2024-03-19, 19:20
Medlem
Knepig och löjlig tråd. De skojar ju om sina egna grupper minst lika mycket. Hon som är från Kina sa ju till en tävlande ngt om att du drömmer om att bli masserad av mig på salongen
Citera
2024-03-19, 19:42
Medlem
Araber kallar allt ickemuslimskt för horor. Jag har arbetat med 2 gen araber och hörde ordet hora fler ggr på ett arbetspass än vad jag hörde under mina 25 första levnadsår.

Att dessa skall sitta och peka finger på kvinnor som lärt sig svenska på 2 år och integrerat sig är absurt. SVTs personal har ingen verklighetskontakt. 3 gen araber bryter så kraftigt i Malmö att man knappt fattar vad de säger. Så inavlade är dom. Skämta istället om allt kusinknulleri i våra ghetton istället. Då skulle EXPO komma flygande direkt och Bonniers skulle gå i taket. Det ni ser i SVT är fördomar och RASISM.
Citera
2024-03-19, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
För mig är det precis lika roligt som att skämta om ukrainskors eventuella prostitution faktiskt.

Snarare människohandel, vad är det för roligt med att flyktingar våldtas och tvingas sälja sex?! Är det speciellt roligt om offren är östeuropéer eller?
Citera
2024-03-19, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Verkligen!
Fattar inte detta daltande med ukrainska sk flyktingar. All respekt åt de ukrainare som kämpar mot Ivan men de fega kräk som drog (bland annat till Sverige) har jag ingen respekt för.

Då snackar du om typ alla invandrare då? Alla som flytt istället för att ha stannat och försvarat sina länder eller stannat och bekämpat diktatorer eller bekämpat fattigdom? Men varför är det så himla viktigt med nationsgränser? Människan var fri att röra sig majoriteten av vår tid på jorden, det är inget naturligt med gränser.
Citera
2024-03-19, 20:24
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Då snackar du om typ alla invandrare då? Alla som flytt istället för att ha stannat och försvarat sina länder eller stannat och bekämpat diktatorer eller bekämpat fattigdom? Men varför är det så himla viktigt med nationsgränser? Människan var fri att röra sig majoriteten av vår tid på jorden, det är inget naturligt med gränser.

Absolut! Precis lika illa med syrierna som var emot IS men stack bör det hettade till. Samma med de svenskar som drar om vi hamnar i krig.

Vi är ju organiserade i länder, mot vilka vi har skyldigheter och rättigheter. Länder är väl en utvidgning av begreppet stam/klan/folk, därav folkhem etc. Innan nationalstaterna var det väl mer klansamhällen där man förväntades ställa upp för den egna klanen och även fick trygghet av densamma, tänk vikingatiden eller dagens Somalia. Ett samhälle där alla individer lever helt utan hänsyn till ett kollektiv har aldrig funnits och kommer aldrig finnas. Men visst, just nationalstaten är ingen självklarhet. Tycker dock det är det bästa systemet vi kommit på hittills.
Citera
2024-03-19, 20:28
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Araber kallar allt ickemuslimskt för horor. Jag har arbetat med 2 gen araber och hörde ordet hora fler ggr på ett arbetspass än vad jag hörde under mina 25 första levnadsår.

Att dessa skall sitta och peka finger på kvinnor som lärt sig svenska på 2 år och integrerat sig är absurt. SVTs personal har ingen verklighetskontakt. 3 gen araber bryter så kraftigt i Malmö att man knappt fattar vad de säger. Så inavlade är dom. Skämta istället om allt kusinknulleri i våra ghetton istället. Då skulle EXPO komma flygande direkt och Bonniers skulle gå i taket. Det ni ser i SVT är fördomar och RASISM.

Låt som som fria svenskar skämta om såväl muhammedaner, öststater som danskar! Tycker man inte det är kul är det bara att strunta i att skratta.
Citera
2024-03-19, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför förstår inte rasister humor, ens om det står i tablån?
Är jag som SDare rasist?
Citera
2024-03-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Är jag som SDare rasist?
Ingen aning. Jag känner inte dig.
Citera
2024-03-19, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Absolut! Precis lika illa med syrierna som var emot IS men stack bör det hettade till. Samma med de svenskar som drar om vi hamnar i krig.

Vi är ju organiserade i länder, mot vilka vi har skyldigheter och rättigheter. Länder är väl en utvidgning av begreppet stam/klan/folk, därav folkhem etc. Innan nationalstaterna var det väl mer klansamhällen där man förväntades ställa upp för den egna klanen och även fick trygghet av densamma, tänk vikingatiden eller dagens Somalia. Ett samhälle där alla individer lever helt utan hänsyn till ett kollektiv har aldrig funnits och kommer aldrig finnas. Men visst, just nationalstaten är ingen självklarhet. Tycker dock det är det bästa systemet vi kommit på hittills.

Men är det rättvist att svenskar som i alla år varit positiva till invandring och välkomnat invandrare i Sverige (minus SD-are alltså) själva inte ska få fly om de hamnar i samma situation? Iochmed att vi har totalförsvar.
Citera
2024-03-19, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Du låter som en perfekt gäst i programmet! Kan du inte ansöka så Elaf får skratta lite och möta en jämlike? Tycker bara synd om alla oskyldiga i riktigt utsatta och bräckliga situationer som ska se medie-överklass sparka neråt på dem.
Citera
2024-03-19, 21:32
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Men är det rättvist att svenskar som i alla år varit positiva till invandring och välkomnat invandrare i Sverige (minus SD-are alltså) själva inte ska få fly om de hamnar i samma situation? Iochmed att vi har totalförsvar.

Är rimligt att alla hjälper till i totalförsvaret.

Tankevurpa av flyktingvurmarna. Att tycka att man själv ska få välja vilka skyldigheter man skall ha i ett land funkar ju inte. Jag kan inte själv välja om jag vill betala skatt, delta i totalförsvaret eller följa lagen. De som bryter mot lagen måste man straffa, annars faller landet samman (vilket det håller på att göra för övrigt).
Citera
2024-03-19, 21:41
Bannlyst
Till skillnad från Sverige kan man i Ryssland kommentera nyheter i media. Så här skriver ryssarna om "Aftonbladet: Ukrainas ambassadör rasar mot SVT:s humorprogram" (mest populära kommentarerna):
- ...Faktabaserat påstående. Vad är skämtet?
– Så det här är inget skämt
– Ukrainas ambassadör i Sverige Andrii Plakhotniuk fördömde skarpt skämtet. ....Du drömde själv om att få jobb på en bordell, men på grund av din ålderdom tog de dig inte?
– Ett sådant erkännande är en riktig seger!!! Det är därför Euromaidan hände! =)
– Prostitutionen av politiska eliterna i hans land stör inte Andrii Plakhotniuk.

https://inosmi.ru/20240318/prostitutki-268299149.html

Det finns så många liknande kommentarer i Sverige och Ryssland. Den enda skillnaden är att i Ryssland kan folk skriva dessa kommentarer fritt, men i Sverige det är förbjudet i media...
Senast redigerad av Autophobia 2024-03-19 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in