2024-03-19, 11:58
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virozxd
Det ända som är klart just nu är att den anhållne går i samma klass som Maja gick i. Vet inte namnet på grabben som visats på bild men det är väldigt få pojkar som går i den klassen.
Detta är en fruktansvärd händelse.
Vila i frid Maja. <3
Vågar man gissa så dysfunktionell kärlek från ett håll endast är motivet.
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
De vanliga linjebussarna stannar inte extra. Det finns små bussar som hämtar upp elever med behov och dessa väntar på just de elever som ska med.

Ja men det var ju bra .

Kan det ha varit så att både Maja och GM skulle ha åkt med en sådan liten buss ; och ingen utav dem åkte med ...?

(spekulation)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Han som sågar ?

Han som sågar heter t*m och bor i b*rgh*m iallafall.
Citera
2024-03-19, 12:01
Medlem
Extremeflys avatar
Polisen borde verkligen straffas för det här. Man skulle redan i torsdags skickat upp drönare i luften med värmekamera. En 10 åring försvinner så är det omedelbart sök som gäller. Ja hon var 17 men med intellektuell funktionsnedsättning vilket innebär att hon är betydligt mycket yngre.

Spelar ingen roll att dom hitta kropp och mgm snabbt, dom hitta en kropp och inte en människa. Vilket dom kanske gjort i torsdags.
Citera
Medlem
happyjoys avatar
Det kan ju finnas fler inblandade. Att han visar/berättar var kroppen ligger gör honom inte automatiskt till gärningsman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vågar man gissa så dysfunktionell kärlek från ett håll endast är motivet.
Skulle kunna vara detta fallet. T.A som det pratas om, och om det är han på bilden så skulle det vara en stor chans till detta. Han hänger gärna med henne i skolan verkar det som och han verkar ha någon form av autism.
Citera
2024-03-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasma80
Förlåt, men du låter IQ-befriad. Dra inte alla med ADHD över en kam. Jag har diagnosen (fick den vid 44-års ålder efter en utmattning), har en lärarutbildning och ett fungerande lyckligt liv. Min funktionsnedsättning innebär att jag har många tankar i huvudet samtidigt, har lite svårt att komma tid, kan bli distraherad och tappar lätt fokus om något är tråkigt. Det är långt ifrån alla med ADHD som är impulsiva, har ”myror i brallan”, är aggressiva och saknar konsekvenstänk. Det är den stereotypa uppfattningen ni okunniga människor har. Läs på vettja, bredda dina kunskaper. 🤓

Det finns 3 olika former av ADHD och anges i tre svårighetsgrader: mild, måttlig och svår.

• Den vanligaste kallas kombinerad form. Det innebär svårigheter att fokusera och behålla sin uppmärksamhet, hantera impulser och vara överaktiv.
• Det finns också huvudsakligen ouppmärksam form. Det innebär att ha svårt att komma igång, fokusera och behålla sin uppmärksamhet, men utan att vara överaktiv. Den här formen av adhd kallas ofta add.
• En tredje form kallas hyperaktiv-impulsiv form. Då har man framför allt svårt att hantera impulser och är överaktiv. Vissa uppmärksamhetsproblem kan också förekomma. Den här formen är den minst vanliga.

Diagnosen har ingenting med intelligens att göra och kan som sagt yttra sig på väldigt olika sätt för olika individer.

Men sen kan det vara vanligt förekommande med kombinationsdiagnoser, då blir bilden en annan. Många av er förväxlar till exempel autism och intellektuell funktionsnedsättning med ADHD. Tack för ordet. 💁🏼‍♀️

Drar absolut inte alla över en kam, utan den erfarenheten jag har av diagnosen. Har polare som har ADHD, och nu har dom inga större problem med den i vuxen ålder, men är man 17år så kan man ha de. De är inte lätt att tygla, och missköter man sina mediciner så är de absolut inte bra, jag är ett levande bevis på att fått uppleva de.

Blivit jagad med yxa
Skoj bråkat, och fått nästan hela armen knäckt tack vare den enorma styrkan man kan ha.
Att man säger sluta flera gånger men att de inte går in som de gör hos en "vanlig" person utan den diagnosen.

Så du behöver inte bli kränkt, jag syftar på mina erfarenheter
Citera
2024-03-19, 12:03
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Han som sågar heter t*m och bor i b*rgh*m iallafall.

Okej .

Tänkte på om de träffades där nere och hon stod på rälsen och han bredvid och att hon inte såg tåget som kom och han lyckades kasta sig undan ?

Då kan det ju inte vara lätt för grabben att se detta hända och sen veta hur han skulle tala om det för polisen ?

Kan ju faktiskt vara en olycka ....

(spekulation )
Citera
2024-03-19, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja men det var ju bra .

Kan det ha varit så att både Maja och GM skulle ha åkt med en sådan liten buss ; och ingen utav dem åkte med ...?

(spekulation)
Vad jag vet så åker inte Maja eller GM Vita bussarna. Maja står vid flertalet gången vid de blåa bussarna och har inte ett sådant behov. De som åker med de små bussarna är de som går i den "andra" särskolan, Down syndrome eller handikapp som gör att de inte klarar sig själva alls.
Citera
2024-03-19, 12:04
Medlem
Är det verkligen Sågaren som gjort detta? Han ser ju harmlös ut, är han verkligen en sinnesjuk mördare?
Citera
2024-03-19, 12:05
Medlem
kevross avatar
Citat:
Har någon länk till T.A:s instagram eller facebook?

Sök på T*m Ander**on och Berghem som stad på FB vågar inte ta risken med ett länk
Citera
2024-03-19, 12:05
Medlem
Citat:
Skulle kunna vara detta fallet. T.A som det pratas om, och om det är han på bilden så skulle det vara en stor chans till detta. Han hänger gärna med henne i skolan verkar det som och han verkar ha någon form av autism.

Får ändå en känsla av att något måste gått galet, får inte alls en bild av att grabben skulle mörda någon. Men kan ha helt fel. Men då blir jag rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in