2024-03-18, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
De som planla drapet på henne, den som bidro aktivt til at det kunne utføres, den som utførte selve drapet og den som fraktet henne dit hun nå ligger skal selvfølgelig straffes for disse aktive handlingene.

RU var ikke med å planlegge et drap på henne og heller ikke en fingert kidnapping av henne. Han medvirket ikke aktivt på noen måte i dette hun faktisk ble utsatt for av andre.

Han blir ikke tiltalt for eventuelt å ha bidratt med noe i planlegging av en annen kriminell handling som aldri har funnet sted.

Skråsikker?

Hvorfor da siktet? Kjenner du han?
Senast redigerad av Extremadura 2024-03-18 kl. 19:51.
Citera
2024-03-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Skråsikker?

Hvorfor da siktet? Kjenner du han?

Han var siktet for medvirkning til drap/drap på henne. Siktelsen mot han ble endret. Og med det er han i praksis ute i forhold til alt som har med et drap på henne å gjøre.

Politiet mener hun ble drept. Noe siste siktelse i saken mot PSS forteller.
Citera
2024-03-18, 21:19
Medlem
Citat:
Selvfølgelig er vi enig i at alle som er involvert fortjener straff.

Dette er muligens gammelt nytt, det aller aller meste som diskuteres her er jo diskutert om igjen mange ganger.
Det er noe annet jeg undrer meg på, og det er noe O. H. Golf sier i denne artikkelen i der Spiegel :

https://www.spiegel.de/international/europe/the-spectacular-case-of-lorenskog-norway-s-ongoing-search-for-a-murderer-a-b615c528-392e-4708-8796-5 047d2620484

Han nevner at han har følelsen for at noen i nærområdet hans kan være involvert . Det har seg slik at 07.jul 2018: Noen oppretter postkonto hos mail.com via NordVPN- program med identiten til OHG. Hvor firma-adressen hans Store Elvegata 16 a, Mandal ble brukt. inl. dette telefonnummeret 4074 56 68.som aldri ble aktivert,
O. H. Golf sin adresse var bare offentlig fra 2.juli 2018. Hvem visste at han skulle benytte denne adressen? Ble han overvåket ? Vel det var offentlig kjent fra 2.juli , så noen hadde kunnet funnet det på nett. Da jeg søkte etter disse røde BMW X3 ( dette er den utskjelte bilen sett i ÅS av to damer ) kom det opp ca. 15 biler som kunne passe. Husker at en av dem hadde registret eier fra Mandal . Slo meg til ro med at dette hadde Politiet stålkontroll på, men hadde de det?. Tror jeg nevnte det her på Flashback også. Vi skulle hatt en "gravegruppe" her på Flashback som om mulig så en sammenheng og forbindelse mellom O. H. Golf og disse bileierne. De gidder det på Discord serveren - Crime og samfunn, masse folk der som snuser opp bilnummer, driver bildesøk, skjøter osv.

Metoder : https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr - https://www.vegvesen.no/dinside/

Interessant dette med bruken av firmaadressen til OHG. 5 dager er et forholdsvis lite tidsvindu. Men adressen kan vel ha blitt delt andre steder tidligere? Facebook e.l.? Det er mulig at GM har en forbindelse til OHG.

Politiet har nok ikke etterforsket BMW-observasjonen så grundig, så det hadde ikke skadet å gått gjennom bileierne en gang til. Nå har det kommet fram "nye opplysninger", bl.a. siktelsen av PSS, så kanskje noen mulige forbindelser til interessante personer kan ha blitt oversett tidligere.
Citera
2024-03-19, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Han var siktet for medvirkning til drap/drap på henne. Siktelsen mot han ble endret. Og med det er han i praksis ute i forhold til alt som har med et drap på henne å gjøre.

Politiet mener hun ble drept. Noe siste siktelse i saken mot PSS forteller.

Han er vel siktet for medvirkning til grov frihetsberøvelse? Og det inkluderer å mulig forvolde noens død. Uten at jeg tror lykkejægeren er direkte innblandet i saken i det hele tatt.
PSS derimot. Han prøver febrilsk å få erklært seg som utilregnlig og nekter plent å prate. Anket forrige dom og er fullstendig utilgjengelig. Rundt han det meste jobbes nå, tror jeg.
Hadde vært veldig spennende å vite mer om hans omgangskrets.
Citera
2024-03-19, 12:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Han er vel siktet for medvirkning til grov frihetsberøvelse? Og det inkluderer å mulig forvolde noens død. Uten at jeg tror lykkejægeren er direkte innblandet i saken i det hele tatt.
PSS derimot. Han prøver febrilsk å få erklært seg som utilregnlig og nekter plent å prate. Anket forrige dom og er fullstendig utilgjengelig. Rundt han det meste jobbes nå, tror jeg.
Hadde vært veldig spennende å vite mer om hans omgangskrets.

Jeg vil påstå at drapstrusselen som fremsettes i brevet tilsier at et drap var planlagt som
ett av to mulige utfall. Hvis man altså ser dette som en bortføringssak. Det var med andre
ord bestemt at AE skulle drepes dersom TH gikk til politiet, noe han gjorde uten å tenke seg videre om.
Jeg tenker at uansett hvem som skulle stå bak, har gjort seg de facto skyldig i overlagt drap.

PSS sin omgangskrets er interessant. Det er et faktum at han har bekjente i RU sin krets.
Det er også et faktum at han er dømt i samme bedragerisak som MWL, som igjen er nær
venn med en av THs betrodde ansatte. I tillegg har PSS pleid omgang med flere kjente
gjengkriminelle i Oslo og omegn. Han er en fengselsfugl, med mange dommer på rullebladet.
Citera
2024-03-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg vil påstå at drapstrusselen som fremsettes i brevet tilsier at et drap var planlagt som
ett av to mulige utfall. Hvis man altså ser dette som en bortføringssak. Det var med andre
ord bestemt at AE skulle drepes dersom TH gikk til politiet, noe han gjorde uten å tenke seg videre om.
Jeg tenker at uansett hvem som skulle stå bak, har gjort seg de facto skyldig i overlagt drap.

Ja, flere mulige måter å ressonere på. Trusselen om drap om politiet blir innblandet er jo nesten standard. I utgangspunktet krever kidnapperet penger og da må det trues. Det er åpenlyst.
Som jeg har skrevet tidligere, jeg tror nok hun dessverre hadde endt opp som død uansett.
Om det kan la seg bevise ved en dom er jeg mer usikker på.
Måtte de/den skyldige bare bli tatt i denne saken. En avskyelig handling er det uansett.
Citera
2024-03-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

PSS sin omgangskrets er interessant. Det er et faktum at han har bekjente i RU sin krets.
Det er også et faktum at han er dømt i samme bedragerisak som MWL, som igjen er nær
venn med en av THs betrodde ansatte. I tillegg har PSS pleid omgang med flere kjente
gjengkriminelle i Oslo og omegn. Han er en fengselsfugl, med mange dommer på rullebladet.
Det kan være at hun skulle drepes uansett.
Hun blir et veldig viktig vitne mot GM og selv om TH skulle fått livsbevis før betaling er det ikke sikkert hun hadde overlevd en utbetaling.
Jeg, som alltid har trodd på kidnapping reagerte når jeg hørte at det ble etterlatt tape og strips sentralt på åstedet.
Det kan være ment å fortelle TH at hun er buntet levende - mens hun egentlig er død.

PSS ble vi fortalt at de hadde indisier mot.
Han hadde et bilde av s4 lagret og han hadde riktige krytokonti og hadde trafikkert riktige valutaer.

Uten kontekst forteller det oss fint lite.
Hvis bildet av s4 er lagret før 31.10 så er det hyperinteressant - er det fra etter så er det ikke.
Samme med de konti som ble nevnt - han driver med krypto så det sier oss fint lite.

Det mest spennende blir når han skal ut av fengsel, jeg tror han sitter der enda.
Hvis de har sterke indisier på han så blir han nok fremstilt for varetektsfengsling, hvis han ikke blir det er det nok tynt.
Når han sitter i fengsel skal det nok mye til før det blir noen bevegelser rundt han som når publikum.
Citera
2024-03-19, 13:59
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Selvfølgelig er vi enig i at alle som er involvert fortjener straff.

Dette er muligens gammelt nytt, det aller aller meste som diskuteres her er jo diskutert om igjen mange ganger.
Det er noe annet jeg undrer meg på, og det er noe O. H. Golf sier i denne artikkelen i der Spiegel :

https://www.spiegel.de/international/europe/the-spectacular-case-of-lorenskog-norway-s-ongoing-search-for-a-murderer-a-b615c528-392e-4708-8796-5 047d2620484

Han nevner at han har følelsen for at noen i nærområdet hans kan være involvert . Det har seg slik at 07.jul 2018: Noen oppretter postkonto hos mail.com via NordVPN- program med identiten til OHG. Hvor firma-adressen hans Store Elvegata 16 a, Mandal ble brukt. inl. dette telefonnummeret 4074 56 68.som aldri ble aktivert,
O. H. Golf sin adresse var bare offentlig fra 2.juli 2018. Hvem visste at han skulle benytte denne adressen? Ble han overvåket ? Vel det var offentlig kjent fra 2.juli , så noen hadde kunnet funnet det på nett. Da jeg søkte etter disse røde BMW X3 ( dette er den utskjelte bilen sett i ÅS av to damer ) kom det opp ca. 15 biler som kunne passe. Husker at en av dem hadde registret eier fra Mandal . Slo meg til ro med at dette hadde Politiet stålkontroll på, men hadde de det?. Tror jeg nevnte det her på Flashback også. Vi skulle hatt en "gravegruppe" her på Flashback som om mulig så en sammenheng og forbindelse mellom O. H. Golf og disse bileierne. De gidder det på Discord serveren - Crime og samfunn, masse folk der som snuser opp bilnummer, driver bildesøk, skjøter osv.

Metoder : https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr - https://www.vegvesen.no/dinside/
Interessant.
Firma-adressen hans skal ha vært tilgjengelig i åpne kilder i den aktuelle perioden, men politiet har ikke avdekket kartlegging eller søk rundt hans person. De har metoder for å undersøke dette.

Noen teorier.

Kan motpart f.eks ha benyttet en fake SoMe profil og vært venn med OHG på sosiale media, og på denne måten fått info om firma-adressen uten å gjøre aktive søk?

Andre muligheter.

Kan motpart ha vært registrert på plattformer som tilbød oppdateringer om firmaadresser og andre bedriftsrelaterte opplysninger. Det vil si at krypto-GM fulgte OHG’s firma på en slik tjeneste/app og fikk oppdatert info om firma-adressen uten å gjøre aktive søk? Noen plattformer som tilbyr dette er LinkedIn og Yelp.

Noen ganger kan apper som LinkedIn eller Yelp også vise annonser for relevante bedrifter eller tjenester basert på brukerens interesser eller aktiviteter på plattformen, uten at det aktivt søkes på firma.

Man får uansett håpe dette er sjekket opp av politiet.
Citera
2024-03-19, 15:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det kan være at hun skulle drepes uansett.
Hun blir et veldig viktig vitne mot GM og selv om TH skulle fått livsbevis før betaling er det ikke sikkert hun hadde overlevd en utbetaling.
Jeg, som alltid har trodd på kidnapping reagerte når jeg hørte at det ble etterlatt tape og strips sentralt på åstedet.
Det kan være ment å fortelle TH at hun er buntet levende - mens hun egentlig er død.

PSS ble vi fortalt at de hadde indisier mot.
Han hadde et bilde av s4 lagret og han hadde riktige krytokonti og hadde trafikkert riktige valutaer.

Uten kontekst forteller det oss fint lite.
Hvis bildet av s4 er lagret før 31.10 så er det hyperinteressant - er det fra etter så er det ikke.
Samme med de konti som ble nevnt - han driver med krypto så det sier oss fint lite.

Det mest spennende blir når han skal ut av fengsel, jeg tror han sitter der enda.
Hvis de har sterke indisier på han så blir han nok fremstilt for varetektsfengsling, hvis han ikke blir det er det nok tynt.
Når han sitter i fengsel skal det nok mye til før det blir noen bevegelser rundt han som når publikum.

Bildet de fant hos PSS var tatt i forbindelse med forsvinningen, det var vel snakk om
et screenshot fra en avisreportasje. Så det ble funnet i ettertid. Det viser uansett at
PSS hadde interesse for saken, og er oppsiktsvekkende fordi han hadde Golf-passet i tillegg.

PSS meldte seg dessuten inn i "Krimgruppa" på facebook i 2021, der også MWL var medlem
fra 2017 frem til han slettet facebook-kontoen sin nylig. Uten at noen av dem noensinne
har skrevet eller deltatt i diskusjonene i gruppa.

PSS er vel forøvrig fremdeles inne til soning, men skal jeg tro enkelte her i tråden så har
han visstnok blitt midlertidig overflyttet til psykiatrisk institusjon.

MWL er det på sin side intet nytt om, han ble besluttet løslatt av tingretten i fjor høst, men
avgjørelsen ble anket til lagmannsretten av politiet. Etter det har det ikke stått noe mer i
media om ham overhodet, så om han er inne eller ute vet vi ikke.
Citera
2024-03-19, 16:23
Avslutad
Søkte litt på disse gamle BMW bilene bare for moro skyld, ser det er gjort mange ganger bakover her på Flashback.

Kom opp en Bmw X3 Xdrive20d 2012 Rød personbil med nummer : TV83787

Et nærmere søk på vegvesen.no- din side på TV83787: Du har tastet inn et ukjent registrerings-, understellsnummer eller personlig skilt. Sjekk at du har skrevet riktig og prøv på nytt.

Hæ, sier jeg bare, kanskje jeg har gjort en liten feil? Nei ingen feil fra min side
Det er bare Politiet som kan gi ordre om og skjule en bil slik, vil jeg tro, Er sjøl ingen konsp. teoretiker, kanskje en naturlig årsak, muligens BMW-en er en bil brukt av politiet, er den vraket eller stjålet bruker det og stå der. Virker som bilen er forsøkt visket vekk
Senast redigerad av Extremadura 2024-03-19 kl. 17:19.
Citera
2024-03-19, 17:33
Avslutad
Sikkert ingenting med forsvinningen i Sloraveien og gjøre, bare enda et bomskudd
Citera
2024-03-19, 17:36
Medlem
Citat:
Søkte litt på disse gamle BMW bilene bare for moro skyld, ser det er gjort mange ganger bakover her på Flashback.

Kom opp en Bmw X3 Xdrive20d 2012 Rød personbil med nummer : TV83787

Et nærmere søk på vegvesen.no- din side på TV83787: Du har tastet inn et ukjent registrerings-, understellsnummer eller personlig skilt. Sjekk at du har skrevet riktig og prøv på nytt.

Hæ, sier jeg bare, kanskje jeg har gjort en liten feil? Nei ingen feil fra min side
Det er bare Politiet som kan gi ordre om og skjule en bil slik, vil jeg tro, Er sjøl ingen konsp. teoretiker, kanskje en naturlig årsak, muligens BMW-en er en bil brukt av politiet, er den vraket eller stjålet bruker det og stå der. Virker som bilen er forsøkt visket vekk

Jeg fikk opp eier og medeier da jeg søkte på vegvesen.no. Bosatt i Førde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in