2024-03-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kom hit så får du betalt för att låna ut ditt pass?

Är det uteslutet?
Menar du, att Farid var ute efter brottsoffrets passhandling?
ja kanske är de lite lika.
Fotot som förekommer på Farid-kan ju vara fr gymnasietiden,
sedan dess kan han ändrat utseende.
.
Både Brottsoffret o Farid verkar ha tränat i lokal, det är kanske där dessa lärt känna varann.

Att Wajiha varit ute efter annan kvinnas pass, styrks av nyheterna idag-Expressen.

Tror W, kan ha lyckats-finns många som vill tjäna lite pengar,
(att passet sålts till en förrymd mördare-visste kanske inte pass-ägaren)
Citera
2024-03-17, 18:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Att huvudet är separerat från kroppen är ingenting som vi vet, har inte påstått något sådant. Förklara istället hur du menade med din teori om att anhöriga skulle kunnat identifiera den avlidne. Tatueringar är sällan så unika att det kan fungera som säkert identifikationssätt.

Råkade på detta inlägg i en annan tråd av en händelse.
Här handlar det om hur en person beskriver hur h*n identifierar en person på rättsmedicin. Jag tycker att personen i tråden verkar trovärdig, och tror alltså att det kan vara möjligt att man i vissa fall såsom detta, kan hjälpa till med identifiering av någon anhörig:

"Hur visste du att A*nton var död innan han var identifierad? Du gjorde en RIP-annons innan han var identifierad.
När jag på morgonen den 27/1 satt här och väntade på att bli upphämtad av polisen till rättsmedicin för identifiering så gick jag in på fb för att se om han hade tatueringen på höger eller vänster arm. Då kommer Antons RIP-annons rakt upp i ansiktet på mig.
"

https://www.flashback.org/sp53158518
Citera
2024-03-17, 18:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Menar du, att Farid var ute efter brottsoffrets passhandling?
ja kanske är de lite lika.
Fotot som förekommer på Farid-kan ju vara fr gymnasietiden,
sedan dess kan han ändrat utseende.
.
Både Brottsoffret o Farid verkar ha tränat i lokal, det är kanske där dessa lärt känna varann.

Att Wajiha varit ute efter annan kvinnas pass, styrks av nyheterna idag-Expressen.

Tror W, kan ha lyckats-finns många som vill tjäna lite pengar,
(att passet sålts till en förrymd mördare-visste kanske inte pass-ägaren)

Fast då borde biljetterna överensstämma med namnet på passet?
Och de var ju beställda i förväg.

Men att polisen inte verkade veta om en viss person hade kommit med planet, kan ju bero på just något sådant som att man åkt med fel identitet.
Citera
2024-03-17, 18:25
Medlem
smickras avatar
Citat:
ja. De utlämnas fr Frankrike.
Att paret skulle "häcka" under Paris broar är omöjligt med två småbarn.
Börjar tro att Wajiha har rest ut ur Sverige .
Med sina två barn-kanske en väninna följde med henne?

Men troligt är att hennes bror? o Farid finns kvar nånstans här i landet..
De hann inte iväg, och väntar några veckor...
Upptäckten av väskan, och exfruns anmälan om exmaken försvinnande gick väl snabbt.

Är de i Latinamerika lär vi inte se dem mer
Citera
2024-03-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast då borde biljetterna överensstämma med namnet på passet?
Och de var ju beställda i förväg.

Men att polisen inte verkade veta om en viss person hade kommit med planet, kan ju bero på just något sådant som att man åkt med fel identitet.
ja.
Men tanken att Farid kan använt Akos pass-är kanske inte möjligt
de kanske inte ens har samma ögonfärg?

Gymnsie-skolkortet på Wajiha ser ut att föreställa en +30årig kvinna, inte en ung flicka.
Citera
2024-03-17, 18:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
ja.
Men tanken att Farid kan använt Akos pass-är kanske inte möjligt
de kanske inte ens har samma ögonfärg?

Gymnsie-skolkortet på Wajiha ser ut att föreställa en +30årig kvinna, inte en ung flicka.

Nu vet jag inte om kortet på Farid är trixat, men det ser väl ut som att han har grönaktiga ögon på det foto som finns i Expressen. Och det är en ganska ovanlig färg.
Citera
2024-03-17, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Är de i Latinamerika lär vi inte se dem mer

Säg inte det: Tony Olsson tog ju sig till Costa Rica.

Kanske Aftonbladet ställer upp igen för att ”hämta hem” dessa guldklimpar?
Citera
2024-03-17, 18:51
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte om kortet på Farid är trixat, men det ser väl ut som att han har grönaktiga ögon på det foto som finns i Expressen. Och det är en ganska ovanlig färg.
Typ David Beckham. Kanske länge sedan det trixade fotot togs.
Citera
2024-03-17, 19:53
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Men jag tror inte en sekund på att hon har blivit våldtagen vid tre tillfällen hemma hos BO, är kvinnan helt jävla IQ befriad!??? Nu stod det något om att hon försökt låna pass av nån kompis och sedan bett densamma om att ljuga för Farid om att ja, hon har undanstoppade pengar?! Hon verkar vara psyksjuk på ett eller annat sätt.

Det är inte så att hon tänkt dra iväg ensam och dom 100.000:- har hon själv gömt, be väninnan säga att pengarna har väninnan placerade är för att mannen inte ska veta att W har pengarna.
Samma med låna väninnans pass för att åka iväg utomlands utan att bli spårad, hennes eget pass har nog mannen hand om så hon inte kunde smita iväg innan alla lögner blivit avslöjade.
Om det var W själv som bokat biljett för avresa den 8 vet vi inte, vi vet ännu inte till vilken destination, inte heller för hur många personer och inte i vilkas namn biljetterna skulle vara
Något har W förberett för i hemlighet och dolt allt för mannen, skulle hon åka med BO???
Skedde polisanmälningarna efter påtryckningar eller gjordes dom av mannen inte W själv?
Det har nämligen skett tidigare att muslimska män anmält kvinnans nya, om via samtal sagt att han är tolk eller gjort anmälan via internet / genom skriftlig anmälan utan kontakt med polisman.
Skulle förklara ansökan om kontaktförbud, hennes man har lämnat in den så BO inte kontaktar henne.
Citera
2024-03-17, 20:02
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Hm, inte en orimlig teori alls faktiskt..! Givet bitterhet gentemot män på FB så kan hon ha försökt att blåsa sin man, men sen har saker kommit ut i dagens ljus och allt går helt åt helvete. Den måste jag fnula på lite.

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det är inte så att hon tänkt dra iväg ensam och dom 100.000:- har hon själv gömt, be väninnan säga att pengarna har väninnan placerade är för att mannen inte ska veta att W har pengarna.
Samma med låna väninnans pass för att åka iväg utomlands utan att bli spårad, hennes eget pass har nog mannen hand om så hon inte kunde smita iväg innan alla lögner blivit avslöjade.
Om det var W själv som bokat biljett för avresa den 8 vet vi inte, vi vet ännu inte till vilken destination, inte heller för hur många personer och inte i vilkas namn biljetterna skulle vara
Något har W förberett för i hemlighet och dolt allt för mannen, skulle hon åka med BO???
Skedde polisanmälningarna efter påtryckningar eller gjordes dom av mannen inte W själv?
Det har nämligen skett tidigare att muslimska män anmält kvinnans nya, om via samtal sagt att han är tolk eller gjort anmälan via internet / genom skriftlig anmälan utan kontakt med polisman.
Skulle förklara ansökan om kontaktförbud, hennes man har lämnat in den så BO inte kontaktar henne.
Citera
2024-03-17, 20:07
Medlem
Citat:
Råkade på detta inlägg i en annan tråd av en händelse.
Här handlar det om hur en person beskriver hur h*n identifierar en person på rättsmedicin. Jag tycker att personen i tråden verkar trovärdig, och tror alltså att det kan vara möjligt att man i vissa fall såsom detta, kan hjälpa till med identifiering av någon anhörig:

"Hur visste du att A*nton var död innan han var identifierad? Du gjorde en RIP-annons innan han var identifierad.
När jag på morgonen den 27/1 satt här och väntade på att bli upphämtad av polisen till rättsmedicin för identifiering så gick jag in på fb för att se om han hade tatueringen på höger eller vänster arm. Då kommer Antons RIP-annons rakt upp i ansiktet på mig.
"

https://www.flashback.org/sp53158518
Har inte koll på detta fallet. Men om personen som skrivit detta har sitt riktiga namn och det inte finns mer än en person med det namnet i Sverige så är det en mycket speciell person som gärna vrider, vänder och förskönar sanningen i andra sammanhang. Ingen jag skulle lita på. Men jag tror absolut att anhöriga kan hjälpa till med identifiering. Jag har för mig att BO ska ha en ovanlig/udda tatuering? Kan ju vara relativt enkelt att identifiera då.

Borde man inte kunna ta fingeravtryck på den avlidna?
Citera
2024-03-17, 20:07
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Har ni tänkt på hur mycket tid de hade kunnat köpa om de grävde ner väskan på ett ordentligt ställe? Åka långt ut i skogen och gräva ner den. De hade haft evigheter på sig att komma undan och glida iväg till deras destination. Dumpningen av väskan vid relativt synlig plats är och verkar förbli ett mysterium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in