2024-03-19, 09:36
Medlem
dead-arsons avatar
Nu har jag inte läst den låsta artikeln än, normalt inte nån stor anhängare av vänsterextrema ETC men här tror jag de är nåt på spåren.

Skulle vara intressant att se hur mycket pengar som flödar från Impulskollen till Dumpen.
Citera
2024-03-19, 10:02
Medlem
eldrattans avatar
Det är vår legendariska örlogskapten som har sprungit till skvallerpressen och bölat ut. Han måste ju vara helt manisk med tanke på att han spottar ut sina krigsanalyser på löpande band också.
Citera
2024-03-19, 10:06
Medlem
Röstlund på ETC har fått mycket skit tidigare och med all rätt. Men den här ronden tog han hem och frågan är hur Dumpen nu kontrar. Nedanstående text är från artikeln och den är ju lite anmärkningsvärd.

"Att det är så här man alltid arbetar, bekräftas ytterligare av Sanna, som egentligen heter något annat. Hon var i två år ansluten till Dumpen som administratör och fiskare, alltså pedofiljägare, men valde nyligen att kliva av. Sanna berättar att hon haft kontakt med tre män, gäddor, som alla erbjudits en avbetalningsplan av Impulskollen. ”Jag vet inte det exakta beloppet, jag vet att det pratades om 130 000-150 000 kronor per år”, säger hon."
Citera
2024-03-19, 10:12
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Håller med. Särskilt i början av intervjun när Röstlund trycker på att dom ska betala 135 000 SEK för 20 timmar mindfulness terapi. Varpå Sara svarar lågmält "D-d-d-et är inte mindfulness". Hon hackar likt en repig skiva genom resten av intervjun och upprepar orden gång på gång. Det här var allt annat än bra publicitet för dom. Röstlund var mycket skarp.
Är det nåt du lyssnat på, ljudklipp?
Citera
2024-03-19, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det är vår legendariska örlogskapten som har sprungit till skvallerpressen och bölat ut. Han måste ju vara helt manisk med tanke på att han spottar ut sina krigsanalyser på löpande band också.
Så uppfattade inte jag det, lät mer som om att dom bara valt honom som exempel. Rätt mig om jag har fel.
Citera
2024-03-19, 10:26
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Så uppfattade inte jag det, lät mer som om att dom bara valt honom som exempel. Rätt mig om jag har fel.

Jag läste igenom allt nu. Det är flera det rör sig om. Fast just det där inledande med pjäxor och skidbacken. Det är örlogskaptenen upp i dagen och han verkar vara typen som mer än gärna lyfter på luren och ringer runt bland pressen.
Citera
2024-03-19, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Jag läste igenom allt nu. Det är flera det rör sig om. Fast just det där inledande med pjäxor och skidbacken. Det är örlogskaptenen upp i dagen och han verkar vara typen som mer än gärna lyfter på luren och ringer runt bland pressen.
Jag fick intrycket att den inledande texten om mannen i backen var för att tydliggöra dom brandgula visitkorten är viktiga i sammanhanget. Men visst mannen i backen var helt klart örlogskaptenen.
Citera
2024-03-19, 10:36
Medlem
Citat:
Är det nåt du lyssnat på, ljudklipp?
Upprepar, finns det ett ljudklipp som jag missat?
Citera
2024-03-19, 10:40
Medlem
Citat:
Upprepar, finns det ett ljudklipp som jag missat?
Här kan man lyssna på Röstlunds intervju. En bit ner på sidan.
https://dumpen.se/2024/03/19/44181/
Citera
2024-03-19, 10:42
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
En polare till mig undrar om det är fritt fram att ragga på fjortisar för honom? Han är 22, alltså under 23.

Eftersom det uppenbarligen börjar bli rejält utfiskat så är sannolikheten att även de små firrarna kommer att håvas in i dagsläget. Så inget att rekommendera.

Det intressanta som framgår i artikeln från ETC är att impulskollen framförallt använder sig av nättroll som härjar på olika forum som en stor del av deras "behandling". Undra om det är åt båda hållen?! De som inte betalar får istället en rejäl avhyvling?! Finns ju ett par potentiella här inne i dumpentrådarna måste jag allt påstå.
Senast redigerad av eldrattan 2024-03-19 kl. 10:51.
Citera
2024-03-19, 10:53
Medlem
okok1s avatar
Har inte läst artikeln. Om man betalar utpressarpengar till dumpen så blir man alltså inte uthängd? Har man lyckats utpressa 100 stycken så är det 10 miljoner på bara ett år. Dumpen cashar in stora summor.
Citera
2024-03-19, 11:05
Medlem
Enligt mig borde Sara gå ut med följande i stället för att ta strid. Hon kunde skrivit något så här.

"Dumpen tar nu helt avstånd från Impulskollen efter de nya uppgifter vi fått från ETC och Röstlund."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in