2024-03-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Fler har varit inne på att hennes agerande skulle bero på att hon (MGK) vill rädda sitt eget skinn. Att hon är livrädd för sambon/maken (MGM) och att hon kommit till en punkt där hon insett att antingen kommer hon bli dödad, eller så 'måste' någon annan dödas/få skulden för en situation som urartart totalt.

Om sambon/maken (MGM) varit våldsam även mot henne bakom stängda dörrar, samtidigt som hon möter en ny kärlek (BO) som beskrivits som snäll, hjälpsam och vänlig. Hon har insett att livet gar något annat att erbjuda och på olika sätt försökt planera sin flykt bort från sambon/maken. Här skulle hon kunnat kontakta sin vän (en vän eller kanske flera?) Och be denne ljuga om pengar och låna ut sitt pass, för att hon själv inte har tillgång till sitt egna pass om sambon/maken (MGM) lagt beslag på detta.

Nu blir det rundgång i inläggspostandet, men på sida 197, Inlägg #2361 finns nedanstående inlägg skrivet av lillen-68 som tar upp denna teori redan för ett par dagar sedan:

MEN, det som talar emot att maken är den som styr och ställer bakom kulisserna är att fallet och MGK kallas för "Svarta änkan". Det låter som att det är hon som är den som drar i trådarna...

Vem manipulerar?
Vem har mest anledning att känna sig lurad och arg att den mördar?
De två valde varann av en anledning från början och förtjänar nog varann, de ska leva med detta resten av sina liv. Vem är mest besviken och arg på den andre av dom nu? Inte kommer de vara lyckliga tillsammans den tid de kan hålla sig undan heller. Någon av dom bör ha ett samvete och lämna in sig själv, hoppas jag
Citera
2024-03-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Enligt en artikel jag läst var endast en flygbiljett bokad och media har inte rapporterat att någon av de misstänkta faktiskt flög, viket fått mig att fundera på om det var för att vilseleda eller om WK från början tänkt åka endast själv?

Bokades flygbiljetten dagen före mordet? Det har väl inte framgått när avresa skulle ske, men rimligen någonstans i närtid?

Kan sambon/maken ha upptäkt att MGK bokat biljetten och att hon kanske inte bara packat inför flytt, utan för flykt? Upptäktes det kanske till och med att flyttanmälan inte gjorts för hela familjen, utan bara för vissa familjemedlemmar?

Det verkar ha knakat i fogarna ordentligt hos paret, om de inte lyckats fokusera på sin utflytt från lägenheten och skjutit upp utflyttningsdatumet? Tanken var kanske inte att fly innan allt var färdigt med bostadsaffären och pengarna kring denna, utan allt ställdes på sin spets iom mordet och de kom att fly istället.

Om media (Ois*n) går ut med att det inte är etiskt rätt att publicera alla fakta de känner till, men ändå går ut med detta kring Svarta änkan, känns det som att de sätter MGK i en konstig sits om hon själv är rädd för vad sambon/maken kan komma att göra mot henne, om hon försökt komma bort från sin kontrollerande sambo/make, men hon lyfts fram I media som att hon har lurat, bedragit och gått bakom ryggen även på honom?

Jag får det inte att gå ihop riktigt. Svaret ligger troligtvis inte i att hon är rädd för sambon/maken, de har genomfört detta gemensamt och i samförstånd.
Senast redigerad av neveroddoreven 2024-03-19 kl. 18:51.
Citera
2024-03-19, 18:48
Medlem
Citat:
Vem manipulerar?

Nu sitter de i samma båt!

Men genomgående känns det som att det är hon som styrt denna skuta! Och att det är hon har fått med sin familj på detta dåd och det verkar vara planerat sedan länge!

Citat:
Och nu sitter vi här och väntar på att få veta något från media som kan göra det mer begripligt för nu är precis allt bara konstigt

Ja!
Citera
2024-03-19, 18:53
Medlem
Citat:

Om sambon/maken (MGM) varit våldsam även mot henne bakom stängda dörrar, samtidigt som hon möter en ny kärlek (BO) som beskrivits som snäll, hjälpsam och vänlig. Hon har insett att livet gar något annat att erbjuda och på olika sätt försökt planera sin flykt bort från sambon/maken. Här skulle hon kunnat kontakta sin vän (en vän eller kanske flera?) Och be denne ljuga om pengar och låna ut sitt pass, för att hon själv inte har tillgång till sitt egna pass om sambon/maken (MGM) lagt beslag på detta.

Japps detta är lite min teori med, att mgm2 lagt beslag på hennes pass och hon därför försökt låna ett pass.

Det som talar lite emot henne som du säger är just att polisen döpt fallet till ”svarta änkan” nu.
Citera
2024-03-19, 19:02
Medlem
Citat:
Bokades flygbiljetten dagen före mordet? Det har väl inte framgått när avresa skulle ske, men rimligen någonstans i närtid?

Kan sambon/maken ha upptäkt att MGK bokat biljetten och att hon kanske inte bara packat inför flytt, utan för flykt? Upptäktes det kanske till och med att flyttanmälan inte gjorts för hela familjen, utan bara för vissa familjemedlemmar?

Det verkar ha knakat i fogarna ordentligt hos paret, om de inte lyckats fokusera på sin utflytt från lägenheten och skjutit upp utflyttningsdatumet? Tanken var kanske inte att fly innan allt var färdigt med bostadsaffären och pengarna kring denna, utan allt ställdes på sin spets iom mordet och de kom att fly istället.

Om media (Ois*n) går ut med att det inte är etiskt rätt att publicera alla fakta de känner till, men ändå går ut med detta kring Svarta änkan, känns det som att de sätter MGK i en konstig sits om hon själv är rädd för vad sambon/maken kan komma att göra mot henne, om hon försökt komma bort från sin kontrollerande sambo/make, men hon lyfts fram I media som att hon har lurat, bedragit och gått bakom ryggen även på honom?

Jag får det inte att gå ihop riktigt.

Exakt det känns obegripligt från alla håll och kanter. Och visst känns det som att hon tänkt fly från sambon, om så än tillfälligt innan han fick veta alla lögner, tills han lugnat sig och förlåtit henne eller för gott? Varför annars ljuga om pengarna och dra in en gammal vän för att täcka upp sina lögner och låna andras pass? Det känns som att hon antingen var livrädd eller ingår det också i fasaden för att ingen ska förstå?
Kollar man hennes fb så har hon tom fejkat att hon är född i oxens tecken när hon är född i september. Men eftersom sambon FV fejkat sin profilbild så tror jag att möjligheten kan vara att förvränga precis allt medvetet och allt har gjorts i samförstånd, men någon av dom började med detta givetvis, att någon av dom är extremt manipulativt drivande av dom två att deras relation inte är normal på långa vägar. Någon av de två borde lämnat den andre för längesen annars tänker jag.

Kan de ha lurat pengar av BO så kan de väl gjort liknande tidigare? Att bli anmäld för misshandel och våldtäkt borde avskräckt BO och jag tror de kan varit det de räknade med. Men han blev nog både besviken arg och hade kanske för mycket rättspatos i sig för att kunna acceptera att bli behandlad som skit och lurad.
Eller så hade BO och WK ett förhållande FV inte visste om? Det kan vara hur som helst med precis allting känns det som eftersom de medvetet verkar vilja vilseleda tom på fb, är de paranoida båda två? Det är för många frågetecken tycker jag?
Citera
2024-03-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneeye-q
Japps detta är lite min teori med, att mgm2 lagt beslag på hennes pass och hon därför försökt låna ett pass.

Det som talar lite emot henne som du säger är just att polisen döpt fallet till ”svarta änkan” nu.

Ja de har kanske haft en dramatisk relation från början men som uttrycket säger: man är alltid två för att dansa tango. Men att det skulle sluta såhär är nog åtminstone en av dom chockade över, hoppas jag.
Citera
2024-03-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ja de har kanske haft en dramatisk relation från början men som uttrycket säger: man är alltid två för att dansa tango. Men att det skulle sluta såhär är nog åtminstone en av dom chockade över, hoppas jag.

Ja det är väl högst troligt kan man anta.
I Aftonbladets podd idag om fallet berättade dem ivf att mgk och bo har/hade en relation med varandra (kärleksrelation).
Citera
2024-03-19, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Jag är övertygad om att det är hon som drar i tåtarna. Dels det att man nu inom polisen kallar fallet svarta änkan talar sitt tydliga språk, och dels så reflekterar inte hennes FB inlägg att hon skulle vara en kuvad kvinna. Inte alls.
Tre anmälda våldtäkter i BO's bostad med begäran om kontaktförbud, som verkar omgående ha blivit ignorerat efter förhör med BO. Sen är man snabb på pucken så fort BO har hittats, och man jagar direkt efter paret.

Har det stått någonstans när anmälan upprättades, i januari?
Det sista gällande anmälan. Det är något som inte berörts tillräckligt i tråden. Vi har så att säga fått svälja dessa anmälningar med "hull och hår". Media säger att WK har anmält detta men man visar inga bevis att det skulle ha skett. Då blir ju frågan hur ska man få reda på hur dessa anmälningar ser ut. Skulle tro att AB Oisin sitter på dessa uppgifter. Det är också här som man väljer att inte publicera hur anmälan sett ut. Som sagt det är en snårskog gällande rättigheter för allmänheten att få tillgång till en nedlagd polisanmälan. Parterna som är inblandade ska/bör i alla fall ha fått besked gällande anmälans avgörande.

(Där tror jag nog att ex-frun är högst informerad hur dessa anmälningar sett ut).

Här beskrivs problematiken att vi inte får möjlighet att se dessa anmälningar.

https://lawline.se/answers/har-man-ratt-att-ta-del-av-en-nedlagd-polisutredning
Citera
2024-03-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneeye-q
Ja det är väl högst troligt kan man anta.
I Aftonbladets podd idag om fallet berättade dem ivf att mgk och bo har/hade en relation med varandra (kärleksrelation).
Är inte förvånad, det är troligast därför som AHA inte backade när han blev anmäld för misshandel och våldtäkt tyvärr, han var kär helt enkelt. Kan du länka podden?
Senast redigerad av Hishhish 2024-03-19 kl. 19:38.
Citera
2024-03-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Det sista gällande anmälan. Det är något som inte berörts tillräckligt i tråden. Vi har så att säga fått svälja dessa anmälningar med "hull och hår". Media säger att WK har anmält detta men man visar inga bevis att det skulle ha skett. Då blir ju frågan hur ska man få reda på hur dessa anmälningar ser ut. Skulle tro att AB Oisin sitter på dessa uppgifter. Det är också här som man väljer att inte publicera hur anmälan sett ut. Som sagt det är en snårskog gällande rättigheter för allmänheten att få tillgång till en nedlagd polisanmälan. Parterna som är inblandade ska/bör i alla fall ha fått besked gällande anmälans avgörande.

(Där tror jag nog att ex-frun är högst informerad hur dessa anmälningar sett ut).

Här beskrivs problematiken att vi inte får möjlighet att se dessa anmälningar.

https://lawline.se/answers/har-man-ratt-att-ta-del-av-en-nedlagd-polisutredning

Jag har funderat på en sak, det har nämnts i tråden att anmälningarna kan ha gjorts av FV, men eftersom det inte är han som skulle blivit våldtagen och misshandlad och därmed inte målsägande, så ser det väl kanske ut som att anmälan gjorts av WK alla fall? Eller hur går det till om FV var anmälaren?
Citera
2024-03-19, 19:50
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Nyckeln till detta är att få veta vad det här mötet hade för premisser. Vad var lockfågeln för att BO skulle ta sig dit, någon slags affärsuppgörelse... ge oss 100 lakan så slutar vi anmäla dig, typ.
Citera
2024-03-19, 19:51
Avslutad
Citat:
Jag har funderat på en sak, det har nämnts i tråden att anmälningarna kan ha gjorts av FV, men eftersom det inte är han som skulle blivit våldtagen och misshandlad och därmed inte målsägande, så ser det väl kanske ut som att anmälan gjorts av WK alla fall? Eller hur går det till om FV var anmälaren?
För att göra det enkelt så är ju en förfrågan till polisen om det inkommit någon anmälan 2024 antingen från WK eller FV. Men där går man nog på pumpen. Där lär man få "mothugg" av polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in