Citat:
Ursprungligen postat av
RumpNietzsche
Jag håller generellt med om att man ska prioritera ärendet som akutast av akut när någon med den här typen av funktionsnedsättning försvinner, men jag har väldigt svårt att hålla för sannolikt att man skulle hittat en levande människa istället för en kropp oavsett när eftersöket sattes igång med tanke på att det var en utomhushändelse den här tiden på året.
Som jag förstått det så hade det väl redan gått flera timmar innan föräldrarna anmälde henne som försvunnen till polisen efter att hon avvikit från bussen? Och kroppen ska väl ha hittats i närområdet omkring där hon försvann och det är ju fortfarande skitkallt utomhus nu så jag tror knappast att den här killen har vandrat runt med henne i terrängen i flera timmar, utan sannolikt lär väl det inträffade ha inträffat ganska så omgående direkt efter att han lurat iväg henne (eller hur det nu gått till).
Jo förvisso, men tänker om hon dödades först på kvällen så kanske man kunnat förhindra det. Han kanske höll kvar henne där nere vid skogspartiet och försökte ha sex med henne i timmar innan han döda henne. Och då hade kanske en drönare upptäckt dom.
Men det kan ju varit planerat också, och då gör de ingen skillnad när söket börjat. Dom verkar ju ha hittat henne på den plats han nämnde för dom vilket tyder på att hon inte legat och förblödit för då borde hon tagit sig en liten bit efter hjälp.
Lite pojken i glaskulan känsla över detta.