2024-03-20, 14:14
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nya uppgifter efter misstänkta mordet på 17-årig flicka i Mark: Tonårspojke har pratat om ”hemligt ställe”
Publicerad idag 14:00

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/nya-uppgifter-efter-misstankta-mordet-pa-17-arig-flicka-i-mark-tonarspojke-har-pratat-om-hemligt-sta lle
SVT hänvisar till artikel i Expressen som skrevs 2 timmar innan. Så det dök upp i tråden redan då. Nytt just nu är att det finns två misstänkta till, enligt dagboksbladet.
Citera
2024-03-20, 14:16
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Om föräldrarna vore misstänkta så borde de blir inte stå som sekretess i akten? Det är väl bara underåriga som inte namnges?
Vid häktning brukar sekretessen tas bort. Ingen är häktad ännu.
Citera
2024-03-20, 14:17
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chockneger
Styrker min tes om att 17-åringen är ärlig.
Senare, när han blivit pressad, har han nog tvingats medge att fler varit på platsen och att han lämnat Maja där med andra.

Jag fick omedelbart känslan av att man inte berättar om vilken plats man varit på om man vet att liket ligger där och man har tänkt neka till brott.

Jag tror att det är andra, tuffare, ungdomar som 17-åringen av något skäl inte varit så sugen på att namnge från början.
Sen när det visar sig att hon är död och han fått nån natt att sova på saken har han berättat mer.
Varför skulle några tuffa ungdomar mörda en 17-årig flicka som de springer in i under en bro? Det mest rimliga är väl att det är någon form av relationsdrama mellan GM och BO?

Tuffa ungdomar i gäng kanske kan framstå som läskiga, men brorparten av de mord som begås sker inte av tuffa gäng. Det är nog mest statistiskt sannolikt att det är 17-åringen som är mördaren i det här fallet.
Citera
2024-03-20, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Varför skulle några tuffa ungdomar mörda en 17-årig flicka som de springer in i under en bro? Det mest rimliga är väl att det är någon form av relationsdrama mellan GM och BO?

Tuffa ungdomar i gäng kanske kan framstå som läskiga, men brorparten av de mord som begås sker inte av tuffa gäng. Det är nog mest statistiskt sannolikt att det är 17-åringen som är mördaren i det här fallet.
Nja, man kan undra över ett gäng som mobbar henne t ex. Och så går det för långt
Citera
2024-03-20, 14:21
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
SVT hänvisar till artikel i Expressen som skrevs 2 timmar innan. Så det dök upp i tråden redan då. Nytt just nu är att det finns två misstänkta till, enligt dagboksbladet.

Jo jag vet. Varit borta några timmar men jag lade upp det här så alla får det senaste på ett och samma ställe.

Det hemliga ställe ligger förmodligen exakt här.
Zooma in så ser man hur de gick dit efter skolan slutade.

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=360606&n=6375094&z=15&mapprofile=flygbild&name= Hemliga%20st%C3%A4llet&layers=%5B%5B%227%22%5D%5D

https://www.google.se/maps/@57.4970662,12.6740438,45m/data=!3m1!1e3?hl=sv&entry=ttu
Citera
2024-03-20, 14:24
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolliplutt
Jag hörde ett rykte om att systerns kille sitter häktad
Hur trovärdigt är det ryktet skulle du tippa?
Citera
2024-03-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
så han gömde hon inte ens? hur kan hon ligga öppet så i 3 dar innan hon hittades

Den platsen syns inte från närliggande vägar eller byggnader. Det är en brant ravin omgiven av kohagar och skog. Det är rejäla höjdskillnader, nästan som vallar, typ klättra upp och ned för branten. Det går knappt att ens ta sig dit.
Citera
2024-03-20, 14:25
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolliplutt
Jag hörde ett rykte om att systerns kille sitter häktad
Ingen är häktad.
Citera
2024-03-20, 14:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman

Mord sker inte sällan för att dölja ett sexualbrott, det kan vara en anledning bland andra för tuffa ungdomar att döda Maja.
Citera
2024-03-20, 14:27
Medlem
DarioArgentos avatar
Kan dådet ha rasistiskt motiv? Om hon är adopterad från Colombia så är det ett troligt motiv. Har polisen gjort tömning av datorer, synkat master än?
Citera
2024-03-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Ingen är häktad.

Nej förlåt fel av mig, misstänkt
Citera
2024-03-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasma80
Haha, det finns så många korkade individer i det här forumet, men han syftar nog på personer med grav intellektuell funktionsnedsättning som t.ex. Downs syndrom. Men han drar i vanlig ordning alla Npf-are över en kam. Han verkar inte heller ha koll på att tvångssterilisering inte existerar längre. 🤦🏼‍♀️ Vore kul om ICA-Jerry ligger runt! 🙌🏻😅
Meh...Downes intellektuella kapacitet är lika skiftande, från lätt IF till grav. Okunskapen om olika diagnoser på forumet är skrämmande låg. Särskilt när det kommer till NPF som inget har att göra med IF. Dock har individer med IF ibland även NPF-diagnoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in