2024-03-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg tror RU kan bli straffet for medvirkning til grov frihetsberøvelse, selv om formålet til TH eller andre var at AE skulle bli drept. Han kan også bli straffet for medvirkning til drap, selv om han har planlagt en kidnapping. Det kommer vel an på hva som eventuelt kan bevises, eller hva som eventuelt innrømmes.

Hva som kommer til å skje er vanskelig å si. Jeg tror at sjansen for at noen blir dømt for medvirkning til grov frihetsberøvelse i denne saken, er større enn sjansen for at noen blir dømt for drap. Det vil nok være enklere å bevise at noen har deltatt i planleggingen av kidnappingen.

For meg er det mer nærliggende å tenke at siktelsen mot RU frafalles. Tiltalt for drap blir han ikke, den siktelsen er i praksis lagt vekk. Og det etter 48 timer. Eller kanskje ikke sånn i realiteten.

En tiltale mot RU for noe som ikke har funnet sted selv om han burde ha visst at hans bidrag kunne benyttes i slike kriminelle handlinger tror jeg ikke vi kommer til å få se. Ikke en gang om det faktisk finnes bevis for RUs involvering i ett eller annet opplegg som skulle ledet til en kriminell handling han hadde kjennskap til, men som da ikke fant sted.

Vi skriver 2024 nå og med det er en drapsteori meget trolig styrket. Og det som har styrket akkurat den er nok det som gjør at grønt lys stadig gis i forhold til videre etterforskning i saken. Noe i det allerede analyserte videomateriale ser ut til å drive denne saken stadig fremover om jeg tolket LRØ rett. Og det er neppe Futurummann/mennene de har på video som bidrar til akkurat det.
Senast redigerad av Kokadu 2024-03-16 kl. 16:51. Anledning: Rette
Citera
2024-03-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det kan jo være at de(n) som planla forbrytelsen hadde til hensikt at politiet skulle vektlegge disse samtalene.

THs 12-15 timelange møter med RU som han hadde lite eller ingen interesse av å inngå noe samarbeid med peker i retning av akkurat det du skisserer ovenfor.

Allerede dagen etter sin kones forsvinning velger TH å nevne disse møtene han har hatt med RU på tross av at det ikke finnes noen som helst grunn til at han skal sette han i sammenheng med sin kones kidnapping hvor Monero er valutaen det skal betales i for å få hans kone hjem.

Om vi legger til at han i avhør presenterer en teori om at gjerningspersonene kan være snille folk, eventyrere rammet av bitcoinfeber så tegner det seg et bilde av hvilken rolle RU kan ha blitt satt til å ha i denne fingerte kidnappingen for å dekke over et planlagt drap.
Senast redigerad av Kokadu 2024-03-16 kl. 16:50. Anledning: Rette
Citera
2024-03-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu

En tiltale mot RU for noe som ikke har funnet sted selv om han burde ha visst at hans bidrag kunne benyttes i slike kriminelle handlinger tror jeg ikke vi kommer til å få se. Ikke en gang om det faktisk finnes bevis for RUs involvering i ett eller annet opplegg som skulle ledet til en kriminell handling han hadde kjennskap til, men som da ikke fant sted.

Det er ingen tvil om at AE forsvant fra sin bolig, og at noen har planlagt en fingert eller ekte kidnapping. Finnes det beviser for at TH, RU eller PSS har deltatt i planleggingen av dette, får vi håpe det blir tatt ut tiltale for grov frihetsberøvelse. Det er vel ingen grunn til at noen skal slippe unna straff fordi man mistenker at det kan være et planlagt drap.
Citera
2024-03-17, 02:33
Avslutad
Citat:
Det er ingen tvil om at AE forsvant fra sin bolig, og at noen har planlagt en fingert eller ekte kidnapping. Finnes det beviser for at TH, RU eller PSS har deltatt i planleggingen av dette, får vi håpe det blir tatt ut tiltale for grov frihetsberøvelse. Det er vel ingen grunn til at noen skal slippe unna straff fordi man mistenker at det kan være et planlagt drap.

En påtale mot de siktede kan taes ut uavhengig om der er bevis eller ikke .Det holder at mistanken er sterk nok..Det er retten som har som oppgave og vurdere om bevisene er sterke nok til domfellelse.
Hva vi hoɓbydetektivene her tror og mener, teller lite eller ingenting..Håper virkelig at politiet er på rett spor, men de sliter nok med koblingen TH- RU-PSS.Det blir ingen rettsak.før denne er klargjort. Blir ikke overrasket om en eller to av disse blir skiftet ut med andre mistenkte.Ingen vil heller tilstå, det har nok gått for lang tid,så ingen strafferabatt venter, Tipper andre involverte har emigrert til Brasil ,
Philippinas,Sri Lanka ,Thailand, Emiratene eller Polen for lenge siden
Senast redigerad av Extremadura 2024-03-17 kl. 02:59.
Citera
2024-03-17, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
En påtale mot de siktede kan taes ut uavhengig om der er bevis eller ikke .Det holder at mistanken er sterk nok..Det er retten som har som oppgave og vurdere om bevisene er sterke nok til domfellelse.
Hva vi hoɓbydetektivene her tror og mener, teller lite eller ingenting..
Vil tro at politiet er på rett kjøl, men de sliter nok med koblingen TH- RU-PSS.Det blir ingen rettsak.før denne er klargjort. Blir ikke overrasket om en eller to av disse blir skiftet ut med andre mistenkte.Ingen vil hellet tilstå, det har gått for lang tid,så ingen strafferabatt venter, Tipper andre mistenkte har emigrert til Brasil eller Philippinas ,Polen for lenge siden

Her tror jeg du er nærmere sannhet enn spekulasjon. Lettlurte og uinteligente RU har babblet i vei om møtene med hvalen helt siden 2017. En organisert gjeng har snappet opp dette/blitt tipset. Planlagt så godt de bare kan og satt opp rigget som en kidnappingen med hensikt å tjene fine penger. Som de fleste kriminelle prøver på.
Ikke minst satt det opp for å legge skylden på de to som har pratet om monero i et år allerede. De har vært geniale og sitter nå med bukten, pengene og kan agere som om de er TH/RU i all fremtid. Godt hjulpet av media som lekker opplysninger som gjør det enda enklere for dem. Det letteste ville selvsagt vært og ta livet av stakkars AEH og fjerne henne for godt. Men det tror jeg var plan B. Plan A var nok å hente ut 90 mill, for så og fjerne henne. Og de 90 hadde da plutselig vært over 200 mill med den stigningen.fryktelig risiko å kjører rundt på henne i Ås, men jeg tror det dessverre har skjedd.
Citera
2024-03-17, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura

Hva vi hoɓbydetektivene her tror og mener, teller lite eller ingenting..Håper virkelig at politiet er på rett spor, men de sliter nok med koblingen TH- RU-PSS.Det blir ingen rettsak.før denne er klargjort. Blir ikke overrasket om en eller to av disse blir skiftet ut med andre mistenkte.Ingen vil heller tilstå, det har nok gått for lang tid,så ingen strafferabatt venter, Tipper andre involverte har emigrert til Brasil ,
Philippinas,Sri Lanka ,Thailand, Emiratene eller Polen for lenge siden

For å ta ut tiltale må påtalemakten være overbevist om om straffeskyld, og at bevisene er tilstrekkelige til å føre til straffeskyld i retten. Det holder ikke med mistanke.

Kokadu ser ut til å tro at RU kan slippe unna tiltale selv om det skulle finnes beviser for at han har deltatt i en planlegging av en kidnapping av AE. Men jeg er ganske sikker på at han kan dømmes for frihetsberøvelse, selv om det skulle være slik at kidnappingen skulle kamuflere et drap.

Du har rett i at det teller lite hva vi hobbydetektiver mener. Jeg tviler på at TH er skyldig, men er mer usikker på RU og PSS. Om ikke RU eller PSS er direkte innblandet, tror jeg de kan ha svært nære forbindelser til GM.
Citera
2024-03-17, 21:51
Medlem
Citat:
Kokadu ser ut til å tro at RU kan slippe unna tiltale selv om det skulle finnes beviser for at han har deltatt i en planlegging av en kidnapping av AE.

Nei det er ikke det jeg tror. Som nevnt flere ganger kan han ha involvert seg aktivt i noe som det skulle vise seg at noen aldri hadde planer for, en kriminell handling som aldri har funnet sted. For eksempel da en kidnapping i en eller annen hensikt av en, for han, ikke navngitt person. Kanskje lansert som som en vinn-vinn situasjon for flere om han skulle være villig til å bidra med en hjelpende hånd i en slik sammenheng.
Senast redigerad av Kokadu 2024-03-17 kl. 22:32. Anledning: Rette
Citera
2024-03-18, 15:37
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er ikke gitt at det de sier er sant.
Man vet selvsagt ikke sikkert hva innholdet i møtene var men at TH pekte på RU rett etterpå betyr nok at de ikke snakket om «været» eller oppskrift på pepperkake i møtene.

Tipper Monero var et tema fordi TH pekte på RU rett etterpå. En naturlig reaksjon hvis han leste trusselbrev for første gang og husket innhold i møtene.
Citera
2024-03-18, 15:38
Medlem
Legokatts avatar
Ble mye diskusjon om peking👉
Virker ikke utad som det er en konflikt mellom TH/RU. Holden fortalte en gang på krimpodden at han trodde siktelsen mot kryptomannen også ville bli frafalt. En uttalelse som egentlig ikke tyder på seriøs og alvorlig peking mot hverandre.
TH har vel pekt mer på pingvinmannen for å si det slik
👉🐧
På oppfordring fra politet sendte han også inn en rekke teorier. 👉👉👉👉👉
Spørs om de inneholdt peking på kryptomannen.
Vet ikke.
Citera
2024-03-18, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Nei det er ikke det jeg tror. Som nevnt flere ganger kan han ha involvert seg aktivt i noe som det skulle vise seg at noen aldri hadde planer for, en kriminell handling som aldri har funnet sted. For eksempel da en kidnapping i en eller annen hensikt av en, for han, ikke navngitt person. Kanskje lansert som som en vinn-vinn situasjon for flere om han skulle være villig til å bidra med en hjelpende hånd i en slik sammenheng.

Jeg tror heller ikke det er formildende at man ikke kjenner navnet til offeret.

Finnes det beviser for at RU eller andre har deltatt i planleggingen eller utførelsen av denne forbrytelsen, må du vel være enig i at disse fortjener straff?
Citera
2024-03-18, 19:07
Avslutad
Citat:
Jeg tror heller ikke det er formildende at man ikke kjenner navnet til offeret.

Finnes det beviser for at RU eller andre har deltatt i planleggingen eller utførelsen av denne forbrytelsen, må du vel være enig i at disse fortjener straff?

Selvfølgelig er vi enig i at alle som er involvert fortjener straff.

Dette er muligens gammelt nytt, det aller aller meste som diskuteres her er jo diskutert om igjen mange ganger.
Det er noe annet jeg undrer meg på, og det er noe O. H. Golf sier i denne artikkelen i der Spiegel :

https://www.spiegel.de/international/europe/the-spectacular-case-of-lorenskog-norway-s-ongoing-search-for-a-murderer-a-b615c528-392e-4708-8796-5 047d2620484

Han nevner at han har følelsen for at noen i nærområdet hans kan være involvert . Det har seg slik at 07.jul 2018: Noen oppretter postkonto hos mail.com via NordVPN- program med identiten til OHG. Hvor firma-adressen hans Store Elvegata 16 a, Mandal ble brukt. inl. dette telefonnummeret 4074 56 68.som aldri ble aktivert,
O. H. Golf sin adresse var bare offentlig fra 2.juli 2018. Hvem visste at han skulle benytte denne adressen? Ble han overvåket ? Vel det var offentlig kjent fra 2.juli , så noen hadde kunnet funnet det på nett. Da jeg søkte etter disse røde BMW X3 ( dette er den utskjelte bilen sett i ÅS av to damer ) kom det opp ca. 15 biler som kunne passe. Husker at en av dem hadde registret eier fra Mandal . Slo meg til ro med at dette hadde Politiet stålkontroll på, men hadde de det?. Tror jeg nevnte det her på Flashback også. Vi skulle hatt en "gravegruppe" her på Flashback som om mulig så en sammenheng og forbindelse mellom O. H. Golf og disse bileierne. De gidder det på Discord serveren - Crime og samfunn, masse folk der som snuser opp bilnummer, driver bildesøk, skjøter osv.

Metoder : https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr - https://www.vegvesen.no/dinside/
Senast redigerad av Extremadura 2024-03-18 kl. 19:41.
Citera
2024-03-18, 19:29
Medlem
Citat:

De som planla drapet på henne, den som bidro aktivt til at det kunne utføres, den som utførte selve drapet og den som fraktet henne dit hun nå ligger skal selvfølgelig straffes for disse aktive handlingene.

RU var ikke med å planlegge et drap på henne og heller ikke en fingert kidnapping av henne. Han medvirket ikke aktivt på noen måte i dette hun faktisk ble utsatt for av andre.

Han blir ikke tiltalt for eventuelt å ha bidratt med noe i planlegging av en annen kriminell handling som aldri har funnet sted.
Senast redigerad av Kokadu 2024-03-18 kl. 19:29. Anledning: Rette
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in