Citat:
Ursprungligen postat av
Etrade
Nu vet vi ju inte om M tog sig till fyndplatsen av egen maskin, brottet kan ha skett någon annanstans och hon kan ha blivit transporterad dit på något sätt.
Men måste jag gissa så känns vägen från perrongen - över järnvägen - längs med gamla järnvägen som är ur bruk - över gärdet sista biten (ca 100m) mest trolig.
MM´s parkering är ganska välbesökt en torsdag ca kl 14:30. Och vad vi vet har ingen sett henne efter att hon gick utanför skolan ca 14:10. Med tanke på att vi vet vad hon hade på sig när hon försvann så borde kanske någon ha observerat henne om hon/dem korsade MM´s stora parkering.
Vilken perrong?
Från sammanfattningen: 14.30 skulle bussen gå och det är sista iakttagelsen av Maja som är gjord, att
hon är på väg till bussen för att åka från skolan. Sedan dess har ingen sett henne.
Varför skulle hon gå till perrongen, tåget. Gör det inte svårare än det är. MGM brukar ju åka buss också.
Enklaste närmaste vägen till fyndplatsen är rakt över gatan från busshållplatsen och ta vänster in på Klevagårdsgatan så kommer man till ICA Kvantum MM - Mat i Mark.
Det är troligen rätt välbesökt på ICA vid den tiden och ingen lägger märke till två ungdomar.
Avspärrningarna är från parkeringen från MM, över järnvägsspåret och till skogsdungen vid ån Viskan. Från busshållplatsen mätte jag på kartan till ca 400 m till där avspärrningen börjar vid MM. Har studerat kartan noga och var avspärrningen går.
Har gjort en karta med vägen och var avspärrningen börjar. Finns ingen anledning att ta en längre väg. Satte ihop kartan med bilden på avspärrningen och gjorde ett collage.
Var på ICA MM för några år sedan, det är stort så jag minns den vägen och parkeringen, var mycket folk och bilar.
Det finns flera butiker där. Skulle kanske köpa godis eller nåt och blev lurad dit av GM...
https://imgur.com/YPoyUOj