2024-03-20, 09:52
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Har skrivit detta tidigare; Det är av miljömässiga skäl de gjort om spelordningen. Givetvis är det en del ekonomitänk i det också. Eftersom jag inte ids förklara det logiska igen om man tänker på miljö och ekonomi får försöka lista ut själva varför de ändrat spelordningen.

Vad jag själv tycker? Är lite av en ickefråga för mig. Blir säkert bra!
Kan tänka mig att det är CSRD (Corporate, Sustainability Reporting Directive) som påverkar.
Har inte läst in mig på hur det påverkar SHL eller enskilda klubbar men har det med miljömässiga och hållbarhetsskäl att göra så är det säkert en stor orsak.
Citera
2024-03-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Kan tänka mig att det är CSRD (Corporate, Sustainability Reporting Directive) som påverkar.
Har inte läst in mig på hur det påverkar SHL eller enskilda klubbar men har det med miljömässiga och hållbarhetsskäl att göra så är det säkert en stor orsak.

Ah ok! Är kanske så. Är inte påläst eller insatt. Har bara läst att det är ovanstående orsak.
Citera
2024-03-20, 10:46
Medlem
Blot-Svens avatar
IKO! <3 Två hemmamatcher stundar. Hoppas på effektiv demontering av HV-offensiven och att Lodin kliver fram igen. Att grabbarna lyckas hålla huvudet kallt. Båda lagen gör lätt misstag om det inte blir utdelning. I dag är det HV:s tur att dunka huvudet i väggen.
Citera
2024-03-20, 11:44
Medlem
Oskarshamn är extremt svårtippade, men Lillebror71 med 7 poäng på bortaplan, talar inte för Hv.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-03-20 kl. 12:02.
Citera
2024-03-20, 13:34
Medlem
CalzoneItalias avatar
Spännande match ikväll i Oskarshamn. Ska bli kul se om dom har något att sätta emot HV. Ett tips tackla Andre Pettersson hårt hela matchen ligg som ett plåster på honom så är mycket vunnet. Var på det sättet FBK vann guld 22 när De la Rose var som en bålgeting på Omark hela matchserien. Det vann FBK mycket på.
Citera
2024-03-20, 13:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Spännande match ikväll i Oskarshamn. Ska bli kul se om dom har något att sätta emot HV. Ett tips tackla Andre Pettersson hårt hela matchen ligg som ett plåster på honom så är mycket vunnet. Var på det sättet FBK vann guld 22 när De la Rose var som en bålgeting på Omark hela matchserien. Det vann FBK mycket på.
HV körde ju med den taktiken senast och vi har fått löften om att IKO ska ge tillbaka med samma mynt. Det kan straffa sig trots att jag inte direkt fruktar HV:s PP.
Citera
2024-03-20, 14:05
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
HV körde ju med den taktiken senast och vi har fått löften om att IKO ska ge tillbaka med samma mynt. Det kan straffa sig trots att jag inte direkt fruktar HV:s PP.

Ja HV var väldigt bryska mot Lodin och fick honom ur balans. Får se hur IKO tacklar det ikväll.
Citera
2024-03-20, 14:13
Medlem
Citat:
Känner nästan nån liten antydan till föraning om att Linköping skulle kunna chocka och skicka ut Skellefteå.

Vettefan, har varit jämnt i samtliga matcher målmässigt utöver den matchen där Bouma fick matchstraff och Skellefteås effektiva PP fick ordentlig utdelning. Vilket även var den enda matchen Högberg inte vaktade kassen.
Samme Högberg missade träning idag, man släppte sedan en uppdatering nu i eftermiddags om att Högberg ska ha blivit sjuk under veckan och inte kommer finnas tillgänglig under hela kvartsfinalserien.
Citera
2024-03-20, 14:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Vettefan, har varit jämnt i samtliga matcher målmässigt utöver den matchen där Bouma fick matchstraff och Skellefteås effektiva PP fick ordentlig utdelning. Vilket även var den enda matchen Högberg inte vaktade kassen.
Samme Högberg missade träning idag, man släppte sedan en uppdatering nu i eftermiddags om att Högberg ska ha blivit sjuk under veckan och inte kommer finnas tillgänglig under hela kvartsfinalserien.
Mm, jag läste det för bara några minuter sen. Tufft med ett så stort avbräck för Linköping.
Citera
2024-03-20, 14:40
Medlem
Citat:
Mm, jag läste det för bara några minuter sen. Tufft med ett så stort avbräck för Linköping.
Vad för sjukdom är det som stoppar en hel matchserie? Locket på verkar det som. Är det allvarligt?
Citera
2024-03-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h3ndo
Vad för sjukdom är det som stoppar en hel matchserie? Locket på verkar det som. Är det allvarligt?
Ja, locket på i och med slutspel. Men vi lär väl nog få veta mer sen, oroväckande i alla fall när man på förhand redan vet att det rör sig om en längre frånvaro.
Citera
2024-03-20, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia

Enligt kommunisterna i norr vad Färjestad inte rättvist då De la Rose var en ryggsäck på grinolle Gråtmark.

Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Ja, locket på i och med slutspel. Men vi lär väl nog få veta mer sen, oroväckande i alla fall när man på förhand redan vet att det rör sig om en längre frånvaro.

Vill påstå att chanserna sjunker drastiskt för att LHC ska slå ut Skellefteå HC om Högberg inte kommer till spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in