2024-03-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Vad är det för sågarbild ni babblar om?

https://www.mark.se/marks-gymnasieskola/utbildningar/anpassad-gymnasieskola/

Killen (påstås vara MGM) på vänster sida.
Citera
2024-03-19, 14:45
Medlem
drmaximusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spark040

ser lite underlig ut... nästan lite syndromsnubbe .
Citera
Medlem
Imzadis avatar
Citat:

Tackar jag för.

Vila i Frid Maja.
Citera
Medlem
Fennecs avatar
Vilket otroligt sorgligt skeende! Barn, gamla och djur smärtar lite mer när de blir utsatta, och en person som går på sär kan antas ha en intellektuell kapacitet i jämförelse med ett barn.

Barn, liksom de som är intellektuellt nedsatta, saknar ju konsekvens tänk. Med det sagt blir ju inte gärningsman mindre farlig bara för att denna till fullo inte kan förstå följderna av sitt agerande, om den nu också lider av någon typ av förståndshandikapp.

Och jag skulle knappast se ADHD som någon typ av relevant diagnos i sammanhanget. Jag har en högintellektuell person i min närhet som klassar in i mensa, men som i vuxen ålder fick reda på att han slitit som ett djur hela livet till följd av en osatt diagnos.
Citera
2024-03-19, 14:46
Medlem
Om man via snapchat trycker på kartan över Kinna så finns en väldigt suspekt bild publicerad i torsdags. Dessutom om det är mgm som det pratas om så ser fadern ut att vara dömd för sexuellt ofredande 2015.
Senast redigerad av Hummern45 2024-03-19 kl. 14:49.
Citera
2024-03-19, 14:49
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:

Och Maja på mittbilden

Man får kalla kårar när man ser de 2 bredvid varandra så där av slump
Citera
2024-03-19, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Om hon nu var som en 10 åring i huvudet så tror inte jag att hon har kunskap/intresse av förhållanden. De kan vara en helt vanlig vänskap men han vill mer, gjorde ett försök. Och de kanske började som ett skoj bråk men eskalerade till detta

https://www.instagram.com/majaa.lexander?igsh=MThjd3J2b2JoM29kMQ==

Vad jag kan se så verkade hon och pojkvännen lyckliga tillsammans senast i januari. Men det är klart att mycket kan hända på två månader.
Citera
2024-03-19, 14:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennec
Vilket otroligt sorgligt skeende! Barn, gamla och djur smärtar lite mer när de blir utsatta, och en person som går på sär kan antas ha en intellektuell kapacitet i jämförelse med ett barn.

Barn, liksom de som är intellektuellt nedsatta, saknar ju konsekvens tänk. Med det sagt blir ju inte gärningsman mindre farlig bara för att denna till fullo inte kan förstå följderna av sitt agerande, om den nu också lider av någon typ av förståndshandikapp.

Och jag skulle knappast se ADHD som någon typ av relevant diagnos i sammanhanget. Jag har en högintellektuell person i min närhet som klassar in i mensa, men som i vuxen ålder fick reda på att han slitit som ett djur hela livet till följd av en osatt diagnos.
Du generaliserar vilt med dina fördomar - det blir rätt kränkande för många människor som har nedsättningar.
Du är knappast skickad att avgöra vilka diagnoser som kan vara relevanta.
Kul att du känner en intelligent person. Relevansen för tråden är dock svår att se.
Citera
2024-03-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Okej.
Och längs med stickspåret och bakom Artwood är det ganska igenväxt och snårigt vad det verkar.
Så är det ingen annan person som står vid Assbergsperrongen så kan man ta sig där ifrån och till fyndplatsen ganska enkelt utan att bli upptäckt. Även på dagtid om man nu förutsätter (och jag tror) att allt detta elände hände mellan kl 14:30-16:00 i torsdags.
Eftersom M senast sågs runt 14 utanför skolan är det inte konstigt om ingen såg dem. Ett tåg går mot berghem kl 14:24 och nästa tåg som går förbi där går mot borås 15:12. Detta betyder att om GM har fört M till "brottsplatsen" så är det en tidslucka där det definitivt finns möjlighet att göra detta utan att bli sedd av folk vid perrongen.
Citera
2024-03-19, 14:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHNX
"Det var efter uppgifter som lämnats av den misstänkte själv som polisen fann kroppen."

Först leda polisen till Brottsplats/BO och sedan neka. Vilken jävla stjärna.
Fast att man vet var kroppen finns är knappast detsamma sm att man begått något brott.
Det kan också vara så att den misstänkte har varit närvarande och kanske till och med inblandad - men inte begått brott utan det skett en olycka.
Så att peka ut platsen och neka till brott behöver inte vara en motsägelse.
Citera
2024-03-19, 14:53
Medlem
Om BO och MGM gick på anpassad gymnasieskola så har dom IF, det vill säga ett IQ på <70, eftersom detta är ett krav för att få gå i en anpassad skola. Det är inte heller omöjligt att dom samtidigt haft andra diagnoser som autism eller ADHD. Jag kan dock inte nog understryka att ingen av dessa diagnoser ursäktar en sådan här handling. Visst kan dom delvis förklara ett avvikande beteende, men glöm inte att majoriteten med dessa diagnoser är harmlösa.

Oerhört tragiskt. Vila i frid.
Citera
2024-03-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du generaliserar vilt med dina fördomar - det blir rätt kränkande för många människor som har nedsättningar.
Du är knappast skickad att avgöra vilka diagnoser som kan vara relevanta.
Kul att du känner en intelligent person. Relevansen för tråden är dock svår att se.

ADHD är inte en diagnos som ger rätt till särskola det är helt klart och det vet dom flesta normal begåvade människor i Sverige. Bara för att förtydliga lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in