2024-03-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrovl
Det är inte han som sitter häktad. Åldern stämmer inte. Denna killen har just fyllt 16 år, den anhållna är en 17åring

Ser man på, så många här som pratar så illa om en helt oskyldig kille. Skäms på er !
Citera
2024-03-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surfrider
Ser inget suspekt, kan du lägga upp skärmdump eller säga vad som står, tack.

Den kanske är borttagen, såg en bild som hade texten ”hon dumpade mig för att sedan umgås med min bästavän”

Stod lite annat minns ej exakt men kanske drog en lång koppling till detta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drmaximusen
ser lite underlig ut... nästan lite syndromsnubbe .
Ja, han går ju i särskola.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Ser man på, så många här som pratar så illa om en helt oskyldig kille. Skäms på er !

Kan ju också tillägga att killen på bilderna, som hon verkar varit ihop med, inte alls är han som skrivits om här som MGM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
vad heter farsan på instagram då?

an*erssonroyne

* d
Citera
2024-03-19, 15:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennec
Det var inte meningen att trampa dig på tårna eller att någon skulle ta så illa upp. Det har nämnts tidigare i tråden att hon hade en tioårings mentala kapacitet, det var det jag baserade mitt uttalande på. Sen är det självklart att mentala funktionsnedsättningar är på en glidande skala, till de som bara behöver lite hjälp med svårare sysslor i livet, till de som behöver stöd dygnet runt.
Tack, då är vi överens. Jag reagerar på generaliseringar dels eftersom de inte säger någonting om den aktuella individen - dels för det som sagt var kan upplevas väldigt kränkande av personer som har nedsättning och läser.

Citat:
Och min kommentar kring adhd var för de i tråden som diskuterade det som om det är något som påverkar intellektet.
Nej, men personer med ADHD kan ha problematik/underbegåvning, vara normalbegåvade eller högre. Det vanligaste är att de är normalbegåvade.
Citera
2024-03-19, 15:22
Medlem
Har det inte varit ovanligt många såna här historier senaste åren. Ungdom blir mördad antingen uppgörelse, nåt som går snett, närmanden mm. av jämnåriga. Eller har det alltid varit så?
Tänker om ungdomar idag helt enkelt ballar ur mer
Sorgligt med flickan och all styrka till familjen
Citera
2024-03-19, 15:22
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virozxd
Eftersom M senast sågs runt 14 utanför skolan är det inte konstigt om ingen såg dem. Ett tåg går mot berghem kl 14:24 och nästa tåg som går förbi där går mot borås 15:12. Detta betyder att om GM har fört M till "brottsplatsen" så är det en tidslucka där det definitivt finns möjlighet att göra detta utan att bli sedd av folk vid perrongen.
Okej intressant.
Inte omöjligt att MGM planerade/brukade ta 14:24-tåget hem till Berghem med andra ord.
Men något kritiskt verkar ha hänt mellan 14:00-14:30. 14:30 skulle ju M ha stigit på bussen strax utanför Kunskapens Hus.
Citera
2024-03-19, 15:23
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren

Men din dummer, läs i tråden innan du kommenterar. Ingen pratar illa om Majas då eller nuvarande pojkvän. Vi pratar om den anhållne killen 17-årige T*m *=i.
Citera
2024-03-19, 15:23
Medlem
kevross avatar
Kan han efter dom och när han blir 18 dömas till rättpsyk ?
Var sitter han häktad ?
Citera
2024-03-19, 15:25
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevros
Kan han efter dom och när han blir 18 dömas till rättpsyk ?
Var sitter han häktad ?

Han är inte häktad utan anhållen.
Citera
2024-03-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummern45
Om man via snapchat trycker på kartan över Kinna så finns en väldigt suspekt bild publicerad i torsdags. Dessutom om det är mgm som det pratas om så ser fadern ut att vara dömd för sexuellt ofredande 2015.
Var har du hittat det? Såg inget på Lexbase på honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in