2024-03-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja.tack.
och jag tror också att W o hennes klan är pakistanier, fanns också tecken på det i sammanfattningen.

Nej det är jag som skrivit sammanfattningen, det handlar enbart om deras efternamn. Var i världen bor flest med deras efternamn och bla i Paktistan bor många.
Citera
2024-03-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Nej det är jag som skrivit sammanfattningen, det handlar enbart om deras efternamn. Var i världen bor flest med deras efternamn och bla i Paktistan bor många.
ok. bra få utrett. Men gifte mellan afghaner o pakistanier lär ske.
Du har hittat mkt fakta.
Citera
2024-03-19, 17:05
Medlem
Citat:
Vad skulle få mig att skriva en sådan text? Inget. Jag är gammal och har sett krig. Det är troligen situationen i Afghanistan som får henne att skriva denna text. I december 2014 togs nästan alla utländska soldater hem och talibanerna stärkte sin position i landet. Deras brutala mördande i Allahs namn lär ha fått systern att skriva detta.

Såklart att alla som sett krig kan skriva detta. Tack
Citera
2024-03-19, 17:21
Medlem
Citat:
Det beror på vilken generation du tillhör. Det är en generationsfråga mycket tror jag. Vi som är äldre brukade inte vara otrogna innan skilsmässa och brukade inte ha korta äktenskap. Det var vanligt förr med "lyckliga skilsmässor" och det förekommer än idag även bland yngre. Så att BOs skilsmässa - utan egna barn inblandade - var en lugn och "lycklig" skilsmässa låter mycket troligt - precis som mina skilsmässor varit. Yngre människor idag har inte samma tålamod. Hela tillvaron går så snabbt på ett helt annat sätt och det sägs att tiktok generationen endast har uppmärksamhet i några få sekunder innan de scrollar vidare - troligen även i sitt privata liv bland sina relationer.
Haha jag tillhör nog medelåldern men vi/jag har haft många kortare förhållanden, sambo mm. Så oftast glider man ifrån varandra efter separation men kan hitta vänskap.
Jag tycker verkligen det verkar bra att vara vänner efter separation i alla fall om man haft lång relation eller varit gifta. Mycket bra!
Citera
2024-03-19, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Såklart att alla som sett krig kan skriva detta. Tack
Och hur krig o våld påverkar mänskor. Olika.
Bara att se alla svåra konsekvenser bland Palestinas barn. Afghaner som kommit hit har säkert inte bearbetat trauma, så mycket okontrollerbar ilska finns dolt hos många.
Kampsporter av alla slag lockar den typen av ungdomar.

Och mordet på Ako, har skett i en liten bostad med två små barn
sjukt dåligt omdöme av mördarna, som inte förstår att små barn har alla sinnen öppna
o nyfiket registrerar när något annorlunda sker.

Akis utsatthet, våldet, tumultet o känslorna.
Även om barnen inte kan prata så är de medvetna om turbulensen som sker där i bostaden.
Citera
2024-03-19, 17:50
Medlem
Citat:
Och hur krig o våld påverkar mänskor. Olika.
Bara att se alla svåra konsekvenser bland Palestinas barn. Afghaner som kommit hit har säkert inte bearbetat trauma, så mycket okontrollerbar ilska finns dolt hos många.
Kampsporter av alla slag lockar den typen av ungdomar.

Och mordet på Ako, har skett i en liten bostad med två små barn
sjukt dåligt omdöme av mördarna, som inte förstår att små barn har alla sinnen öppna
o nyfiket registrerar när något annorlunda sker.

Akis utsatthet, våldet, tumultet o känslorna.
Även om barnen inte kan prata så är de medvetna om turbulensen som sker där i bostaden.

Vet man med säkerhet att mordet ägde rum i deras gemensamma bostad och att barnen samtidigt var hemma?
Citera
2024-03-19, 17:55
Medlem
Citat:
Vet man med säkerhet att mordet ägde rum i deras gemensamma bostad och att barnen samtidigt var hemma?
Rapporterna fr media/polis har konsekvent uppgivit att så var fallet
Citera
2024-03-19, 18:05
Medlem
Citat:
Rapporterna fr media/polis har konsekvent uppgivit att så var fallet

Ja det har rapporterats så överallt i media att de misstänker det.
Men hur logiskt är det om mordet var planerat? Det är flera vuxna närvarande och planerar i så fall och ingen av dom skulle tycka det var olämpligt, det är högst märkligt bara det tycker jag. Men de kanske själva växt upp så och tycker det är normalt vem fasen vet? Det kanske gick till så men man vill ju inte tro att föräldrar vill utsätta sina barn för sånt, svårt att förstå
Citera
2024-03-19, 18:06
Medlem
Citat:

Men vet att mordet har skett i bostaden men man vet ej var barnen var/är.

Det där inlägget från nya användaren fick mig att fundera över detta med polisens uttalande om väskan. Om det nu är så att MGM 1 (MGK) och BO haft en relation och blivit påkomna av MGM 2 som då lett till anmälan av MGM 1 för att "rädda skinnet" och att BO och MGM 1 ändå fortsatt sin relation? Har då BO åkt med sin egen väska för att MGM 1 o BO planerat att fly tillsammans eller för att BO efter att de "pratat ut" ska hämta henne tex till sin bostad? Är det för ev planerad flykt som polisen spårar mobilerna direkt? Eller är det MGM 1 som är manipulativ?
Citera
2024-03-19, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Hann du läsa posten innan den togs bort (en riktig krutdurk som bröt mot regler dessutom). Jag tycker att den ändå hade något med att framhäva att MGM, som enligt konsensus här varit mer utav en schackpjäs i ett större spel, kanske faktiskt håller i tyglarna.

Att MGM kan ha tvingat MGK att göra våldtäktsanmälningarna var en eventualitet som jag inte tänkt på tidigare, men den är möjlig.

Citat:
Posten finns citerad av mig sid 233 inlägg #2787 och jag instämmer med dig att det var ett intressant inlägg

Fler har varit inne på att hennes agerande skulle bero på att hon (MGK) vill rädda sitt eget skinn. Att hon är livrädd för sambon/maken (MGM) och att hon kommit till en punkt där hon insett att antingen kommer hon bli dödad, eller så 'måste' någon annan dödas/få skulden för en situation som urartart totalt.

Om sambon/maken (MGM) varit våldsam även mot henne bakom stängda dörrar, samtidigt som hon möter en ny kärlek (BO) som beskrivits som snäll, hjälpsam och vänlig. Hon har insett att livet gar något annat att erbjuda och på olika sätt försökt planera sin flykt bort från sambon/maken. Här skulle hon kunnat kontakta sin vän (en vän eller kanske flera?) Och be denne ljuga om pengar och låna ut sitt pass, för att hon själv inte har tillgång till sitt egna pass om sambon/maken (MGM) lagt beslag på detta.

Nu blir det rundgång i inläggspostandet, men på sida 197, Inlägg #2361 finns nedanstående inlägg skrivet av lillen-68 som tar upp denna teori redan för ett par dagar sedan:

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det är inte så att hon tänkt dra iväg ensam och dom 100.000:- har hon själv gömt, be väninnan säga att pengarna har väninnan placerade är för att mannen inte ska veta att W har pengarna.
Samma med låna väninnans pass för att åka iväg utomlands utan att bli spårad, hennes eget pass har nog mannen hand om så hon inte kunde smita iväg innan alla lögner blivit avslöjade.
Om det var W själv som bokat biljett för avresa den 8 vet vi inte, vi vet ännu inte till vilken destination, inte heller för hur många personer och inte i vilkas namn biljetterna skulle vara
Något har W förberett för i hemlighet och dolt allt för mannen, skulle hon åka med BO???
Skedde polisanmälningarna efter påtryckningar eller gjordes dom av mannen inte W själv?
Det har nämligen skett tidigare att muslimska män anmält kvinnans nya, om via samtal sagt att han är tolk eller gjort anmälan via internet / genom skriftlig anmälan utan kontakt med polisman.
Skulle förklara ansökan om kontaktförbud, hennes man har lämnat in den så BO inte kontaktar henne.

MEN, det som talar emot att maken är den som styr och ställer bakom kulisserna är att fallet och MGK kallas för "Svarta änkan". Det låter som att det är hon som är den som drar i trådarna...
Citera
2024-03-19, 18:17
Medlem
Citat:
Men vet att mordet har skett i bostaden men man vet ej var barnen var/är.

Det där inlägget från nya användaren fick mig att fundera över detta med polisens uttalande om väskan. Om det nu är så att MGM 1 (MGK) och BO haft en relation och blivit påkomna av MGM 2 som då lett till anmälan av MGM 1 för att "rädda skinnet" och att BO och MGM 1 ändå fortsatt sin relation? Har då BO åkt med sin egen väska för att MGM 1 o BO planerat att fly tillsammans eller för att BO efter att de "pratat ut" ska hämta henne tex till sin bostad? Är det för ev planerad flykt som polisen spårar mobilerna direkt? Eller är det MGM 1 som är manipulativ?

Om mordet var planerat så har jag väldigt svårt att tänka mig att barnen var i bostaden samtidigt som mordet ägde rum. Om det var planerat så bör planeraren förstått att det är svårt att vara på flykt med två små barn. Då är det mer logiskt att barnen redan lämnat landet i förväg med någon annan vuxen tänker jag.

Enligt en artikel jag läst var endast en flygbiljett bokad och media har inte rapporterat att någon av de misstänkta faktiskt flög, viket fått mig att fundera på om det var för att vilseleda eller om WK från början tänkt åka endast själv?

Och nu sitter vi här och väntar på att få veta något från media som kan göra det mer begripligt för nu är precis allt bara konstigt
Citera
2024-03-19, 18:24
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Fler har varit inne på att hennes agerande skulle bero på att hon (MGK) vill rädda sitt eget skinn. Att hon är livrädd för sambon/maken (MGM) och att hon kommit till en punkt där hon insett att antingen kommer hon bli dödad, eller så 'måste' någon annan dödas/få skulden för en situation som urartart totalt.

Om sambon/maken (MGM) varit våldsam även mot henne bakom stängda dörrar, samtidigt som hon möter en ny kärlek (BO) som beskrivits som snäll, hjälpsam och vänlig. Hon har insett att livet gar något annat att erbjuda och på olika sätt försökt planera sin flykt bort från sambon/maken. Här skulle hon kunnat kontakta sin vän (en vän eller kanske flera?) Och be denne ljuga om pengar och låna ut sitt pass, för att hon själv inte har tillgång till sitt egna pass om sambon/maken (MGM) lagt beslag på detta.

Nu blir det rundgång i inläggspostandet, men på sida 197, Inlägg #2361 finns nedanstående inlägg skrivet av lillen-68 som tar upp denna teori redan för ett par dagar sedan:

MEN, det som talar emot att maken är den som styr och ställer bakom kulisserna är att fallet och MGK kallas för "Svarta änkan". Det låter som att det är hon som är den som drar i trådarna...

Jag är övertygad om att det är hon som drar i tåtarna. Dels det att man nu inom polisen kallar fallet svarta änkan talar sitt tydliga språk, och dels så reflekterar inte hennes FB inlägg att hon skulle vara en kuvad kvinna. Inte alls.
Tre anmälda våldtäkter i BO's bostad med begäran om kontaktförbud, som verkar omgående ha blivit ignorerat efter förhör med BO. Sen är man snabb på pucken så fort BO har hittats, och man jagar direkt efter paret.

Har det stått någonstans när anmälan upprättades, i januari?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in