Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
Det kan være at hun skulle drepes uansett.
Hun blir et veldig viktig vitne mot GM og selv om TH skulle fått livsbevis før betaling er det ikke sikkert hun hadde overlevd en utbetaling.
Jeg, som alltid har trodd på kidnapping reagerte når jeg hørte at det ble etterlatt tape og strips sentralt på åstedet.
Det kan være ment å fortelle TH at hun er buntet levende - mens hun egentlig er død.
PSS ble vi fortalt at de hadde indisier mot.
Han hadde et bilde av s4 lagret og han hadde riktige krytokonti og hadde trafikkert riktige valutaer.
Uten kontekst forteller det oss fint lite.
Hvis bildet av s4 er lagret før 31.10 så er det hyperinteressant - er det fra etter så er det ikke.
Samme med de konti som ble nevnt - han driver med krypto så det sier oss fint lite.
Det mest spennende blir når han skal ut av fengsel, jeg tror han sitter der enda.
Hvis de har sterke indisier på han så blir han nok fremstilt for varetektsfengsling, hvis han ikke blir det er det nok tynt.
Når han sitter i fengsel skal det nok mye til før det blir noen bevegelser rundt han som når publikum.
Bildet de fant hos PSS var tatt i forbindelse med forsvinningen, det var vel snakk om
et screenshot fra en avisreportasje. Så det ble funnet i ettertid. Det viser uansett at
PSS hadde interesse for saken, og er oppsiktsvekkende fordi han hadde Golf-passet i tillegg.
PSS meldte seg dessuten inn i "Krimgruppa" på facebook i 2021, der også MWL var medlem
fra 2017 frem til han slettet facebook-kontoen sin nylig. Uten at noen av dem noensinne
har skrevet eller deltatt i diskusjonene i gruppa.
PSS er vel forøvrig fremdeles inne til soning, men skal jeg tro enkelte her i tråden så har
han visstnok blitt midlertidig overflyttet til psykiatrisk institusjon.
MWL er det på sin side intet nytt om, han ble besluttet løslatt av tingretten i fjor høst, men
avgjørelsen ble anket til lagmannsretten av politiet. Etter det har det ikke stått noe mer i
media om ham overhodet, så om han er inne eller ute vet vi ikke.