2024-03-19, 15:27
Medlem
kevross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Han är inte häktad utan anhållen.

Sorry var sitter han anhållen och blir det Borås när han blir häktad i loppet av denna veckan tror du ?
Citera
2024-03-19, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Okej intressant.
Inte omöjligt att MGM planerade/brukade ta 14:24-tåget hem till Berghem med andra ord.
Men något kritiskt verkar ha hänt mellan 14:00-14:30. 14:30 skulle ju M ha stigit på bussen strax utanför Kunskapens Hus.
Jag kan med god källa säga att T.A (killen) tar oftast bussen mot berghem och inte tåg.

Edit: Det beror antagligen på att det går fler bussar kring 14:30 tiden då (jag tror alla) i särskolan slutar.
Senast redigerad av virozxd 2024-03-19 kl. 15:32.
Citera
2024-03-19, 15:31
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevros
Kan han efter dom och när han blir 18 dömas till rättpsyk ?
Var sitter han häktad ?
Nej vi har inte retroaktiv lagstifting eller senarelagd dito . Gärningsmannens ålder vid gärningen gäller vid påföljden.
Senast redigerad av Taggad 2024-03-19 kl. 15:39.
Citera
2024-03-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Han har ju sagt att han inte gjort något. Människor med sådana här diagnoser brukar inte vara så smarta att de manipulerar och ljuger. Vi vet ju inte vad som hänt, det kan ha varit en olyckshändelse.

Precis! Alla verkar tro att hon blev mördad bara för att det rubricerar det som ”misstänkt mord”. Vad många glömmer är att polisen måste sätta någon slags rubricering på fallet för att kunna gå vidare i utredningen.
Och nu är det väldigt tidigt i utredningen, och att hålla på att spekulera om det ena och det andra gör ingen nytta alls. Det är bara att vänta och se vad som händer.

Såklart säger jag inte att hon inte kunnat bli mördad bara för att GM nekar brott, det jag säger är att just nu är det lika stor chans att det var en olycka. Vi vet inte.
Citera
2024-03-19, 15:35
Medlem
Donnatellas avatar
Pga hans ålder kommer han inte få straff. Inte ens de som har åldern inne får knappt straff... Suck.
Citera
2024-03-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrovl
Det är inte han som sitter häktad. Åldern stämmer inte. Denna killen har just fyllt 16 år, den anhållna är en 17åring

Om du kollar igen så ser du vad jag svarade på! Sa inte att det var han som satt anhållen. Bara att hon hade en pojkvän hon älskade senast januari. Alltså att den jag svarade pratade gojja.
Citera
2024-03-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Ser man på, så många här som pratar så illa om en helt oskyldig kille. Skäms på er !

Men hallå.? De är inte hennes pojkvän som sitter anhållen? De är olika killar??
Citera
2024-03-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Var har du hittat det? Såg inget på Lexbase på honom

Bor i närområdet så vet till viss del om personerna, var länge sen men borde finnas i Borås Tingsrätt, möjligtvis att de gallras, hur länge finns strafföreläggande kvar?
Citera
2024-03-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Nej vi har inte retroaktiv lagstifting eller senarelagd dito . Gärningsmannens ålder vid gärningen gäller vid påföljden.
det har vi visst

jag åkte fast som 17 åring, när domen kom (böter) så satt den i registret i 3 år (vilket den inte gör när du är 17)
Citera
2024-03-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surfrider
Ser inget suspekt, kan du lägga upp skärmdump eller säga vad som står, tack.

Får du ikke opp snappen som er lagt ut rett over Badhuset Kaskad om du går på snapkartet? Lagt ut på torsdag.
Citera
2024-03-19, 15:44
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Och Maja på mittbilden

Man får kalla kårar när man ser de 2 bredvid varandra så där av slump

Verkar som att bilderna är bortplockade? Jag ser bara en bild på två tjejr, en i rullstol samt en video
Citera
2024-03-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reveenka
Får du ikke opp snappen som er lagt ut rett over Badhuset Kaskad om du går på snapkartet? Lagt ut på torsdag.

Får bara upp en unge som käkar morot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in