2024-03-19, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
det är inte shysst att skriva så .Det kan vara en helt annan person så ta bort det ifrån inlägget snälla ,nu på en gång ! Please! Texten ; "Med lite fantasi ....bla bla...

Men det är ju han som folk här i tråden pekat ut som är på den bilden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Detta är jättehemskt, allt verkar gå åt skogen i samhället, vem är skyldig, egentligen? Usch usch, har ingen nåt skoj och bra att berätta istället för detta lite läskiga, kom igen nu

Lite fel tråd att berätta något skoj när något så hemskt har hänt att en oskyldig stackars tjej har mördats. Och ska man gå på dom berättelserna om MGM som skrivits, ser de ut att bara bli värre
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BUSSmartin100
Varför skulle busschauffören väntat en stund??
De kör ju efter en tidsplan, är väl inte chaufförens uppgift.
Så dumt tänkt.

Trodde att de som kör ifrån just den hållplatsen /intillliggande särskola ,brydde sig lite extra just där ?
Citera
Moderator
OYs avatar
T.A. tycks ha ett intresse för lättklädda kvinnor, finns bild på hans Facebook där han poserar framför strippklubben Chat Noir i Göteborg.

Ska vi gissa på att det handlar om ett sexualbrott på grund av uppdämt sexuellt tryck och tillfället gavs?

Säkert inte relevant, men åter är y-namn aktuellt.
Citera
2024-03-19, 11:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Men det är ju han som folk här i tråden pekat ut som är på den bilden?

Han som sågar ?
Citera
2024-03-19, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag fick för mig att polisen inte börjar söka förrän efter 48 timmar, men har kanske sett för många amerikanska filmer?
Det verkar bero på. Men på polisens hemsida står det att man börjar söka omgående om det är ett barn eller någon som inte kan ta hand om sig själv. Här handlar det antagligen om ett gränsfall då tjejen var 17 och brukade åka buss själv. Oavsett var hon ett barn med handikapp och då borde polisen agerat tidigare. Inte vänta ut hela helgen. Å andra sidan vet vi inte om polisen mörkade och agerade på annat sätt? De kanske förhörde anhöriga eller någon pojkvän?

Någon 48 timmars regel finns inte.

Ta t.ex. mordet på Tove då började sökinsats och förhör direkt på fm samma natt/dag hon blev mördad.
Citera
2024-03-19, 11:55
Medlem
Citat:
Trodde att de som kör ifrån just den hållplatsen /intillliggande särskola ,brydde sig lite extra just där ?
De vanliga linjebussarna stannar inte extra. Det finns små bussar som hämtar upp elever med behov och dessa väntar på just de elever som ska med.
Citera
2024-03-19, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
Han har givetvis fått en försvarsadvokat. Då nekar alla till brott.
Varför visa hennes plats men sen neka brott? Du har ju tabbat dig redan liksom….
Citera
2024-03-19, 11:56
Medlem
Citat:

Och att hon skulle vara hemma med en förkylning den dagen är för dig otänkbart? Likväl som att det är olika chaufförer som kör?
Citera
2024-03-19, 11:57
Medlem
Har någon länk till T.A:s instagram eller facebook?
Citera
2024-03-19, 11:57
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
Han har givetvis fått en försvarsadvokat. Då nekar alla till brott.

Tror med han fått råd av advokat att neka.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
T.A. tycks ha ett intresse för lättklädda kvinnor, finns bild på hans Facebook där han poserar framför strippklubben Chat Noir i Göteborg.

Ska vi gissa på att det handlar om ett sexualbrott på grund av uppdämt sexuellt tryck och tillfället gavs?

Säkert inte relevant, men åter är y-namn aktuellt.

Finns länk?

Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Varför visa hennes plats men sen neka brott? Du har ju tabbat dig redan liksom….

För han fick kulor när han fick en advokat haha
Citera
2024-03-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja de är möjligt, jag har ingen erfarenhet av sånt, jag vet bara hur de kan bli med en vanlig ADHD diagnos. Dom har ju super krafter och man måste säga nej flera gånger innan dom ska fatta. De är dom kunskaperna och erfarenheterna jag har av diagnoser.

Förlåt, men du låter IQ-befriad. Dra inte alla med ADHD över en kam. Jag har diagnosen (fick den vid 44-års ålder efter en utmattning), har en lärarutbildning och ett fungerande lyckligt liv. Min funktionsnedsättning innebär att jag har många tankar i huvudet samtidigt, har lite svårt att komma tid, kan bli distraherad och tappar lätt fokus om något är tråkigt. Det är långt ifrån alla med ADHD som är impulsiva, har ”myror i brallan”, är aggressiva och saknar konsekvenstänk. Det är den stereotypa uppfattningen ni okunniga människor har. Läs på vettja, bredda dina kunskaper. 🤓

Det finns 3 olika former av ADHD och anges i tre svårighetsgrader: mild, måttlig och svår.

• Den vanligaste kallas kombinerad form. Det innebär svårigheter att fokusera och behålla sin uppmärksamhet, hantera impulser och vara överaktiv.
• Det finns också huvudsakligen ouppmärksam form. Det innebär att ha svårt att komma igång, fokusera och behålla sin uppmärksamhet, men utan att vara överaktiv. Den här formen av adhd kallas ofta add.
• En tredje form kallas hyperaktiv-impulsiv form. Då har man framför allt svårt att hantera impulser och är överaktiv. Vissa uppmärksamhetsproblem kan också förekomma. Den här formen är den minst vanliga.

Diagnosen har ingenting med intelligens att göra och kan som sagt yttra sig på väldigt olika sätt för olika individer.

Men sen kan det vara vanligt förekommande med kombinationsdiagnoser, då blir bilden en annan. Många av er förväxlar till exempel autism och intellektuell funktionsnedsättning med ADHD. Tack för ordet. 💁🏼‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in