuterar drönarteknik i månader, men skulle aldrig själv tänka sig offra något personligt för att upprätthålla freden för den fria världen.
Citera
2024-03-20, 15:27
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Jag har varit megatydlig vad jag förespråkar, men jag tar det en gång till och förhoppningsvis kan du och andra här i tråden (som Jack och Attog) till slut förstå logiken.

Alternativ 1: man går genast all in och visar att det Ryssland gör är totalt oacceptabelt. Kriget är slut inom 30 dagar, troligen mycket mindre. Många dör inom en kort period men det dör färre än om man låter kriget pågå i 3+ år.

Alternativ 2: man söker fred här och nu. Kriget är även då slut snabbare.

Det innebär att man undviker vägen man tar just nu, dvs att man går "försiktigt framåt" eller skickar lite robotar och granater, men inte tillräckligt, dvs halvhjärtat. Du har ju användare som Jack som gärna diskuterar drönarteknik i månader, men skulle aldrig själv tänka sig offra något personligt för att upprätthålla freden för den fria världen.
Nr 2 betyder inte att kriget tar slut.
Det betyder att man flyttar fram kriget tills Ryssland har återhämtat sig.
Vilket Ryssland aldrig ska få göra.

Det är också viktigt att krossa fredsrörelsen eftersom den är ett hot mot varaktig fred.
Senast redigerad av Kiddieoxo 2024-03-20 kl. 15:29.
Citera
2024-03-20, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
Det andra, Genmanipulerade mygg hur ska man få myggen att hålla sig inom Ryssland och inte sprida sig till Finland, Sverige m.fl.

Ah… Myggorna, ja. Det var ju en klassiker.

De var inte genmanipulerade utan de påstods vara smittade och ryzzk stats-TV försökte skylla ett utbrott av kolera hos den ryzzka armén sommaren 2023 på att CIA, eller vilka det nu var, hade släppt ut dessa smittade myggor och orsakat utbrottet.

Att kolera inte sprids via myggor var det visst ingen som tänkte på.
Citera
2024-03-20, 15:43
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Läs vad jag skrev och återkom.

Det var du som påstod något.
Jag har inte sett Zelensky uttala sig om att han vill ha trupp.
Zelensky vill ha vapen och ammunition.

Så kom igen nu och sitt inte och hitta på saker. Du är läskunnig? Länka till att Zelensky vill ha intervention av utländsk trupp!
Citera
2024-03-20, 15:46
Medlem
Area55s avatar
Citat:
det kursiva.
Mycket dålig retorik instämmer, men det är skillnad på vad politiker kastar på varandra i deras forum och vad en enskild individ kläcker ur sig i en diskussion på ett forum för privatpersoner där alla ventilerar sina åsikter och kritiserar det man tycker är fel.

fetade
Samma kommentar som det kursiva. Kolla upp uttrycket konventionella vapen. men jag förstod vad du menade.

understruket
ja det är väl vad jag oxå tror/hoppas.

Men när en människa tycker att, eller utrycker att det är helt ok med att detta krig mynnar ut i användandet av kärnvapen, och dessutom föreslår ett agerande som är omöjligt att begränsa och då menar jag biologisk krigsföring, förlaget med mygg som smittbärare för dom ska väl inte förses med kulsprutor(myggorna).
Då hör man hemma i en annan tråd eller avdelning.

Jack svarade Himmalajja, som ville veta om vi ville ha kärnvapenkrig, om Ryssland stoppades.
Himmalajja ponerar att om Ryssland stoppas, får vi kärnvapenkrig.

Så igen, hotet är att Putin sätter in kärnvapen, enl Himmalajja.

Hajjar du?
Citera
2024-03-20, 15:46
Medlem
RUSSIA Hit by Surge in Corporate Bankruptcies as Sanctions & Interest Rates Damage Russian Companies
60% ökning av konkurser i jan-feb enligt Joe Blogs
Citera
2024-03-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jack svarade Himmalajja, som ville veta om vi ville ha kärnvapenkrig, om Ryssland stoppades.
Himmalajja ponerar att om Ryssland stoppas, får vi kärnvapenkrig.

Så igen, hotet är att Putin sätter in kärnvapen, enl Himmalajja.

Hajjar du?

ok, inte lika infantilt får jag väl erkänna
Citera
2024-03-20, 15:48
Medlem
Area55s avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

Ukraina behöver stärka sitt luftförsvar för att stoppa de ryska attackerna mot Sumy-regionen som gränsar mot Ryssland.

Det sa Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj i ett videotal på tisdagskvällen. Han hävdade att ryssarna sedan början av mars släppt närmare 200 bomber över samhällen i Sumy-regionen.

- Den ryska armén försöker bokstavligen att bränna ner våra gränsbyar, sa Zelenskyj.

Tydligen behövs det ammunition även här. Vilka länder är det som kan hjälpa till mest med det här området, Sverige kanske?

Jag läster detta 4 ggr. Inte ett ord om trupp!
Är det censuren som tagit bort det?
Citera
2024-03-20, 15:51
Medlem
Area55s avatar
Citat:
ok, inte lika infantilt får jag väl erkänna

Exakt!

Och det sista om myggorna, är en pik/anspelning/ironi kring alla de som för länge sedan pratade om att Ukraina hade biologiskt vapen i form av myggor som kände doften av ryssar....
Men om du har varit i tråden ett tag, så vet du förstås allt detta.
Citera
2024-03-20, 16:04
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
RUSSIA Hit by Surge in Corporate Bankruptcies as Sanctions & Interest Rates Damage Russian Companies
60% ökning av konkurser i jan-feb enligt Joe Blogs

Och de som är kvar, ska nu få hjälp av (ryska) Federationens Sunkigaste Bögar FSB att försöka runda västs sanktioner och sprida sitt inflytande. Så mycket för att sanktionerna inte biter på lilla moskoviten.

Citat:
Enligt Moscow Times väckte FSB ett rekordstort antal förräderianklagelser mot ryssar förra året. Vid evenemanget berömde Putin sin säkerhetstjänsts verksamhet. Enligt honom spelar FSB en nyckelroll för att säkerställa "statens säkerhet och suveränitet". Presidenten sa att FSB bör arbeta för att hjälpa ryska företag att häva västerländska sanktioner och utöka sitt inflytande på nya marknader runt om i världen.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1098e8ee-031e-4096-b311-4c7b52fc3253
Citera
2024-03-20, 16:05
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=dwcmihQeJW0

Som jag förutspådde så börjar Ryssarna droppa fab-500 på eget territorie i Belgorad för att bekämpa rebellerna.

moderna varianten av brända jorden taktik
Senast redigerad av painkiler 2024-03-20 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in